@article { author = {Afjehi, Seyyed Ali Akbar}, title = {sok han}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {26}, number = {85}, pages = {-}, year = {2017}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {10.22054/jmsd.2017.11143}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {سخن سردبیر}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_11143.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_11143_8b7813a06cac99419c0acfbfe0e94a33.pdf} } @article { author = {Alvani, Seyed Mehdi and Memarzadeh, Gholamreza and Shahba, Somayeh}, title = {The Effect of Cognitive Emotion Regulation on Job Satisfaction}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {26}, number = {85}, pages = {1-29}, year = {2017}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {10.22054/jmsd.2017.8218}, abstract = {The Present study has examined the effects of cognitive emotion regulation on job satisfaction of employees. In this survey, the questionnaires were distributed among sample of staff employees of the Islamic Republic of Iran Customs Administration. In order to assess construct validity and reducing measurement error, multidimensional item- response theory was applied. The result revealed that most items showed good discriminative power. Some items were removed according to low factor score. Nevertheless, according to exploratory factor analysis and identifying item parameters based on item-response theory, questionnaires had reported appropriate validity and reliability. In addition, some adjusted cognitive emotion regulation strategies include acceptance, positive reappraisal, planning and positive refocus caused   increasing job satisfaction of employees but there is no relationship between put into perspective and job satisfaction. Moreover, unadjusted cognitive emotion regulation strategies (self-blame, other-blame and catastrophizing) reduce employees' job satisfaction.}, keywords = {Adjusted Strategies,cognitive emotion regulation,Job Satisfaction,Multidimensional Item-Response Theory,Unadjusted Strategies}, title_fa = {بررسی اثر تنظیم احساسات شناختی بر رضایت شغلی کارکنان}, abstract_fa = {این پژوهش توصیفی به بررسی نقش تنظیم احساسات شناختی بر رضایت شغلی کارکنان می‌پردازد. ابزار جمع آوری اطلاعات ما در این تحقیق پیمایشی، پرسشنامه بوده، که بین کارکنان بخش ستادی گمرک جمهوری اسلامی ایران پخش شده است. برای بررسی روایی سازه و کاهش خطاهای اندازه‌گیری از نظریه سئوال-پاسخ چند بعدی استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد که بسیاری از گویه‌هایی که برای سنجش متغیرهای تحقیق مورد استفاده قرار گرفته اند، قدرت تمییز مناسبی داشتند و سئوالاتی که بار عاملی پایین داشتند برای آزمون فرضیات حذف شدند. با این وجود، طبق تحلیل سئوالات با استفاده از نظریه سئوال- پاسخ، پرسشنامه از روایی و پایایی مناسبی برخوردار بوده است. نتایج حاکی از آن است که از استراتژی های انطباقی تنظیم احساسات شناختی، استراتژی پذیرش،ارزیابی مجدد مثبت، برنامه ریزی وتمرکز مجدد مثبت باعث افزایش رضایت شغلی کارکنان می شود و استفاده از استراتژی نگاه به چشم انداز تاثیری بر روی رضایت شغلی ندارد. همچنین، استفاده از استراتژی های غیر انطباقی تنظیم احساسات شناختی (سرزنش خود، سرزنش دیگران و فاجعه‌سازی) باعث کاهش رضایت شغلی کارکنان می شود.}, keywords_fa = {: استراتژیهای انطباقی,استراتژیهای غیر انطباقی,تنظیم احساسات شناختی,رضایت شغلی و نظریه سئوال-پاسخ}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_8218.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_8218_3d7a107a18081867ddb8454827f1936f.pdf} } @article { author = {Yazdanshenas, Mehdi and Habibirad, Vahid}, title = {Role of Perceived Job Characteristics and Organizational Support in the Relationship between Proactive Personality and Employees` Voice Behavior}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {26}, number = {85}, pages = {31-55}, year = {2017}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {10.22054/jmsd.2017.8219}, abstract = {For comprehensive analysis of employees` personality outcomes it is necessary to consider the role of situational factors. The purpose of present study is to investigate the influence of proactive personality on employees` voice behavior in which the moderating role of perceived organizational support as well as job characteristics have been considered. These relationships have been explored within the Telecommunication Infrastructure Company in Tehran with a descriptive-survey approach. Data was collected through questionnaire and was analyzed via inferential statistical techniques as well as structural equation modeling by SPSS and AMOS softwares. Findings show the effect of proactive personality on employees` voice behavior. Meanwhile, the moderating effects of perceived organizational support and job characteristics were supported so that as the positive perceptions of employees` about job characteristics and organizational support increase, the effect of proactive personality on voice behavior increases as well. Also, the moderating role of perceptions about job characteristics was greater than the moderating role of perceived organizational support.}, keywords = {Proactive Personality,Voice Behavior,Perceived organizational support,job characteristics}, title_fa = {نقش ادراک از ویژگی‌های شغل و حمایت سازمانی در رابطه بین شخصیت فوق فعال و آوای کارکنان}, abstract_fa = {به منظور بررسی جامعتر پیامدهای کاری شخصیت کارکنان توجه به نقش عوامل موقعیتی ضروری است. هدف مطالعه حاضر بررسی تاثیرگذاری شخصیت فوق فعال بر آوای کارکنان است که در این رابطه نقش تعدیل­گر ویژگی­های شغل و ادراک از حمایت سازمانی مورد توجه قرار گرفته است. روابط مذکور در این تحقیق با رویکردی توصیفی-پیمایشی در شرکت ارتباطات زیرساخت مورد بررسی قرار گرفته­اند. داده­های تحقیق از طریق پرسشنامه جمع­آوری گردیده و تحلیل روی آنها بر اساس فنون آمار استنباطی و مدل­یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم­افزارهای SPSS  و AMOS صورت گرفته است. یافته­های تحقیق ضمن تایید تاثیرگذاری شخصیت فوق فعال بر آوای کارکنان نشان داد استنباط کارکنان از ویژگی­های شغل و نیز ادراک از حمایت سازمانی نقشی تعدیل­کننده در رابطه مذکور ایفا می­کنند به طوری­که با افزایش استنباط مثبت کارکنان از ویژگی­های شغل و حمایت سازمانی، تاثیرگذاری شخصیت فوق فعال بر آوای کارکنان نیز افزایش می­یابد. ضمن اینکه نقش تعدیل­کنندگی استنباط از ویژگی­های شغل بیشتر از نقش تعدیل­کنندگی ادراک از حمایت سازمانی  بود.}, keywords_fa = {شخصیت فوق فعال,آوای کارکنان,ادراک از حمایت سازمانی,ویژگی‌های شغل}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_8219.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_8219_94771b409817997132b9437ac3164129.pdf} } @article { author = {Jafariharandy, Reza and Najafi, Habibeh}, title = {The Impact of Leadership Style on Human Resources Performance in Organization Mediated by Organizational Silence}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {26}, number = {85}, pages = {57-85}, year = {2017}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {10.22054/jmsd.2017.8220}, abstract = {Due to global competition, performance evaluation is required for the survival of the organization; main reason to assess and measure organizational performance is to increase the organization’s overall effectiveness and business processes. the aim of this study is to investigate the impact of leadership style on human resources performance in organization mediated by organizational silence. Research method is correlation based on structural equation modeling, the statistical population consist of Sari Sepah Bank branches official staff to number 430. The sample size was estimated by Cochran formula to number 203 that were selected by multistage random cluster sampling. The used instrument in this study is three standard questionnaires- leadership measurement Avolio (1997), organizational performance Echio (2003) and organizational silence Vandyne ;et al (2003) - On which their reliability were confirmed by factor analysis and have appropriate validity. Data were analyzed by SPSS software and LISREL. The results showed that transformational leadership style and exchange have positive and significant relationship with organizational performance. organizational silence have negative relationship with organizational performance. Transformational leadership enhances performance mediate by organizational silence and transactional leadership reduces performance mediate by organizational silence. Tansformational leadership have negative relationship with organizational silence. transactional leadership have positive relationship with organizational silence. Due to greater impact of transformational leadership in enhancing organizational performance in compared to transactional leadership and broke the silence; were recommended to banks managers to operate this leadership style in their plans as common style and dominant and enhance the performance of their organizations in today's competitive world .}, keywords = {Organizational Performance,Transformational Leadership,Transactional Leadership,Organizational silence}, title_fa = {تأثیر سبک رهبری بر عملکرد منابع انسانی با میانجی‌گری سکوت سازمانی}, abstract_fa = {با توجه به رقابت جهانی،  ارزیابی عملکرد برای بقای سازمان مورد نیاز است و دلیل اصلی برای ارزیابی و اندازه گیری عملکرد سازمانی، افزایش اثربخشی کلی سازمان و فرآیندهای کسب و کار است.هدف این تحقیق بررسی تأثیر سبک رهبری بر عملکرد منابع انسانی در سازمان با میانجی‌گری سکوت سازمانی می باشد. تحقیق از نوع همبستگی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل کارکنان رسمی شعب بانک سپه ساری به تعداد 430 نفر هستند که حجم نمونه به وسیله فرمول کوکران به تعداد 203 برآورد شد که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند.  ابزار مورد استفاده در این پژوهش سه عدد پرسشنامه استاندارد- سنجش رهبری آوولیو (1997)، عملکرد سازمانی اچیو (2003) و سکوت سازمانی ونداین و همکاران(2003) -  می باشد که روایی آنها با تحلیل عاملی مورد تأئید قرار گرفت و از پایایی خوبی برخوردارند.  داده ها با کمک نرم‌افزار Spss و Lisrel  مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج یافته‌ها نشان داد که سبک رهبری تحول آفرین و مبادله ای با عملکرد سازمانی رابطه مثبت و معنادار دارند.  سکوت سازمانی با عملکرد سازمانی رابطه منفی دارد.  رهبری تحول آفرین با واسطه سکوت سازمانی باعث افزایش عملکرد می شود و رهبری مبادله ای با واسطه سکوت سازمانی باعث کاهش عملکرد می شود. رهبری تحول آفرین با سکوت سازمانی رابطه منفی دارد. رهبری مبادله ای با سکوت سازمانی رابطه مثبت دارد.با توجه به تأثیر بیشتر رهبری تحول آفرین از رهبری مبادله ای در افزایش عملکرد و شکست سکوت سازمانی به مدیران بانک ها توصیه می شود این سبک رهبری را به عنوان سبک رایج و غالب در برنامه های خود به کار گیرند و باعث افزایش عملکرد سازمان خود در دنیای رقابتی امروزی گردند.}, keywords_fa = {عملکرد سازمانی,رهبری تحول‌آفرین,رهبری مبادله‌ای,سکوت سازمانی}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_8220.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_8220_0ed62744955eadca5d662ed9c3c418ad.pdf} } @article { author = {Amanee, Jamshid and Purashraf, Yasanolah and Aibod, Reza}, title = {The Impact of Personality Traits on the Consumers Switching Behavior, and the Moderating Role of Service Failure}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {26}, number = {85}, pages = {87-107}, year = {2017}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {10.22054/jmsd.2017.8221}, abstract = {The Aim of the research is to study the moderating role of service failure in the relationship between a three-set of personality traits as independent variables, and switching behavior as dependent. It is an applied explanatory research and of correlational nature. Iran Insurance Company customers in Ilam Province served as the research population. A convenience sample was taken, the size of which is measured using Cochran’s formula. Following an initial study within the research structure, a standard instrument is administered, the face as well as the content validity of which was approved by some experts and academicians and its reliability was supported by 0.852 value of Cronbach's Alpha. Factor Analysis together with multivariate analysis, all set the framework of the research to analyze the data. Findings show that all the three independent variables including personality traits, emotional intelligence, and relationship involvement are in a significant relationship with the consumers’ switching behavior and the statistical fitness of the research model is also confirmed, i.e. although the service failure moderates the relationship between the three independent variables from a side, and the switching behavior as the dependent variable from the other side, but the effect is not that significant}, keywords = {Service Failure,Switching Bbehavior,Customers’ Relationship Involvement,emotional intelligence,Personality traits,Iran Insurance Company of Ilam Province}, title_fa = {اثر ویژگی‌های شخصیتی، بر رفتارِ دِگَرگُزینی مشتریان، و نقش ناکامی در خدمات‌رسانی، در تعدیل آن}, abstract_fa = {هدف این پژوهش، بررسی اثر تعدیل‌کنندگیِ ناکامی در خدمت‌رسانی، بر پیوندی است که میان سه‌دسته از متغیرهای مستقل ازسویی، و رفتارِ دِگَرگُزینی به‌عنوان متغیر تابع ازدیگرسو برقرار می‌گردد. نوع پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی؛ روش پژوهش، توصیفی و پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه‌ی آماری این پژوهش، مشتریان شرکت بیمه ایران در استان ایلام می‌باشد. نمونه‌گیری بر اساس فرمول کوکران با استفاده از روش آسان‌دسترس انجام‌شده است. ابزار پژوهش، پرسشنامه­ی استاندارد می‌باشد که روایی صوری و محتوایی آن، پس از انجام مطالعات اولیه و تهیه‌ی چارچوب نظری پژوهش، با استفاده از دیدگاه­های متخصصان و استادان تایید شده، و پایایی آن نیز با ضریب آلفای کرونباخ 0.852 به‌دست‌آمده است. در واکاوی داده­ها؛ از تحلیل عاملی، آنالیز چندمتغیره  استفاده‌شده است. نتایج پژوهش نشان داده که متغیرهای ویژگی‌های شخصیتی، هوش هیجانی، و سرانجام داشتنِ مناسباتِ صمیمانه‌تر با مشتریان؛ هر سه، با رفتارِ دِگَرگُزینی مشتریان، ارتباط معناداری داشته و مدل پژوهش نیز از برازشِ قابلِ‌قبولی برخوردار است؛ بدین معنی که اگرچه ناکامی در خدمت‌رسانی، رابطه­ی بین هوش هیجانی، ویژگی‌های شخصیتی، و داشتن مناسباتِ صمیمانه‌تر با مشتری را از یک‌سو، با رفتارِ دِگَرگُزینی ازدیگرسو، تعدیل می‌کند؛ ولی اثرِ این تعدیل، بسیار ناچیز می‌باشد.}, keywords_fa = {ناکامی در خدمت‌رسانی,رفتارِ دِگَرگُزینی,داشتن مناسباتِ صمیمانه‌تر با مشتریان,هوش هیجانی,ویژگی‌های شخصیتی,بیمه ایران استان ایلام}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_8221.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_8221_4ba5591864a79130d7a11b3e69353e88.pdf} } @article { author = {Hossein Amirkhani, Amir and Ghaleh Agha Babaei, Fereshteh}, title = {The Impact of Organizational Silence on Organizational Citizenship Behavior}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {26}, number = {85}, pages = {109-124}, year = {2017}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {10.22054/jmsd.2017.8222}, abstract = {Organizations need to maintain that employee who undertake beyond their duties and to maintain the organization's social system indirectly to achieve the objectives of the organization and they can help overcome environmental challenges. The aim of this study is to evaluate the impact of organizational silence on organizational citizenship behavior. This research, analytical and method of research is correlational. The objective of research is practical and survey methods were used to collect data. In order to achieve this goal, the data was collected by questionnaires and simple random sampling. The population of the research is all staff of the Alborz Insurance Company of Tehran in the summer of 1395. Data analysis and structural equation modeling was done by SPSS16 and LISREL 8.50 software. The findings emphasize the necessity of organizational silence in citizenship behavior, and suggest a significant negative impact on organizational citizenship behavior is defensive silence, and acquiescent silent}, keywords = {Organizational Citizenship Behavior,Organizational silence,Good Citizenship,Silence Atmosphere}, title_fa = {بررسی تاثیر سکوت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی}, abstract_fa = {سازمان‌ها برای بقا و ماندگاری نیازمند کارکنانی‌اند که فراتر از وظایف خود را بر عهده گیرند و با حفظ سیستم اجتماعی سازمان به طور غیرمستقیم به دست‌یابی به اهداف سازمان کمک و بتوانند بر چالش‌های محیط غلبه کنند. هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر سکوت سازمانی بر رفتار شهروندی کارکنان است. این پژوهش از نوع پژوهش‌های تحلیلی و به شیوۀ همبستگی انجام شده است. از نظر نوع هدف، کاربردی می‌باشد و از روش پیمایشی برای گردآوری داده‌ها استفاده شده است. به منظور دست‌یابی به هدف مذکور، داده‌های مطالعه با استفاده از پرسشنامه‌ و روش نمونه‌گیری ساده تصادفی جمع‌آوری شده است. جامعه آماری این پژوهش را تمامی کارکنان شرکت بیمه البرز شهر تهران در تابستان 1395 تشکیل می‌دهند. تحلیل داده‌ها به کمک مدل‌سازی معادلات ساختاری و با نرم‌افزار SPSS16  و lisrel8.50 صورت گرفته است. یافته‌های پژوهش بر لزوم توجه به سکوت سازمانی در بروز رفتار شهروندی تاکید می نماید، و حاکی از تاثیر منفی و معنادار سکوت مطیع و سکوت تدافعی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان است.}, keywords_fa = {رفتار شهروندی سازمانی,سکوت سازمانی,شهروند خوب,جو سکوت}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_8222.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_8222_90315d4c3ceb562455e9a366a474dd59.pdf} } @article { author = {Safari, Ali and Nasr Isfahani, Ali and Eydizadeh, Rosa}, title = {Organizational Pride Consequences; a Behavioral Approach}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {26}, number = {85}, pages = {125-145}, year = {2017}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {10.22054/jmsd.2017.8223}, abstract = {The Current study aims at investigating the effects of organizational pride and analyzing some of the consequences thereof among the employees of Khuzestan Regional Electric Company. In this study, cooperative behavior, commitment to customer service, psychological attachment, hubristic pride, deviant behavior and organizational narcissism, as the variables influenced by organizational pride, were studied. The statistical population of the research were the employees of Khuzestan Regional Electric Company encompassing 715 people among which 280 employees were selected by stratified sampling method according to the number of employees. To test the research hypotheses, content and construct validity of the questionnaire were examined to verify the validity of the questionnaire and Cronbach’s alpha was used to determine the questionnaire reliability. The results of testing the hypotheses demonstrated that organizational pride has a significant effect on the following variables: cooperative behavior, 0.81, psychological attachment, 0.94, commitment to customer service, 0.51, organizational narcissism, 0.38 and deviant behavior, 0.29.}, keywords = {Cooperative Behavior,Deviant Behavior,Organizational Narcissism,Organizational Pride,Psychological Attachment}, title_fa = {بررسی پیامدهای غرور سازمانی؛ رویکرد رفتاری}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر غرور سازمانی و تحلیل برخی پیامدهای رفتاری آن در بین کارکنان شرکت برق منطقه­ای استان خوزستان انجام شده است. در این پژوهش عوامل رفتار مشارکتی، متعهد بودن در ارائه خدمات به مشتری، وابستگی روانشناختی، غرور متکبرانه، رفتار انحرافی، خودشیفتگی سازمانی به عنوان متغیرهای تأثیر پذیر از غرور سازمانی مورد بررسی قرار گرفتند. جامعه آماری این پژوهش کارکنان شرکت برق منطقه­ای خوزستان بوده­اند که تعداد آنها 715 نفر بود که از این تعداد ۲۸0 نفر به روش نمونه­گیری طبقه­ای متناسب با حجم، به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت آزمون فرضیه­های پژوهش از پرسشنامة محقق ساخته استفاده شده است که برای بررسی روایی پرسشنامه از روایی محتوایی و سازه و برای تعیین پایایی آن از روش آلفای کرونباخ استفاده گردیده است. نتایج آزمون فرضیه­ها نشان داد که متغیر غرور سازمانی با مقدار ۸۱/0 بر رفتار مشارکتی ، با مقدار ۹۴/0 بر وابستگی روانشناختی، با مقدار ۵۱/۰ بر متعهد بودن در ارائه خدمات، با مقدار ۳۸/0 بر خودشیفتگی سازمانی و همچنین غرور سازمانی با مقدار ۲۹/۰ بر رفتار انحرافی تأثیر معناداری دارد.}, keywords_fa = {غرور سازمانی,خودشیفتگی سازمانی,رفتار انحرافی,رفتار مشارکتی,وابستگی روانشناختی}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_8223.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_8223_8632bef9b432e39f28b1c3a5b1a99c91.pdf} }