دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
طراحی مدل ارزیابی سرمایه فکری درشرکت های دانش بنیان

میرعلی سیدنقوی؛ محمد خسروی؛ حامد دهقانان؛ وحید ناصحی فر

دوره 31، شماره 105 ، مهر 1401، ، صفحه 31-64

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.57755.3841

چکیده
  این پژوهش ، یک مطالعه آمیخته – اکتشافی واز بعد هدف ، کاربردی - توسعه‌ای است و هدف آن شناسایی مولفه ها، شاخص‌ها، سنجه هاجهت ارزیابی سرمایه فکری درشرکت های دانش بنیان می‌باشد. در بخش کیفی با کمک مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته به ارزیابی عمیق‌تر ادراک و نگرش جامعه هدف پرداخته شد. علاوه بر آن از طریق بررسی ادبیات تحقیق (مطالعه زمینه‌ای) ...  بیشتر

تبیین نقش نوآوری سازمانی و سرمایه اجتماعی

سلطانعلی شهریاری؛ محمد شهرابی فراهانی

دوره 30، شماره 99 ، فروردین 1400، ، صفحه 79-102

https://doi.org/10.22054/jmsd.2021.47511.3445

چکیده
  در سال‌های اخیر، اجرای مسئولیت‌ اجتماعی به چالشی برای بسیاری از کسب‌وکارها تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین سوالات درباره مسئولیت‌پذیری اجتماعی، تاثیر آن بر عملکرد شرکت است. اگرچه برخی پژوهش‌ها به بررسی این رابطه پرداخته‌اند، تاکنون توافقی بر سر نحوه و نوع اثرگذاری آن به‌دست نیامده است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر مسئولیت‌پذیری ...  بیشتر

عوامل موثربرکارآفرینی سازمانی

سیدمهدی الوانی؛ سعید صفری؛ رضا کهن هوش نژاد؛ سعید خدامرادی

دوره 25، شماره 82 ، اسفند 1395، ، صفحه 1-27

https://doi.org/10.22054/jmsd.2017.7151

چکیده
     با توجه به پویایی و پیچیدگی شرایط و محیط کسب و کار امروزی ،داشتن و به کارگیری تفکرات و رفتار کارآفرینانه و ایجاد سازمان های کارآفرین بر کسی پوشیده نیست. سازمان های عصر حاضر به کارآفرینی سازمانی به دلیل نقشی که در کسب مزیت رقابتی پایدار از طریق؛ نوآوری، مخاطره پذیری و نوسازی استراتژیک برای سازمانها ایفا می کند، توجه خاصی داشته ...  بیشتر

قابلیتهای تشخیصی و اجرایی در نوآوری مدیریت

عبدا... آقایی؛ عطیه حجاریان کاشانی

دوره 23، شماره 74 ، تیر 1393، ، صفحه 99-113

چکیده
  تحقیقات نشان می‌دهد نوآوری مدیریت _فعالیتها، فرآیندها یا ساختارهای جدیدی که ماهیت کار مدیریتی را تغییر می‏دهد.  منبع مهم مزیت رقابتی در سازمانها می‌باشد. در این مقاله، بر نوآوری مدیریت در سطح سازمان تمرکز شده و نقش قابلیتهای تشخیصی و اجرایی بعنوان قابلیتهایی کلیدی در پیاده‌سازی این نوآوری، مورد بررسی قرار گرفته است. مدیران ...  بیشتر

اثرات پیمان های راهبردی بر روابط بین یادگیری سازمانی، نوآوری و عملکرد مالی شرکت

بهمن حاجی پور؛ مرتضی کرد

دوره 21، شماره 64 ، شهریور 1390، ، صفحه 141-166

چکیده
  دستیابی به عملکرد مالی برتر یکی از موضوعات مورد علاقه شرکت ها و محققان رشته مدیریت است. هدف از این تحقیق بررسی اثرات یادگیری سازمانی و نوآوری بر عملکرد مالی شرکتهاست. و این که "آیا این اثرات به دلیل ارتباط  شرکت با هم پیمانان بهبود پیدا میکند؟" الگوی تحقیق روی 501 نمونه از شرکتهایی که دارای پیمان راهبردی بودهاند با استفاده ...  بیشتر

ارائه چارچوبی برای انتخاب استراتژی دانش

محمدرضا غلامیان؛ سمیه فقیه میرزایی

دوره 19، شماره 59 ، مهر 1388، ، صفحه 127-150

چکیده
  امروزه دانش، نه فقط یک منبع مزیت رقابتی بلکه در واقع تنها منبع و سرمایه رقابتی است. اگر سازمانی به راحتی نتواند شکل صحیح دانش را اعم از شخصی و سازمانی، ضمنی و آشکار، در جایگاه مناسب آن به کار ببرد، در عرصه های رقابتی با مشکل مواجه خواهد شد. متاسفانه، تنها بخشی از دانش داخلی در دست سازمان است و قسمتهای دیگر متکی به اشخاص می باشد. این دوگانگی ...  بیشتر

سازماندهی برای نوآوری

محمود رضا اسمائیلی

دوره 13، شماره 49 ، خرداد 1385، ، صفحه 56-75

چکیده
  نوآوری همانا کنار گذاشتن الگوی قدیمی است بدین منظور باید زمینه مناسبی برای ایجاد آن فراهم شود. در این مقاله سازماندهی نوآوری که برای ایجاد نوآوریهای در سطح بالا لازم است به طور محدود مطالعه شده است. هر سازمانی قادر به نوآوری نیست فقط سازمانهای کارآفرین و سازمان های ادهوکراسی یا متخصص سالار قادر به ایجاد نوآوری هستند. البته سازمان ...  بیشتر