دوره 33 (1403)
دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
تاب آوری سازمانی از منظر کارکنان بااستعداد و مدیران سازمان

ابوالحسن حسینی؛ فاطمه جعفری بازیار

دوره 28، شماره 91 ، فروردین 1398، ، صفحه 9-30

https://doi.org/10.22054/jmsd.2019.9658

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تببین نقش مدیریت استعداد بر تاب آوری سازمانی با نقش میانجی تسهیم دانش و تحقق قرارداد روانشناختی در شهرک های صنعتی استان مازندران انجام گرفت. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوة گردآوری داده ها توصیفی، پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعة آماری پژوهش شامل کلیه شرکت های فعال با بیش از 50 کارمند واقع در شهرک های صنعتی ...  بیشتر

فرآیند درون فردی مشارکت در تسهیم دانش

علی شائمی برزکی؛ مسعود کیان‌پور؛ فاطمه شاکری

دوره 27، شماره 88 ، تیر 1397، ، صفحه 103-141

https://doi.org/10.22054/jmsd.2018.8929

چکیده
  هدف این پژوهش، کاوش در فرآیند درون فردی مشارکت کارکنان در تسهیم دانش می­باشد. در این تحقیق روش پژوهش ترکیبی استفاده شد. در ابتدا داده‌ها از طریق مصاحبه‌های عمیق با تعداد 30 نفر از مدیران ارشد، میانی و کارمندان یکی از سازمان‌های دولتی و سازمان‌های خصوصی وابسته به آن که در صنعت برق استان یزد فعال‌اند، به دست آمد و از طریق کدگذاری ...  بیشتر

تاثیر سرمایه اجتماعی بر تسهیم دانش و سرمایه فکری

سیدمحسن علامه؛ هدی توکلی؛ ریحانه السادات طبائیان

دوره 25، شماره 80 ، تیر 1395، ، صفحه 101-118

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.4031

چکیده
  سرمایه اجتماعی از مفاهیم نوینی است که نقشی بسیار مهم­تر از سرمایه فیزیکی و انسانی در سازمان­ها و جوامع دارد و امروزه در جامعه شناسی و اقتصاد و به­تازگی در مدیریت و سازمان به صورت گسترده­ای مورد استفاده قرار گرفته است. سرمایه اجتماعی مفهومی چند­بعدی است. پژوهش­های مختلف سه بعد ساختاری ،رابطه­ای و شناختی را برای سرمایه احتماعی ...  بیشتر

بررسی تأثیر رهبری تحول آفرین بر نوآوری سازمانی با میانجیگری تسهیم دانش

عباسعلی رستگار؛ طاهره مقصودی

دوره 25، شماره 80 ، تیر 1395، ، صفحه 157-182

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.4034

چکیده
  در عصر حاضر، سازمان‌ها به‌طور فزاینده با محیط‌های پویا و در حال تغییر مواجه‌اند که شرط بقا در این شرایط متلاطم انعطاف‌پذیری، انطباق‌پذیری و کارآفرینی و نوآوری بیشتری می‌باشد.داشتن یک سازمان نوآور نیازمند پیش شرط ‌هایی می‌باشد که از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین لازمه‌های آن حضور رهبرانی تحول‌آفرین  و تسهیم دانش می‌باشد. تحقیق ...  بیشتر

ارائه الگویی ساختاری از علل و پیامدهای ایمنی روانی

مصطفی کاظمی؛ سمیرا پور

دوره 22، شماره 71 ، آذر 1392، ، صفحه 105-129

چکیده
  هدف این تحقیق، بررسی علل و پیامدهای ایمنی روانی در کارکنان اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی در قالب یک مدل مفهومی است. بدین منظور 101نفر از کارکنان این اداره به عنوان نمونه مورد مطالعه به شیوه نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدندو از طریق پرسشنامه های توزیع شده میان آنها به گردآوری اطلاعات مورد نیاز پرداخته ...  بیشتر

تاثیر تسهیم دانش بر نوآوری و عملکرد شرکت های کوچک و متوسط با رویکرد کارت امتیازی متوازن
دوره 21، شماره 69 ، دی 1391، ، صفحه 59-93

چکیده
  نوآوری به عنوان عامل مهم و حیاتی برای سازمان ها به منظور ایجاد ارزش و مزیت رقابتی پایدار در محیطپیچیده و متغیر امروزی می باشد. سازمان ها با نوآوری بیشتر، در پاسخ به محیط های متغیر و ایجاد توسعهقابلیت های جدیدی که به آنها اجازه دهد به عملکرد بهتری برسند موفق تر خواهند بود. از طرفی ابتکارات واقدامات نوآوری به طور زیادی به دانش، تخصص کارکنان ...  بیشتر