دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
مدلی برای استراتژی های مسیر شغلی مدیران در صنعت بیمه ایران

مهدی یزدان شناس؛ حامد دهقانان؛ سعید صحت؛ فروغ سقائیان

دوره 32، شماره 109 ، مهر 1402، ، صفحه 1-26

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.68299.4160

چکیده
  هدف این پژوهش ارائه مدلی برای استراتژی‌های مسیر شغلی مدیران در صنعت بیمه ایران بوده است. روش پژوهش به‌ لحاظ ماهیت تحقیق از نوع کیفی و به ‌لحاظ هدف، از نوع کاربردی است.‏ مشارکت‌کنندگان که تعداد آنها بر اساس اشباع نظری تعیین گردید را مدیران صنعت بیمه تشکیل داده‌اند که به‌صورت نمونه‌گیری نظری انتخاب شدند. گردآوری اطلاعات از طریق ...  بیشتر

شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر براعتماد مردم

مهدی حقیقی؛ نادر مظلومی؛ پریا غفوری

دوره 24، شماره 77 ، تیر 1394، ، صفحه 29-49

چکیده
  بیمه‌های عمر یکی از مهمترین انواع بیمه‌های اشخاص است و بیمه‌های عمر و پس‌انداز یکی از ابزارهای مهم پس‌اندازهای مالی ‌به‌شمار می‌آیند .با در نظر گرفتن مدت طولانی بیمه‌نامه‌های عمر و تعهداتی که بیمه‌گر تقبل نموده، یکی از مباحثی که بیان آن بسیار مهم می‌باشد مسئله مربوط به اعتماد مردم به شرکت‌های بیمه است و این که با توجه به طولانی‌مدت ...  بیشتر

تبیین استراتژی های صنعت بیمه کشور و طراحی ساختار مناسب جهت تحقق آن

محمد جواد عاصمی؛ سیروس تدبیری

دوره 13، شماره 50 ، شهریور 1385، ، صفحه 65-80

چکیده
  بیمه، نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد. دوام و بقاء آن در گرو توجه به مشتری و تامین رضایت اوست. این مقاله درصدد پاسخ به این سوال است که استراتژی ها و راهکارهای مورد انتظار مشتری مداری در صنعت بیمه کشور کدام است و ویژگی های ساختاری جهت تحقق آن چگونه باید باشد؟ در این پژوهش، ضمن بهره گیری از نظریه های موجود از مطالعات و ...  بیشتر