دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
مدل ایجاد ثروت انسانی ـ سازمان محور (مورد مطالعه: صنعت گردشگری)

محمود ساعتچی؛ سعیده امیدی

دوره 21، شماره 66 ، دی 1390، ، صفحه 101-137

چکیده
  در مطالعات و تحقیقات مدیریت در جهان به ویژه در مدیریت منابع انسانی همواره بر نقش کلیدی کارکنان شایسته، با استعداد و توانمند در موفقیت سازمان‏ها تأکید شده است به گونه‏ای که تلاش بسیار زیاد مدیران سازمان‏ها در پیشی گرفتن از یک دیگر به منظور جذب و به کارگیری این افراد، جنگ استعداد نامیده شده است. امروزه مدیریت استعدادها یکی از مهم‏ترین ...  بیشتر

عوامل موثر بر استقبال مردم تهران از طبیعت گردی(اکوتوریسم)

قاسم انصاری رنارنی؛ فرشاد جلالی

دوره 18، شماره 53 ، خرداد 1386، ، صفحه 25-50

چکیده
  اکوتوریسم یکی از زیر بخشهای صنعت گردشگری است که از رشد سالانه 30 درصدی برخوردار است و ایران با توجه به اینکه از لحاظ تنوع جاذبه های ممتاز طبیعی در بین پنج کشور برتر دنیا قرار دارد میتواند با توسعه اکوتوریسم داخلی و بین المللی هم به توزیع مجدد درآمدها در سطح کشور کمک نموده و هم موجبات جذب درآمدهای ارزی هنگفت را برای کشور فراهم نماید. تحقیق ...  بیشتر

دگر اندیشی هایی پیرامون گردشگری

حسین باهر

دوره 5، شماره 20 ، اسفند 1374، ، صفحه 93-108

چکیده
  آنچه که نگارنده سعی در بیان اجمالی آن دارد، ما حصل پژوهش های علمی و تجارب عملی وی است. مجموعه ی این تجارب حاکی از نکات زیادی است که می تواند در ترسیم استراتژی گردشگری، به طور کلی و ایرانگردی، به طور اخص راهگشا باشد. در نگارش این مقاله سعی شده است که حول محورهای عمده ی مطروحه در امر گردشگری، با توجه به مقتضیات مکانی ایران مطالبی عرضه ...  بیشتر