شیرین مزرعه؛ علی شائمی برزکی؛ علی صفری
چکیده
بررسی چگونگی شکلگیری تجربه برند کارفرما در ذهن نیروی کار دانشی و تأثیر انتظارات نیروی کار و وعده برند بر شکلگیری تجربه برند کارفرما از دیدگاه نیروی کار دانشی شاغل در شرکتهای فعال در بازار کار تهران با روش پژوهش آمیخته. از نظر هدف، کاربردی و پیمایشی که با تحلیل تم حاصل از 25 مصاحبه با استفاده از نرمافزار Nvivo 10 انجام شده است. سپس ...
بیشتر
بررسی چگونگی شکلگیری تجربه برند کارفرما در ذهن نیروی کار دانشی و تأثیر انتظارات نیروی کار و وعده برند بر شکلگیری تجربه برند کارفرما از دیدگاه نیروی کار دانشی شاغل در شرکتهای فعال در بازار کار تهران با روش پژوهش آمیخته. از نظر هدف، کاربردی و پیمایشی که با تحلیل تم حاصل از 25 مصاحبه با استفاده از نرمافزار Nvivo 10 انجام شده است. سپس با تحلیل مسیر دادههای 437 پرسشنامه با نرمافزارهای SPSS 25 و AMOS 24 فرضیات پژوهش آزمون شده است.انتظارات نیروی کار علاوه بر تأثیری که از طریق وعده برند بر تجربه برند دارد؛ بر تجربه برند نیز مستقیم تأثیر دارد. وعده برند علاوه بر تأثیری که از طریق تجربه برند بر تمایل فرد به ترک خدمت دارد؛ مستقیماً نیز بر آن تأثیر دارد. تجربه برند منجر به تمایل فرد به ماندگاری نمیشود؛ ولی وعده برند مستقیم بر تمایل فرد به ماندگاری تأثیرگذار است.الگوی حاصل از تحلیل تم و تحلیل مسیر نشان داد انتظارات نیروی کار و وعدههای برند ساختاری سلسله مراتبی دارند و مفهوم تجربه برند کارفرما برای نیروهای کار شامل همسویی بین مجموع تصاویری است که از برند کارفرما در هر برخورد با سازمان در خاطر دارند.