الهام یعقوبی؛ مهدی کیامهر
چکیده
هدف این پژوهش بررسی اثر تعدیلگری میزان اصالت رهبری ادراک شده ارائهدهنده طرح (کارآفرین) در موفقیت شرکت نوپای ایجاد شده است. نوع تحقیق بر اساس هدف کاربردی و روش تحقیق از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل تمامی شرکتهای نوپای دانش بنیان که از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کرده اند میباشد و اطلاعات مورد نیاز از طریق ...
بیشتر
هدف این پژوهش بررسی اثر تعدیلگری میزان اصالت رهبری ادراک شده ارائهدهنده طرح (کارآفرین) در موفقیت شرکت نوپای ایجاد شده است. نوع تحقیق بر اساس هدف کاربردی و روش تحقیق از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل تمامی شرکتهای نوپای دانش بنیان که از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کرده اند میباشد و اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه و داده های موجود در بانک داده های صندوق جمع آوری گردیده است. برای تحلیل دادهها از آزمونهای ناپارامتریک در نرم افزار پی ال اس استفاده شدهاست. نتایج حاصله بیانگر آن است که میزان اصالت رهبری ادراک شده ارائهدهنده طرح به عنوان متغیری تعدیلگر میتواند بر روی رابطه کیفیت طرح ارائهشده و موفقیت شرکت نوپا اثر مثبت داشته باشد، بنابراین استفاده از فاکتور میزان اصالت رهبری ارائه دهنده طرح به عنوان یکی از فاکتورهای انتخاب ازمیان طرحها می تواند باعث کاهش شکست درشرکتهای سرمایه گذاری خطر پذیر شود.
میرعلی سیدنقوی؛ مریم کاهه
دوره 23، شماره 76 ، دی 1393، ، صفحه 1-28
چکیده
تقلیدپذیری و به کارگیری فناوری و ایدههای جوامع دیگر بدون ایجاد و خلق اندیشههای نوین و ارائه مدلهایی متناسب با شرایط بومی کشور تنها وابستگی علمی، فرهنگی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. در حقیقت خلاقیت تابعی از عوامل فردی و اجتماعی می باشد. این مقاله به طور تجربی رهبری اصیل را با چهار بعد خودآگاهی، پردازش متعادل، شفافیت ...
بیشتر
تقلیدپذیری و به کارگیری فناوری و ایدههای جوامع دیگر بدون ایجاد و خلق اندیشههای نوین و ارائه مدلهایی متناسب با شرایط بومی کشور تنها وابستگی علمی، فرهنگی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. در حقیقت خلاقیت تابعی از عوامل فردی و اجتماعی می باشد. این مقاله به طور تجربی رهبری اصیل را با چهار بعد خودآگاهی، پردازش متعادل، شفافیت روابط و جنبههای اخلاقی به عنوان یک الگوی رفتاری مناسب جهت بهبود اشتیاق به کار کارکنان و شکوفایی خلاقیت در سازمان معرفی میکند. روش به کار رفته در تحقیق این مقاله، توصیفی – همبستگی است و داده های آن به کمک نمونه گیری خوشه ای تصادفی از نمونه ای متشکل از 176 نفر (مدیران، کارشناسان و کارگران) جمعآوری شده است. در این تحقیق ازروش های ضریب همبستگی پیرسون و مدل ساختاری و همچنین تحلیل عاملی اکتشافی برای متغیر خلاقیت و اشتیاق به کار و تحلیل عاملی تائیدی برای متغیر رهبری اصیل استفاده شده است که توسط نرم افزارهای SPSS18 وLissrel8.5 مورد تحلیل قرار گرفته اند. نتایج حاکی از آن است متغیر میانجی اشتیاق به کار، اثر نسبتا کاملی در رابطه بین رهبری اصیل و خلاقیت دارد و رهبری اصیل با تاثیر گذاری بر روی اشتیاق به کار کارکنان، می تواند نقش بسزایی در بهبود خلاقیت داشته باشد.