دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
مدیریت و توسعه سازمانی
چارچوبی برای مدیریت فرایندهای کاری چابک مبتنی بر مفهوم "لبه‌ی آشوب"

صادق حسنی مقدم؛ محمدمهدی مهتدی؛ حسین بازرگانی؛ علی طاهری

دوره 32، شماره 108 ، تیر 1402، ، صفحه 77-108

https://doi.org/10.22054/jmsd.2023.71584.4254

چکیده
  هدف از این مطالعه ارائه‌ی مدلی جامع از چابک‌سازی مدیریت فرایندهای کسب و کار با بهره‌گیری از مفهوم "لبه‌ی آشوب" در سازمان می‌باشد که از طریق ابزار مصاحبه با 18 نفر از خبرگان، تلاش گردید اجزا مؤثر در چارچوب مدیریت فرایندهای سازمانی چابک شناسایی شود تا به وسیله‌ی آن بتوان در یک محیط پیچیده به منظور رسیدن به چابکی در مدیریت فرایندها، ...  بیشتر

مطالعه دولت الکترونیک و چابکی در سازمان ثبت احوال استان تهران

رضا واعظی؛ فرزانه صداقت پور

دوره 21، شماره 67 ، اردیبهشت 1391، ، صفحه 1-17

چکیده
  چابکی یکی از مفاهیم نسبتا جدید سازمانی در عرصه مدیریت سازمان‎ها است که برای بهره‏مندی از تغییرات محیطی و بر آورده کرده نیازهای مشتریان ارائه شده است و نمی‏توان فقط برای بخش خصوصی در نظر گرفت و سازمان‎های دولتی به دلیل کثرت ارباب رجوع و نیاز بیشتر به رفع نیازها و خواست‎های آنها و در راستای بالندگی و تعالی در زمینه‏های سرعت ...  بیشتر

ارزیابی فازی سطح نیاز به چابک شدن در سازمان های تولیدی

علیرضا شهرکی؛ سمیه قاسمی فرد

دوره 21، شماره 64 ، شهریور 1390، ، صفحه 167-193

چکیده
  تغییر، یکی از بزرگ ترین خصوصیات سازمان ها در حوزه رقابتی امروز است.  سازمان ها تغییر را در ابعاد مختلفی چون تغییر در تقاضای و نظر مشتریان،  نوآوری های فناوری و محیط های متغیر تجربه می کنند و جهت انطباق با محیط دائماً متغیر و آشفته کسب وکار در تلاش برای تغییر اولویت ها، دیدگاه های استراتژیک و مدل های سنتی شان می باشند. بنابراین ...  بیشتر