دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
مدیریت
توانمندی‌های ذهنی در شکل‌گیری تفکر راهبردی سازمان

شهرام خلیل نژاد؛ نادر مظلومی؛ حسین رحمان سرشت؛ اکبر مقدر

دوره 32، شماره 108 ، تیر 1402، ، صفحه 7-44

https://doi.org/10.22054/jmsd.2023.68614.4184

چکیده
  شکل‌گیری تفکر راهبردی در سازمان‌های امروزی، مفهومی پیچیده است که نااطمینانی‌های روزافزون محیط کسب‌وکار، پرداختن به آن را اجتناب‌ناپذیر کرده است؛ مرور نظام‌مند ادبیات نشانگر جنبه‌های رفتار سازمانی در شکل‌گیری تفکر راهبردی است که خود را در کلان‌مضمون «توانمندی‌های ذهنی» متبلور می‌سازد؛ مقاله پیش‌رو، این توانمندی‌های ...  بیشتر

راهبردهم‌آواسازی در کسب و کارهای سکومحمور؛ رویکرد فراترکیب

شهرام خلیل نژاد؛ محمدرضا دانشوردیلمی

دوره 31، شماره 106 ، دی 1401، ، صفحه 65-91

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.64518.4053

چکیده
  در اقتصاد جهانی شرکت‌هایی که مدل کسب‌وکار آن‌ها مبتنی بر تعاملات شبکه محور است، سریع‌ترین نرخ رشد را دارا هستند. در چنین اقتصاد شبکه محوری مزایای استراتژیک به‌طور فزاینده‌ای در کسب‌وکارهای پلتفرمی ایجاد می‌شود. پژوهش حاضر با هدف ترکیب کیفی نتایج مطالعات صورت گرفته در حوزه استراتژی هم‌آواسازی در کسب و کارهای پلتفرمی انجام شده ...  بیشتر