اصغر مشبکی؛ امیرحسین تقی زاده
چکیده
درک اهمیت نقش کارکنان در سازمانهای خدماتی موجب شده که این سازمانها در جستوجوی راهکارهایی بهمنظور مشارکت کارکنان در فرآیند برندسازی سازمان و تبدیل شدنشان به قهرمان برند باشند. از این رو، این امر توجه به مفهوم برندسازی کارفرما را بیشازپیش قوت میبخشد. اکثر مطالعات صورت پذیرفته، از برندسازی کارفرما بهعنوان روشی در ...
بیشتر
درک اهمیت نقش کارکنان در سازمانهای خدماتی موجب شده که این سازمانها در جستوجوی راهکارهایی بهمنظور مشارکت کارکنان در فرآیند برندسازی سازمان و تبدیل شدنشان به قهرمان برند باشند. از این رو، این امر توجه به مفهوم برندسازی کارفرما را بیشازپیش قوت میبخشد. اکثر مطالعات صورت پذیرفته، از برندسازی کارفرما بهعنوان روشی در جهت جذب افراد مستعد نامبردهاند. با این حال پژوهش حاضر پیامدهای برند داخلی کارفرما را مورد بررسی قرار داده و به بررسی تأثیر برند کارفرما بر رفتار قهرمان برند از طریق متغیر مداخلهگر هویت سازمانی کارکنان میپردازد. پژوهش حاضر با توجه به هدف، کاربردی و از نظر گردآوری دادهها جزء پژوهشهای توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان خط مقدم شعب بانک مسکن در شهر تهران میباشند. برای نمونهگیری از روش نمونهگیری اتفاقی استفاده شده و تعداد نمونه مورد نظر 215 نفر بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیات و مدل پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار SmartPLS2 استفاده گردید. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که برند کارفرما بر هویت سازمانی کارکنان و هویت سازمانی کارکنان بر رفتار قهرمان برند و همچنین برند کارفرما بر رفتار قهرمان برند تأثیر مثبت و معناداری دارد.