دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
نویسنده = ابوالحسن فقیهی
تعداد مقالات: 8
نظام پاسخگویی در شهرداری تهران: پژوهشی پیرامون چگونگی ارایه خدمات شهری و رضایت شهروندان
دوره 13، شماره 50 ، شهریور 1385، ، صفحه 19-46
چکیده
محور اصلی این مقاله، پاسخگویی سازمانهای بخش خدمات عمومی به مردم و به طور خاص، مساله پاسخ گویی شهرداری تهران به ارباب رجوع و شهروندان است. در چشم اندازی عام و در بازگشت به ریشه ها به نظر می رسد در فضایی که هنوز حقوق شهروندی متولد نشده؛ روابط شخصی و انتصاب ها بر انتخابات، ضوابط و شایستگی ها می چربد و در واقع، سوالی در کار نیست که پاسخی ... بیشتراخلاق اداری
دوره 12، شماره 47 ، آذر 1384، ، صفحه 25-50
چکیده
علم اخلاق به عنوان علم و آیین و نرم افزار آداب دانی و اخلاق مندی و علم چگونه زیستن و تعیین بایدها و نبایدها و صدور احکام خوب و بد نسبت به رفتارهای آگاهانه و مختارانه ی آدمیان همواره در فرهنگ های گوناگون در محضر پیشینیان و پسینیان خداوندگاران دین و اندیشه جایگاهی ویژه داشته است. به عنوان نمونه باید یاد کرد از سخن رسول گرامی اسلام ص که ... بیشتراصلاحات مدیریت شهری در کشورهای اروپایی
دوره 12، شماره 45 ، خرداد 1384، ، صفحه 113-138
چکیده
اصلاحات سیاسی و اداری در کشورهای اروپایی به موازات پیشرفت در سطح ملی و اتحادیه اروپا، در قلمرو سازمانهای محلی و شهرداری ها که نزدیکترین واحد سازمانی به شهروندان هستند پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. اصلاحات سیاسی در قلمرو محلی بر ارتقاء مشارکت سیاسی شهروندان، انتخابی بودن مقامات محلی و مراجعه به آراء عمومی و اصلاحات اداری که مقاله ... بیشترعوامل اثرگذار بر انتظارات مدیران
دوره 10، شماره 37.38 ، شهریور 1382، ، صفحه 19-54
چکیده
در سازمان و محل کار به موضوع انتظار از نقشی که افراد باید ایفا کنند، معمولاً از دیدگاه قراردادهای روانی نگریسته می شود. این قرارداد، نوعی قرارداد نانوشته ای است که بین کارکنان و کارفرما در هر سازمان منعقد می شود. در این قرارداد انتظارات متقابلی که افراد از نظر رفتاری از یکدیگر دارند تعیین می شود. کارکنان انتظار دارند که مدیریت سازمان، ... بیشترمدیریت دولتی در بستر جهانی: پرکردن شکافهای تئوری و عمل بین کشورهای غربی و غیر غربی
دوره 8، شماره 32.31 ، اسفند 1380، ، صفحه 25-51
چکیده
این مقاله، شکافهای موجود تئوری و عمل مدیریت دولتی را بین کشورهای غربی و غیر غربی آشکار می سازد. با بررسی دیوانسالاری ملی در چارچوبی جهانی، طرحی تدوین می نماید که می توان برای پر کردن شکافها، توسعه دانش مدیریت و بهره گیری کارگزاران از نظریه سازمانی بکار برد. بر اساس این طرح، مقاله می کوشد تا نشان دهد چگونه متغیرهای محیط بین المللی، نظیر ... بیشترنظام های پاسخگویی در بخش دولتی: دیدگاهی تطبیقی
دوره 8، شماره 29.30 ، شهریور 1380، ، صفحه 53-70
چکیده
موضوع این مقاله نظارت بر دیوانسالاری است و می کوشد به این سوال پاسخ دهد که چگونه می توان سازمان های دولتی و کارکنان انها را که برگزیده مستقیم مردم نیستند به آنان پاسخگو کرد. مقاله با بحثی درباره مفاهیم پاسخگویی آغاز می شود و در پی آن از هدف های پاسخگویی در بخش دولتی و گونه های متفاوت آن سخن به میان می آورد. این مقاله الگویی را تدوین می ... بیشترکثرت گرایی روش تحقیق در پژوهش های سازمانی
دوره 6، شماره 21.22 ، شهریور 1378، ، صفحه 54-71
چکیده
خلق یک اثر پژوهشی جدید و منحصر به فرد مستلزم فرا رفتن از چارچوب روش های متداول و ارایه ی فرضیه های بدیع است. این امر زمانی تحقق می یابد که پژوهش گر کثرت گرایی روش شناختی را در پژوهش های میان رشته ای سازمان و مدیریت در دستور کار خود قرار دهد. وحدت روش در پژوهش های سازمانی رسیدن به دستاوردهای علمی را دشوار می سازد. در مقاله ی حاضر سعی بر آن ... بیشترمفاهیم نو در عدم تمرکز سازمانی
دوره 1، شماره 1 ، خرداد 1370، ، صفحه 46-61