دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
نویسنده = %D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA%DA%86%DB%8C%D8%8C%20%D9%85%D8%AD%D9%85%D9%88%D8%AF
تعداد مقالات: 6
مدل ایجاد ثروت انسانی ـ سازمان محور (مورد مطالعه: صنعت گردشگری)
دوره 21، شماره 66 ، دی 1390، ، صفحه 101-137
چکیده
در مطالعات و تحقیقات مدیریت در جهان به ویژه در مدیریت منابع انسانی همواره بر نقش کلیدی کارکنان شایسته، با استعداد و توانمند در موفقیت سازمانها تأکید شده است به گونهای که تلاش بسیار زیاد مدیران سازمانها در پیشی گرفتن از یک دیگر به منظور جذب و به کارگیری این افراد، جنگ استعداد نامیده شده است. امروزه مدیریت استعدادها یکی از مهمترین ... بیشتربررسی عوامل و موانع انسانی بهره وری از دیدگاه مدیران سازمان های مشمول قانون تأمین اجتماعی"
دوره 10، شماره 37.38 ، شهریور 1382، ، صفحه 78-117
چکیده
مهمترین هدف هر سازمان، دستیابی به بالاترین سطح بهره وری ممکن یا بهره وری بهینه است. عوامل مؤثر بر بهره وری، عبارت از: سرمایه، ابزار و وسائل، روشهای انجام دادن کار، ساختمان و نیروی انسانی است. در بین این عواملی، منابع انسانی مهمترین نقش را در افزایش یا کاهش بهره وری سازمان ایفا می کند. و سهم مدیران نیز، بیش از عوامل انسانی دیگر است. مدیران ... بیشترمقیاس ارزشیابی عملکرد آموزش دهنده
دوره 4، شماره 15 ، آذر 1373، ، صفحه 13-37
چکیده
یکی از مشکلات مدیران و مسئولان مراکز و موسسات آموزش مدیریت و نیز دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ، عدم دسترسی آنان به نوعی مقیاس معتبر برای تعیین اثر بخشی عملکرد اعضای هیئت علمی این موسسات و مراکز می باشد. در این موارد مسئولین و برگزار کنندگان دوره های آموزشی می خواهند به این سوال جواب دهند که آیا کارشناس، مربی یا استادی را که برای ... بیشترانگیزش، فضای سازمانی و بهره وری در سازمان
دوره 3، شماره 9 ، خرداد 1372، ، صفحه 95-127
چکیده
برای افزایش بهره وری در سازمان نیاز به تامین شرایط متعددی هستیم که مهمترین آن عامل انسانی است. نیروی انسانی انگیخته شده برای انجام وظایف خود مهمترین عامل بهره وری است و انگیزش کارکنان نیز با افزایش سطح روحیه و رضایت شغلی کارکنان فراهم می آید. اما برای افزایش روحیه و رضایت شغلی کارکنان لازم است به ارضای نیازهای آنان در محیط کار توجه ... بیشترخلاقیت و نوآوری برای حل مشکلات
دوره 2، شماره 6 ، شهریور 1371، ، صفحه 123-142
چکیده
غالباً می اندیشیم آنچه را که تاکنون انجام داده ایم و راه حل هایی را که برای مشکلات پیش روی خود انتخاب کرده ایم بهترین بوده و وضعیت کنونی ما نیز بیشتر نتیجه تقدیر بوده است تا دخالت موثرمان در حل این مشکلات. اما کسانی که به نیروهای شگرف ذهنی خود پی برده اند و با خود آموزی استعدادهای خلاق خود را پرورش داده اند شواهدی را ارائه کرده اند که ... بیشترنگرش کارکنان درباره عوامل موثر در رضایت شغلی و ترک خدمت
دوره 1، شماره 4 ، اسفند 1370، ، صفحه 17-32