دوره 33 (1403)
دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
تحلیلی بر کیفیت حکمرانی خوب در ایران

سید مهدی الوانی؛ محسن علیزاده ثانی

دوره 18، شماره 53 ، خرداد 1386، صفحه 1-24

چکیده
  ناتوانی مدلهای سنتی و مدلهای بازار مدار مدیریت دولتی برای پاسخگویی به فرایندهای پیچیده و پویای تصمیم گیری عمومی معاصر، موجب حرکتی در بخش دولتی در طی دهه 1990 از تاکید صرف بر کیفیت ارائه خدمات به تاکید بر حکمرانی خوب گردید و لیکن واژه های معدودی را می توان در علوم اجتماعی به اندازه حکمرانی مبهم یافت. بنابراین زمانی که میخواهیم کیفیت حکمرانی ...  بیشتر

عوامل موثر بر استقبال مردم تهران از طبیعت گردی(اکوتوریسم)

قاسم انصاری رنارنی؛ فرشاد جلالی

دوره 18، شماره 53 ، خرداد 1386، صفحه 25-50

چکیده
  اکوتوریسم یکی از زیر بخشهای صنعت گردشگری است که از رشد سالانه 30 درصدی برخوردار است و ایران با توجه به اینکه از لحاظ تنوع جاذبه های ممتاز طبیعی در بین پنج کشور برتر دنیا قرار دارد میتواند با توسعه اکوتوریسم داخلی و بین المللی هم به توزیع مجدد درآمدها در سطح کشور کمک نموده و هم موجبات جذب درآمدهای ارزی هنگفت را برای کشور فراهم نماید. تحقیق ...  بیشتر

عوامل موثر بر عملکرد صادارتی شرکت های کوچک و متوسط

زهره دشتی شاهرخ

دوره 18، شماره 53 ، خرداد 1386، صفحه 51-77

چکیده
  دولتها علاقه مند کمک به شرکتها جهت افزایش صادرات هستند و دراین راستا برنامه های ارتقا صادرات دولت منجر به افزایش بیشتر صادرات شرکت های کوچک و متوسط در مقایسه با شرکت های بزرگ می گردد. لذا رفتار صادراتی شرکت های کوچک و متوسط و همین طور عواملی که نقش مهمی را در موفقیت صادراتی آنها ایفا می کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تحقیقات بسیاری ...  بیشتر

نقش مراکز یادگیری در توسعه سیستم های مدیریت دانایی

سعید خرقانی؛ علیرضا کرمی صمدی؛ اشرف لاجوردی

دوره 18، شماره 53 ، خرداد 1386، صفحه 78-94

چکیده
  ضرورت استقرار و توسعه سیستم های مدیریت دانایی در سازمان ها، نیاز به طراحی برای ایجاد، توسعه و فعال نمودن مراکز یادگیری به عنوان بخشی از سیستم های مدیریت دانایی دارند. در مقاله حاضر مراکز یادگیری سازمان به عنوان نهادی که خدمات متنوع طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه های آموزشی را عرضه و زمینه های لازم برای اجرای طرح های مدیریت دانش، در ...  بیشتر

تحلیل روانشناختی شخصیت کارآمد

احمد ایزدی یزدان آبادی

دوره 18، شماره 53 ، خرداد 1386، صفحه 95-124

چکیده
  بهره وری مهمترین رسالت مدیریت در سازمان های مدرن است. در عین حال مهمترین مشکل سازمان های ایرانی، سطح پایین نرخ بهره وری می باشد. اگر چه عوامل مختلفی در میزان بهره وری سازمان نقش دارند لکن مهمترین عامل نیروی انسانی است. توانایی و انگیزش کارکنان و شرایط محیطی تعیین کننده های اصلی کارآمدی نیروی انسانی هستند. مطالعات دسی و مک کللند نشان ...  بیشتر