دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
الگوی ذهنی مدیران شرکت های دانش بنیان کشور نسبت به معنا داری کار: کاربرد روش کیو

غلامرضا ملک زاده؛ فریبرز رحیم نیا

دوره 25، شماره 81 ، آذر 1395، صفحه 1-24

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.6645

چکیده
  مفهوم معناداری کار و کار معنادار از دیرباز مورد توجه پژوهشگران بوده ولی به دلایل متعدد، در سال های اخیر شاهد پژوهش های متعدد نوینی در رابطه با مفهوم معناداری کار در سازمان ها و اثر آن بر خروجی های سازمانی هستیم. شرکت‏های دانش بنیان و نوپا نیز که جایگاهی خاص در اقتصاد دانش محور دارند از جمله سازمان‏هایی هستند که می توانند بر اساس ...  بیشتر

چارچوبی برای ارزیابی و تحلیل وضعیت ویژگی‌های فرهنگ کار

حبیب اله رعنایی کردشولی؛ مسلم علیمحمدلو؛ محسن جاجرمی زاده؛ عباس عباسی؛ احمد الهیاری بوزنجانی

دوره 25، شماره 81 ، آذر 1395، صفحه 25-56

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.6756

چکیده
  هدف از انجام پژوهش حاضر، معرفی الگویی است که به کمک آن بتوان ویژگی های فرهنگ کار و تلاش در سطوح مختلف، اعم از یک صنعت خاص یا سطوح منطقه ای و ملی را به تصویر کشیده و تحلیل نمود. برای این منظور، با استفاده از روش تحلیل محتوای متنی، تلاش شد تا با بررسی متون علمی و مذهبی، کدهایی که نمایانگر ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی مطلوب و یا نامطلوب کار ...  بیشتر

رابطه استراتژی منابع انسانی و رهبری تحول آفرین با تعهد عاطفی کارکنان

وحید ناصحی فر؛ الهه محمدخانی

دوره 25، شماره 81 ، آذر 1395، صفحه 57-80

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.6757

چکیده
  عملکرد کارکنان جهت کسب مزیت رقابتی، همواره توسط مدیران سازمان‌ها قابل ملاحظه است. تعهد و تعلق خاطر به کار کارکنان دو ویژگی ضروری برای سازمان است. رهبران تحولی می توانند بازده نیروی انسانی را بهبود دهند؛ از این رو رهبران تحولی با استراتژی منابع انسانی به صورت کارامد به افزایش سطح تمایل و تعهد عاطفی کارکنان کمک می نمایند. هدف این تحقیق ...  بیشتر

تأثیر سیستم حافظه تعاملی بر عملکرد تیمی کارکنان با در نظر گرفتن نقش استراتژی یادگیری بهره‌بردارانه و جهت‌گیری استراتژیک

وحید خاشعی؛ محمدرضا دانشور

دوره 25، شماره 81 ، آذر 1395، صفحه 81-100

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.6758

چکیده
  بر طبق تئوری یادگیری سازمانی، هدف این مطالعه بررسی روابط میان سیستم حافظه تعاملی، استراتژی یادگیری بهره­بردارانه و عملکرد تیمی با در نظر گرفتن نقش تعدیل‎گری جهت‌گیری‌های استراتژیک در شرکت‌های دانش‌بنیان است. این مطالعه در پژوهشگاه نیرو در شهر تهران انجام‌ گردید. فلسفه این پژوهش اثبات‌باوری و استراتژی آن پیمایش است و بدین ...  بیشتر

بررسی نقش واسط خلاقیت در رابطه ی بین توانمندی روانشناختی و تعهد کارکنان

سعید مرتضوی؛ شمس الدین ناظمی؛ حمیده پریشانی فروشانی

دوره 25، شماره 81 ، آذر 1395، صفحه 101-121

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.6759

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تعیین اثر توانمندی روانشناختی در شکل گیری خلاقیت و به تبع آن اثرگذاری بر سطح تعهد سازمانی کارکنان بود.جامعه ی آماری این تحقیق را کارکنان شرکت گاز مرکزی خراسان رضوی تشکیل داد.تعداد نمونه ی آماری 170 نفر از کارکنان بود که به شیوه ی نمونه گیری طبقه ای انتخاب شد.داده ها ی پژوهش از طریق پرسش نامه جمع آوری گردید و روایی محتوایی ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر بدبینی نسبت به تغییرات سازمانی و نتایج آن

مرتضی مرادی؛ حمیدرضا جلیلیان

دوره 25، شماره 81 ، آذر 1395، صفحه 123-150

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.6783

چکیده
  بدبینی سازمانی یکی از موضوعات مهم رفتاری است که در زمینه­های مختلفی می­تواند اتفاق بیفتد؛ یکی از این موارد، تغییر سازمانی است. لذا هدف پژوهش حاضر بررسی علل و پیامدهای بدبینی در زمینه تغییرات سازمانی است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل پرسنل بیمارستان مهر ملایر ...  بیشتر

بررسی تأثیر شهرت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی

اکرم هادیزاده مقدم؛ طیبه امیرخانی؛ مریم عبدالملکی

دوره 25، شماره 81 ، آذر 1395، صفحه 151-169

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.6784

چکیده
  هدف از این مطالعه بررسی تأثیر شهرت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی (OCB) است. بدین معنا که در این پژوهش به بررسی این امر خواهیم پرداخت که آیا ادراک مثبت کارکنان از سابقه­ای از اعمال گذشته سازمان و توانایی فعلی سازمان برای پاسخگویی به نیازها و انتظارات ذینفعان آن می تواند بر رفتارهایی که داوطلبانه محسوب می شوند و در نظام پاداش رسمی ...  بیشتر