دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
شماره 63
این شماره از زمستان 89وبهار90 میباشد
شماره 62
تابستان و پاییز89می باشد
شماره 61
شماره61زمستان88 وبهار89 -
شماره 60
مربوط به تابستان و پاییز88 و تاریخ انتشار بهار89می باشد
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
تبیین الگوی اثر بخش تشویق کارکنان بخش عمومی با رویکردی کل نگرانه به پاداش
دوره 21، شماره 64 ، شهریور 1390، صفحه 1-17

چکیده
  هر سازمانی خواهان جذب، حفظ و انگیزش کارکنان خود است. بسیاری بر این باورند که چنین خواسته ای هدف اولیه هر برنامه پاداش و جبران خدماتی است. در این راستا، رویکرد پاداش کل راه حلی جامع ارائه می کند. با اتخاذ این رویکرد، سازمان ها قادر خواهند بود به بهترین ترکیب از پاداش های پولی و غیر پولی دست یابند. در این مقاله تلاش می شود با ...  بیشتر

بررسی جایگاه عامه مردم در سیستم مهار و موازنه قدرت

عفیفه حجاریان؛ علی اصغر پورعزت؛ آرین قلی پور؛ مسعود حجاریان

دوره 21، شماره 64 ، شهریور 1390، صفحه 19-53

چکیده
  مهار و موازنه قدرت یکی از بنیادی ترین مباحث مطرح در ادبیات حکمرانی به شمار می آید که جایگاه عامه مردم به عنوان صاحبان اصلی قدرت در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. امری که به نظر می رسد با قدرت یافتن روزافزون دولت ها روز به روز کمرنگ تر می شود. در سیستم های حکمرانی، مهار و موازنه قدرت غالباً به دو روش صورت می گیرد: نخست از طریق ...  بیشتر

آسیب شناسی صادرات محصولات دفاعی ایران مورد مطالعه: یکی از سازمان های مادر تخصصی دفاعی کشور

غلامرضا توکلی؛ مهدی الیاسی؛ میثم شفیعی رودپشتی؛ علی اصغر حیدری

دوره 21، شماره 64 ، شهریور 1390، صفحه 55-88

چکیده
  یکی از مهم ترین بخشهای راهبردی در اقتصاد هر کشور، بخش نظامی آن کشور است. از اینرو دولتها بخش قابل توجهی از مخارج و توان خود را صرف موفقیت این بخش در انجام ماموریتهای خود میکنند. یکی از مبادی که بخش نظامی کشورها می تواند در تامین هزینههای خود گام مهم و مؤثری برداشته و هم چنین اقتدار و قدرت خود را به منصه ظهور برساند، صادرات ...  بیشتر

الگوی یکپارچه راهبردهای تولید بازاریابی و کسب و کار و تأثیر آنها بر عملکرد سازمان

سید محمد اعرابی؛ امیر مصطفوی

دوره 21، شماره 64 ، شهریور 1390، صفحه 89-116

چکیده
  ایجاد هماهنگی در نگرش ها و الگوهای مختلف و ارائه منطق مشترک در مسائل مدیریتی یکی از چالش های فراروی مدیریت در دوره کنونی است. این تحقیق الگویی هماهنگ از راهبردهای تولید در ارتباط با راهبردهای کسب و کار و بازاریابی را ارائه می کند که مطابق نتایج حاصل از تحلیل داده ها، این هماهنگی تأثیر معناداری در عملکرد سازمان دارد. راهبرد ...  بیشتر

پیش زمینه ها و پیامدهای بدبینی سازمانی مورد مطالعه : کارکنان شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

مهدی حقیقی کفاش؛ نادر مظلومی؛ فرزانه میرزا محمدی

دوره 21، شماره 64 ، شهریور 1390، صفحه 117-139

چکیده
  این که آیا مدیران منابع انسانی باید نگران بدبینی کارکنان به سازمان باشند یا برای پاسخ به بدبینی تلاش کنند تا حد زیادی بستگی به این دارد که آیا بدبینی اثرات منفی بر کارکنان یا سازمان دارد یا نه. تحقیقات متعددی نشان داده اند که بین بدبینی سازمانی و بسیاری از متغیرها مثل رضایت شغلی، تعهد سازمانی، بیگانگی از سازمان، رفتار شهروندی ...  بیشتر

اثرات پیمان های راهبردی بر روابط بین یادگیری سازمانی، نوآوری و عملکرد مالی شرکت

بهمن حاجی پور؛ مرتضی کرد

دوره 21، شماره 64 ، شهریور 1390، صفحه 141-166

چکیده
  دستیابی به عملکرد مالی برتر یکی از موضوعات مورد علاقه شرکت ها و محققان رشته مدیریت است. هدف از این تحقیق بررسی اثرات یادگیری سازمانی و نوآوری بر عملکرد مالی شرکتهاست. و این که "آیا این اثرات به دلیل ارتباط  شرکت با هم پیمانان بهبود پیدا میکند؟" الگوی تحقیق روی 501 نمونه از شرکتهایی که دارای پیمان راهبردی بودهاند با استفاده ...  بیشتر

ارزیابی فازی سطح نیاز به چابک شدن در سازمان های تولیدی

علیرضا شهرکی؛ سمیه قاسمی فرد

دوره 21، شماره 64 ، شهریور 1390، صفحه 167-193

چکیده
  تغییر، یکی از بزرگ ترین خصوصیات سازمان ها در حوزه رقابتی امروز است.  سازمان ها تغییر را در ابعاد مختلفی چون تغییر در تقاضای و نظر مشتریان،  نوآوری های فناوری و محیط های متغیر تجربه می کنند و جهت انطباق با محیط دائماً متغیر و آشفته کسب وکار در تلاش برای تغییر اولویت ها، دیدگاه های استراتژیک و مدل های سنتی شان می باشند. بنابراین ...  بیشتر