دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
الگوی شایستگی های مدیران منابع انسانی سازمان های دولتی در شرایط جهانی شدن

رضا واعظی؛ میرعلی سیدنقوی؛ داود حسین پور؛ فاطمه تاجی

دوره 29، شماره 96 ، تیر 1399، صفحه 9-44

https://doi.org/10.22054/jmsd.2020.39238.3232

چکیده
  فرایند جهانی شدن، چالش هایی را فراروی مدیران سازمان ها قرار داده است. متولیان منابع انسانی برای بهره مندی مناسب از نیروی انسانی باید از شایستگی های ویژه ای برخوردار باشند. طراحی الگوی شایستگی های مدیران منابع انسانی سازمان های دولتی در شرایط جهانی شدن، هدف این پژوهش است. جهت طراحی الگو، شاخص ها از طریق روش دلفی و پرسشنامه خبرگی از ...  بیشتر

طراحی و آزمون مدلی برای سایبرلوفینگ در سازمان های دولتی

زهرا رحمتی؛ علیرضا شیروانی؛ محمدرضا دلوی

دوره 29، شماره 96 ، تیر 1399، صفحه 45-73

https://doi.org/10.22054/jmsd.2020.45562.3396

چکیده
  امروزه فناوری و تحولات آن به یکی از مهمترین عناصر محیط استراتژیک سازمان تبدیل شده است. برخی اعتقاد دارند تحولات و تکامل فناوری بیشتر از خود آن، آثار و پیامدهای چشمگیر در سیستم‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی دارند. این مهم به ایجاد و توسعه دانش علمی در حوزه مدیریت فناوری و مدیریت تکنولوژیک شده و هدف از مدیریت فناوری، مدیریت به کارگیری ...  بیشتر

بررسی نقش تعدیلگری درهم‌تنیدگی شغلی در رابطه میان حمایت سازمانی ادراک شده و هویت‌یابی سازمانی

الهام ابراهیمی؛ شقایق شمالی

دوره 29، شماره 96 ، تیر 1399، صفحه 75-100

https://doi.org/10.22054/jmsd.2020.46229.3414

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین حمایت سازمانی ادراک­ شده و هویت­ یابی سازمانی با در نظر گرفتن نقش تعدیل­گر درهم­تنیدگی شغلی (پیوند، تناسب و فدا کردن) در رابطه مذکور است. این پژهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه­ گردآوری داده­ها توصیفی، از نوع پیمایشی است. جامعه­ هدف این پژوهش کارکنان شعب یکی از بانک‌های خصوصی در شهر ...  بیشتر

تاثیر تعهد عاطفی بر مقاومت کارکنان در برابر تغییر به ‌واسطه نگرش و آمادگی برای تغییر

نفیسه صادات صدر؛ علیرضا خوراکیان؛ غلامرضا ملک زاده

دوره 29، شماره 96 ، تیر 1399، صفحه 101-120

https://doi.org/10.22054/jmsd.2020.47213.3439

چکیده
  محیط پیچیده و متغیر امروزی، سازمان‌ها را وادار به نوآوری و ایجاد تغییرات می‌کند. درحالیکه مطالعات تغییر ‌سازمانی نشان می‌دهند که اغلب، کارکنان در اجرای تغییرات سازمان همکاری نمی‌کنند و در برابر آن مقاومت می‌کنند. در نتیجه مقاومت و عدم همکاری کارکنان منجر به عدم موفقیت برنامه تغییر در سازمان خواهد شد. تحقیق حاضر به بررسی تاثیر ...  بیشتر

مطالعه کیفی فرآیند استخدام مبتنی بر بازی کاری در کسب و کارهای نوپا

حسن بودلایی؛ محمدحسین کناررودی

دوره 29، شماره 96 ، تیر 1399، صفحه 121-148

https://doi.org/10.22054/jmsd.2020.47159.3434

چکیده
  کسب­وکارهای نوپا نیازمند کاربرد فنون و مفاهیم مناسب و جدید مدیریتی هستند. بازی­کاری امروزه به عنوان ابزاری کاربردی و مفید برای سازمان­ها شناخته می­شود به همین دلیل این تحقیق کیفی در پاسخ به اینکه چگونه می­توان یک فرآیند مبتنی بر بازی کاری در حوزه منابع انسانی به ویژه در بخش کارمندیابی کسب­وکارهای نوپا ایجاد کرد انجام شده ...  بیشتر

تاثیر سبک رهبری رابطه مدار بر آوای سازمانی کارکنان با در نظر گرفتن نقش میانجی جو سازمانی

عباسعلی رستگار؛ بنفشه فتوت

دوره 29، شماره 96 ، تیر 1399، صفحه 149-168

https://doi.org/10.22054/jmsd.2020.13427.1809

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر سبک رهبری رابطه مدار بر آوای سازمانی کارکنان با در نظر گرفتن نقش میانجی جو سازمانی در روزنامه‌های کثیرالانتشار شهر تهران صورت گرفت. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، مدیران ارشد و مدیران میانی روزنامه‌های کثیرالانتشار شهر تهران است که به‎کمک روش نمونه گیری ...  بیشتر