دوره 33 (1403)
دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
ارائه الگوی مفهومی توسعه استعدادهای نیروی انسانی

حسن‌رضا زین‌آبادی؛ حمیدرضا آراسته؛ محمدرضا بهرنگی؛ آزاده قمری

دوره 27، شماره 90 ، دی 1397، صفحه 11-43

https://doi.org/10.22054/jmsd.2019.9394

چکیده
  توسعه، اقدامی است که عملکرد کارکنان را از طریق افزایش دانش یا مهارت‌ و با تغییر نگرش آنها، بهبود می‌بخشد. در این راستا پژوهش حاضر با استفاده از رویکرد پژوهش کیفی، به مطالعه عوامل مؤثر بر توسعه استعدادهای نیروی انسانی در شرکت ملی گاز ایران و ارائه سازوکارهایی برای توسعه آنها پرداخته است. به همین منظور با 10 نفر از مدیران، معاونان و ...  بیشتر

تاثیر سلامت سازمانی بر عملکرد شغلی کارکنان

محمد منتظری؛ لی لی فردوسی پور

دوره 27، شماره 90 ، دی 1397، صفحه 45-64

https://doi.org/10.22054/jmsd.2019.9395

چکیده
  عاملی که در بهبود عملکرد شغلی می­تواند موثر باشد وجود یک سازمان سالم با زیر مجموعه توانمند است. این مقاله، مبتنی بر کاری پژوهشی، با هدف بررسی تاثیر سلامت سازمانی بر عملکرد شغلی کارکنان با تبیین نقش میانجی توانمندسازیانجام شده که به بررسی ادبیات نظری و آزمون فرضیه­های تحقیق پرداخته است.در قالب یک پیمایش، برای انتخاب نمونه از جامعه ...  بیشتر

تأثیر رهبری تحول آفرین بر رفتار شهروندی سازمانی

مهدی ابراهیمی نژاد؛ مژگان زارعی

دوره 27، شماره 90 ، دی 1397، صفحه 141-160

https://doi.org/10.22054/jmsd.2019.9399

چکیده
  لازمه تغییر و تحولات مستمر سازمانی در محیط‌های پویا، وجود رهبرانی بصیر، راهبردی یا به عبارت روشن‌تر، رهبران تحول­آفرین است. به دلیل توجه فزاینده به عامل رهبری در ایجاد تحولات سازمانی در دنیا و نقش آن در بروز رفتار شهروندی سازمانی، در این تحقیق سعی شده رابطه متقابل رهبری تحول­آفرین و رفتار شهروندی سازمانی  با در نظر گرفتن نقش ...  بیشتر

مطالعه مقایسه‌ای نقش جنبه‌های منفی رفتار سازمانی در بروز رفتارهای ناکارآمد شغلی کارکنان

علی یاسینی؛ اردشیر شیری؛ فریبا مرادی کیا

دوره 27، شماره 90 ، دی 1397، صفحه 65-88

https://doi.org/10.22054/jmsd.2019.9396

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تبیین نقش جنبه‌های منفی رفتارسازمانی در بروز رفتارهای ناکارآمد شغلی کارکنان به شیوه توصیفی از نوع همبستگی و در بین تمامی مدیران و کارکنان سازمان های دولتی شهر ایلام به تعداد 5000 نفر صورت گرفت. با استفاده از جدول کرجسی و مورگان (1997) تعداد 360 نفر به شیوه نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری ...  بیشتر

تبیین نقش بدبینی سازمانی در تاثیرگذاری بر انزوای خود خواسته کاری کارکنان

مریم مصباحی

دوره 27، شماره 90 ، دی 1397، صفحه 89-140

https://doi.org/10.22054/jmsd.2019.9397

چکیده
  سیاست‏های سازمانی و قربانی شدن کارمندان در محل کار، از عوامل استرس‏زای اجتماعی هستند که پیامدهای قابل توجهی بر سلامت کارکنان بر جای می‎گذارند. این پژوهش با هدف مطالعه و بررسی تاثیر پارتی­بازی/خویشاوندگرایی و رفتارهای انحرافی بر انزوای اختیاری کاری کارکنان از طریق نقش میانجی بدبینی سازمانی می­باشد. جامعه آماری این تحقیق ...  بیشتر

الگوی نظام جبران خدمات شایسته محور کارکنان

هادی تیموری؛ آرش شاهین؛ علی شائمی برزکی؛ عبداله کریمی

دوره 27، شماره 90 ، دی 1397، صفحه 115-140

https://doi.org/10.22054/jmsd.2019.9398

چکیده
  هدف پژوهش حاضر طراحی نظام جبران خدمات شایسته محور با رویکرد جانشین پروری می باشد.پس ازمروری برادبیات تحقیق وبهره گیری ازنظرات خبرگان، مدل اولیه تحقیق تنظیم وسپس با استفاده از نظرات خبرگان، مدل نهایی تحقیق آماده شد.روش این پژوهش کیفی–کمی(آمیخته)وجامعه آماری آن دربخش کیفی شامل خبرگان و متخصصین دانشگاهی درحوزه منابع انسانی ومدیران ...  بیشتر