دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
مطالعه تأثیر ادراک استراتژی مدیریت استعداد بر عملکرد شغلی کارکنان

رحمت اللّه قلی پور؛ محمود خزایی

دوره 27، شماره 87 ، فروردین 1397، صفحه 1-28

https://doi.org/10.22054/jmsd.2017.8648

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر ادراک از استراتژی مدیریت استعداد بر عملکرد شغلی کارکنان با در نظر گرفتن نقش میانجی­گری هوش عاطفی می­باشد. جامعۀ آماری در این پژوهش کارکنان شرکت ایران خودرو تهران می­باشد که داده­های مورد نیاز با استفاده از ابزار پرسشنامه و روش نمونه­گیری تصادفی از میان 379 نفر از کارکنان به دست آمده است. روش تحقیق ...  بیشتر

تاثیر امکانات رفاهی بر سرمایه روانشناختی مثبت

محسن علیزاده ثانی؛ ابوالحسن حسینی؛ امیر تبسمی

دوره 27، شماره 87 ، فروردین 1397، صفحه 29-44

https://doi.org/10.22054/jmsd.2018.8649

چکیده
  در عصر حاضر، پس از سرمایه های مالی، اجتماعی و  انسانی  می توان سرمایه روان شناختی را به عنوان منبع مزیت رقابتی پایدار برای سازمانها در نظر گرفت. سرمایه روان شناختی مثبت، مفهوم نسبتا جدیدی است که امروزه از حوزه روان شناسی مثبت گرا وارد مکتب رفتار سازمانی شده و از آن به عنوان مزیت رقابتی سازمان یاد می شود. این سرمایه قابلیت ارتقاء ...  بیشتر

طراحی مدلی برای سنجش میزان مهارت‌های مدیران در سطوح مختلف سازمانی

عباس عباسی؛ مسلم علیمحمدلو؛ زهرا کریمی

دوره 27، شماره 87 ، فروردین 1397، صفحه 45-73

https://doi.org/10.22054/jmsd.2018.8650

چکیده
  امروزه شناخت و به کارگیری صحیح مهارت­ها، منجر به هدفمند شدن فعالیت‏های مدیران در دستیابی به اهداف می­شود. هدف از این پژوهش، ارائه مدلی برای سنجش مهارت­های مدیران در سطوح مختلف سازمانی می­باشد. این پژوهش از نظر روش از نوع آمیخته (روش کیفی فراترکیب و دلفی در بخش اول و روش پیمایشی کمی و تحلیل آن با استفاده از روش DANP در بخش دوم) ...  بیشتر

آسیب‌شناسی کار گروهی در سازمان‌های کشور

محمود جعفرپور

دوره 27، شماره 87 ، فروردین 1397، صفحه 75-100

https://doi.org/10.22054/jmsd.2018.8651

چکیده
  «کارگروهی» عبارت است از مجموعه تلاش­های آگاهانه، منسجم و هماهنگ افراد برای دستیابی به هدف یا اهداف مشترک که هم­افزایی را نیز در پی دارد؛ موضوعی که همواره یکی از دغدغه­های اجتماعی و از مسایل کلیدی در سازمان­های کشور بوده است. از این رو هدف اصلی پژوهش حاضر، آسیب­شناسی کارگروهی در سازمان­ها بوده که جهت دسته­بندی این ...  بیشتر

تحلیل تاثیر ابعاد مدل ویژگی های شغلی بر قانون شکنی خیرخواهانه

میر علی سید نقوی؛ عباس ثابت

دوره 27، شماره 87 ، فروردین 1397، صفحه 101-126

https://doi.org/10.22054/jmsd.2018.8652

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر تحلیل تاثیر ابعاد مدل ویژگی های شغلی هاکمن و اولدهام  در بروز  قانون شکنی خیرخواهانه بر اساس نقش میانجی خودکارآمدی کارکنان می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی – پیمایشی است. نمونه مورد مطالعه شامل 354 نفر از کارکنان شهرداری شهر شیراز است که به روش طبقه ای در مناطق دهگانه شهرداری شیراز  نمونه گیری انجام شد. ابزار ...  بیشتر

اثر عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی

حسین رحمان سرشت؛ مهدی جنیدی جعفری

دوره 27، شماره 87 ، فروردین 1397، صفحه 127-146

https://doi.org/10.22054/jmsd.2018.8653

چکیده
  امروزه برای تدوین یک پروژه موفق توسعه فناوری اطلاعات(IT[1])، داشتن کارکنان خوب، امری مهم است. اما با این وجود،‌ فقط دستیابی به آن‌ها و حفظ مهارت‌هایشان کافی نیست؛ آن‌ها باید به شیوه‌ای معنادار مانند نشان دادن فعالیت حمایتی یعنی رفتار شهروندی سازمانی (OCB[2]) به پروژه کمک نمایند. با این حال، کارکنان ITفاکتورهای انگیزه‌ای و الگوهای رفتاری ...  بیشتر