دانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت بهبود و تحول2251-8037195820081121Designing a Strategic Control Model for Iranian Industries (Besed on BSC)طراحی الگوی کنترل استراتژیک برای صنایع ایران با رویکردکارت امتیازی متوازن1215017FAسید محمداعرابیهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییمحمدحکاکدانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی0000-0002-3169-2359Journal Article20161014The aim of this research is to design Strategic model control for Iranian industries based on Kaplan and Norton's point of view. The main hypothesis of the research is as follows: "There is a relationship between the strategy formation process and the environmental changes with strategic Controls'. in this research, strategy formation process and environmental changes as independent variances and strategic control as dependent variance have been taken into account. In strategy formation process ,two philosophical methodologies as Internal attention and External attention have been used.Furthennor.in conducting the strategies. Radical change and Incremental change have been considered as important . Four main Perspectives are influential in the appraisal and control of the strategies which are as follow: Internal processes control .Learning & growth . control .Financial control. Customer control. The case study includes industrial units in Iran . The information gathering process has been conducted through interview and questionnaire. In additional vti firms from different industries have been selected by random to complete the survey . The methodology of the research is practical as considering the conclusion, explanatory as considering the objective and qualitative as concerned with the data types. The finding Shows that the main hypotheses of the research have been confirmed.در شرایط کنونی فشارهای ناشی از تغییرات محیطی و آثار و نتایج مثبت و منفی هریک از این تغییرات سراسر محیط های کسب و کار را با چالشی جدی مواجه ساخته است. این چالش ها به نوبه خود ضرورت طراحی کنترل های استراتژیک را می طلبد. این کنترل ها به مدیران کمک می کنند که به طور پیوسته تغییرات محیطی را کنترل نمایند زیرا تغییر در سطح استراتژیک اهداف، جهت و قلمرو سازمان را تحت تاثیر قرار می دهد. مقاله حاضر با هدف طراحی مدل کنترل استراتژیک برای واحدهای صنعتی در ایران بر اساس دیدگاه کاپلان و نورتون صورتمی گیرد. روش تحقیق توصیفی - پیمایشی می باشد که با استفاده از پرسشنامه و مصاحبه از تعداد ۱۹۹۶ شرکت به شکلی نمونه گیری تصادفی از صنایع مختلف کشور جمع آوری و موردمطالعه قرار گرفته است. یافته های تحقیق بیانگر این است که بین کانون توجه ( داخلی / خارج) و بین تغییرات محیطی (بنیادی / تدریجی) با کنترل های استراتژیک رابطه وجود دارد.https://jmsd.atu.ac.ir/article_5017_80aab2cef617f556f790ce1d3b48a4fa.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت بهبود و تحول2251-8037195820081121Technology Development Strategy Model Based on Global Balance Approach in Developing Countriesمدل استراتژی توسعه تکنولوژی با رویکرد هم ترازی جهانی شرکتها در کشورهای در حال توسعه23545018FAابراهیممحمودزادههیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییفرنازنکوییدانشجوی دانشگاه علامه طباطباییشهرامجلالی نیادانشجوی دانشگاه علامه طباطباییJournal Article20161014Globalization of economy is posing unprecedented opportunities and challenges for firms especially in developing countries. How does a firm best structure itself to thrive in current dynamic environment with high degree of uncertainty and go about entering global markets is one of the most risk")' issues in this era. Technology development strategy in alignment with business strategy is of increasing importance to achieve sustaining development. In this paper we introduce global balance approach as a potent driver for crafting technology development strategy. This paper provides an overview to technology development framework and methodology in SAIRAN, composed of technology selection, acquisition strategy, and timing, at the core of which lies capability assessment, attractiveness and roadmapping. A case study on technology development in the field of medical equipments and entering global market verifies the introduced methodology and how it can support global balance approach in order to deliver successful products in fast response to market, with higher quality, service levels, scalablity, flexibility and lower priceشرکت ها در مسیر جهانی شدن بایستی از قابلیست و ظرفیت مناسب برای توسعه و جذب تکنولوژیهای روز و بهرهگیری از آن ها در تولید محصولات و خدمات جدید برخوردار باشند. این زمانی منتهی به تولید ارزش می شود که قدرت تبدیل آن به مزیت تکنولوژیک و ورود به بازار و ماندگاری را در فضای رقابتی جهانی به دست آورند. از این رو مسئله اصلی شرکت ها انتخاب تکنولوژی براساس نیازهای شناسایی شده از بازار حال و اینده و سپس نحوه جذب و اکتساب آن است. تکنولوژی های روز و مطرح معمولا دانش محور هستند و نیازمند سرمایه گذاری سنگین و زمان توسعه نسبتا طولانی می باشند، درحالی که نیاز بازار پاسخ دهی بسیار سریع، قیمت پایین، امکان پشتیبانی قوی، با قابلیت توسعه و انعطاف بالا است. مجموعه این عوامل در چند تجربه عملی در صاایران به عنوان یک شرکت فعال در حوزه الکترونیک و ارتباطات این نتیجه را حاصل نمود که رویکرد هم ترازی جهانی می تواند پیشران مناسبی برای تبیین استراتژی و روند صحیح توسعه تکنولوژی قرار گیرد. علاوه براین اطمینان از کیفیت بالا و برخورداری از سطح استاندارد جهانی، قابلیت ورود به بازار فراملی را نیز ایجاد نموده است. اصلی ترین محورهای مدیریت استراتژیک که در فرایند توسعه تکنولوژی سبب ایجاد بیشترین ارزش در کوتاهترین زمان و امکان سرویس دهی متناسب با توسعه نیاز بازار شد، مدیریت دانش و مدیریت برون سپاری در مراحلجذب و هم افزایی تکنولوژی بود. در این مقاله ضمن تشریح یکی از تجارب صا ایران، موفقیت اتخاذ رویکرد هستم ترازی جهانی درتبیین صحیح استراتژی توسعه تکنولوژی برپایه تحلیل روند تحولات داخلی و بیرونی شرکت صاپا یکی از شرکت های زیر مجموعه صا ایران و آزمون فرضیه های طراحی شده، مورد مطالعه قرار می گیرد. اجرای این فرایند برپایه متدولوژی استراتژی تکنولوژی صاایران انجام گرفته که در حد نیاز این مقاله به جوانبی از آن اشاره می شود. این متدولوژی در شرکت صاایران به دنبال طرح ریزی استراتژی پنج ساله شرکت، طراحی و پیاده سازی شده که بر پایه آن الگوی توسعه تکنولوژی در راستای بازار و محصولات آتی استخراج شده است.https://jmsd.atu.ac.ir/article_5018_33b02fe39a01c3335622bf0893697855.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت بهبود و تحول2251-8037195820081121Identifying the Human Resource Performance Key Indicator using with integrated AHP &BSC approach
(Case Study: Qom Province Electricity Distribution Companyتعیین شاخص های کلیدی عملکرد منابع انسانی با استفاده از رویکرد یکپارچه BSC و AHP55715019FAغلامرضابردبارهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییمهدیکریم سر ایزدیدانشجوی دانشگاه علامه طباطباییJournal Article20161014This research has done in order to identifying the human resource performance key indicator; Qom province electricity distribution company with regard to integrated balanced scorecard approach of human resource and Analytic Hierarchy Process .the research method of the article is descriptive and library field data collecting. Balanced scorecard (BSCJ translated the company visions and strategies to aims and scales in four aspects of financial, customer, internal business process learning& growth evaluate the company's settlements impact. in this article at first the search has been done, the documentstfrom Qom province electricity distribution company) has been collected, then with the using of each BSC dimensions, the indicator have been placed in a hierarchy structure and a coefficient and weight was specified. The expert choice software is used to specifying of data analyze and AHP questionnaire for importance of coefficient .results indicate that human resource cost rate, job satisfaction, human resource and training needs assessment response ratios are of most important performance key indicator(KPI) in human resource area. and also among the present indicator in balanced scorecard dimensions, is determined the human resource job satisfaction with the importance grade of 55/8% is most important present indicator in human resource area.این پژوهش به منظور تعیین شاخص های کلیدی عملکرد منابع انسانی، شرکت توزیع برق استان قم با توجه به رویکرد یکپارچه کارت امتیازی متوازن منابع انسانی و فرایند تحلیل سلسله مراتبی انجام شده است. روش تحقیق توصیفی و روش جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای - میدانی میباشد. کارت امتیازی متوازن (BSC)، چشم انداز و استراتژی های سازمان به صورت اهداف و مقیاس هایی در چهار منظر مالی،مشتری، فرایندهای داخلیو رشد و یادگیری ترجمه ترجمه کرده و به ارزیابی اثربخشی استقرار استراتژی های سازمان می پردازد. در اینپژوهش ابتدا تحقیقات انجام شده، مدارک و مستندات (شرکت توزیع برق قم) در زمینهشاخص های منابع انسانی، جمع آوری و سپس با استفاده از اهداف متناظر منظرهای BSC، شاخص ها در ساختار سلسله مراتبی قرار گرفت و برای هر یک از شاخص ها از پرسشنامه AHP و جهت تجزیه و تحلیل داده ها، از نرم افزار اکسپرت چویس استفاده گردید. نتایج حاکی از آن است که نرخ هزینه نیروی انسانی، رضایت شغلی، پوشش نیازسنجی آموزش و پوشش نیازسنجی نیروی انسانی جمله مهمترین شاخص های کلیدی عملکرد تعیین شده در حوزه منابع انسانی هستند. همچنین از بین شاخص های موجوددرمنظرهایکارتامتیازیمتوازن، شاخص رضایت شغلی نیروی انسانی با درجه اهمیت 8/55 درصد از جمله مهمترین شاخص های موجود در حوزه منابع انسانی است.https://jmsd.atu.ac.ir/article_5019_7ae9ebd7e00313d09f594af29b6f53c6.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت بهبود و تحول2251-8037195820081121Urban Traffic Asset Maintenance Managementمدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات ترافیک شهری73905020FAهادیباقری یزدیدانشجوی دانشگاه علامه طباطباییسید امیر رضاابطحیدانشجوی دانشگاه علامه طباطباییJournal Article20161014Traffic Asset Maintenance Management is a strategic and systematic process of operating, maintaining, upgrading and expanding physical assets effectively throughout their life cycle. It helps governments achieve high performance and safety indexes, even though they spend a tight budget. Reaching to the confidential outputs would merge dangerous points or segments. With the engineering decisions, these points could be vanished. Traffic signs are various and have several usages, such as; warning, obligation, yield sing. Majority of signs have vital role in traffic control and safety. Therefore, with this importance, traffic signs should be organized and categorized in accurate data bank Data gathering is the most important part of traffic sign inventory. This article will outline a traffic asset maintenance management model. The data gathering method is advised for achieving our purpose easily, which is accurate and usefulسیستم حمل و نقل یکی از بزرگترین، مهم ترین و حساس ترین سیستم های دولتی در تمامی کشورهای جهان می باشد، مدیریت و بهره وری این سیستم بسیار پرهزینه است و به دلیل ارتباط مستقیمی که میان آن و توده عظیم مردمی وجود دارد، از حساسیت فوق العادهای برخوردار می باشد. بنابراین یکی از دغدغه های اساسی تمامی متخصصان امور حمل و نقل استفاده از یکروش بهینه برای کاهش هزینه های سختافزاری و هزینه های نیروی انسانی، با توجه بهحساسیت های ایمنی، کیفیت و ... در این سیستم می باشد.
ایجاد یک سیستم اطلاعاتی استاندارد و با سازماندهی مشخص حاوی نوع، محل، مختصات،وضعیت فیزیکی و نیازهای نگهداری و تعمیراتی تجهیزات ترافیکی یکی از گامهای پر اهمیت در مدیریت سیستم حمل و نقل جاده ای جهت ارتقا ضریب ایمنی و بهینه سازی هزینه نگهداری و تعمیرات می باشد.
این مقاله یک روش علمی را که ترکیبی از یک مدل نگهداری و تعمیرات با مدل های ریاضی می باشد ارائه می دهد. برای تعیین درجه اهمیت تابلوهای ترافیکی، محل و مختصات و نوع خرابی هر کدام از آنها به عنوان تجهیزات ترافیک شهری راهکارهایی ارائه شده است. سپس یک بانک اطلاعاتی مناسب از لحاظ نوع و روابط میان داده های موجود و همینطور ساختار گزارش های مختلفی که می توان از آن دریافت نمود ارائه شده است. نتایج این تحقیق، متصدیان نگهداری و تعمیرات را در شناسایی زمان و نیازهای نگهداری و تعمیرات تجهیزات ترافیکی مورد نظر یاری می نمایند.https://jmsd.atu.ac.ir/article_5020_19dd2e103270e59eb159f17e3382b3d7.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت بهبود و تحول2251-8037195820081121Developing a DEA model to evaluate manufacturing performance: a case studyتوسعه یک مدل تحلیل پوششی داده ها برای ارزیابی عملکرد تولید به همراه یک مطالعه موردی911065021FAمقصودامیریهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییجمشیدصالحی صدقیانیهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییسید مصطفیمیرهدایتیاندانشجوی دانشگاه علامه طباطباییاحسانمومنیدانشجوی دانشگاه علامه طباطباییJournal Article20161014In the competitive situation of nowadays, organizations are continuously evaluating and surveying their performance. Understanding the components which involve performance , an organization may raise up its position in market. Data envelopment analysis has been accepted as an approach to compare and evaluate the performance which has been employed widely in the researches. In this paper, we use DEA to evaluate the monthly performance of an automobile parts manufacturer and to recognize the good and bad performance. What is important in this research is to use common weights to prevent iteration in solving the model because of alteration in data. In this paper, first we use DEA as an basic model to obtain monthly performance measures and then using common weights, we acquire the performance measures according to two set of historical and current data. Furthermore, we utilize control charts to recognize the months with bad performance from good one. Eventually, we use experts judgments to verify the results of model.
<em><span style="font-size: 11.5pt; font-family: 'Times New Roman','serif'; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US; mso-bidi-language: AR-SA;">DataEnvelopmentAnalysis, performanceevaluation, commonweights, controlcharts.</span></em>در دنیای رقابتی امروز، سازمان ها دائماً در حال بررسی، ارزیابی و بازنگری عملکرد خود و رقیبان خود میباشند. با درک اجزای تشکیل دهنده عملکرد شرکت ها و شناسایی ناکارامدی های یک سیستم، سازمان می تواند جایگاه خود را در بازار ارتقاء دهد. تحلیل پوششی دادهها به عنوان رویکردی پذیرفته شده برای مقایسه و ارزیابی عملکرد کاربردهای گسترده ای یافته است. در این تحقیق از تحلیل پوششی دادهها برای ارزیابی عملکرد ماهانه واحد تولیدی یک شرکت تولید کننده قطعات خودرو استفاده می شود. آنچه در این تحقیقحائز اهمیت است، استفاده از اوزان مشترک برای جلوگیری از تکرار در حل مدل، در صورت تغییر در دادهها می باشد. در این تحقیق ابتدا از مدل تحلیل پوششی دادهها به عنوان یک مدل پایه برای بدست آوردن مقادیر کارایی ماهیانه استفاده شده و سپس با استفاده از اوزان مشترک، مقادیر کارایی با توجه به اطلاعات گذشته و فعلی تولید محاسبه می گردد. سپس برای تشخیص و تعیین ماههای خوب و بد از نظر کارایی از نمودارهای کنترلی استفاده خواهد شد. در پایان نیز از نظر متخصصان مربوطه برای بررسی صحت نتایج بدست آمده استفاده می گردد.https://jmsd.atu.ac.ir/article_5021_efeb9cc37c432b9f1f62f1c657c9e8dc.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت بهبود و تحول2251-8037195820081121Performance measurement of Tehran railway exploitation company base on the concept of balance score cardارزیابی عملکرد شرکت بهرهبرداری مترو تهران با مدل کارتارزیابی متوازن1071255022FAمهدیحقیقی کاشفهیئت علمی دانشگاه هلامه طباطباییفوادصادقیدانشجوی دانشگاه علامه طباطباییJournal Article20161014After 30 years of professional work, Tehran railway exploitation company transfers more than 1.5 million passenger in Tehran and it's suburbs, but still challenges with Performance measurement like other governmental companies. It is difficult for management of such companies, that are naturally non-profit organizations, to improve the performance using Ineffective methods of traditional performance systems that are primarily based on financial criterions. Using balance score card model that simultaneously with financial aspects performs the appraisal relying on three aspects of customer, process, learning and growing, can create efficient appraisal system for managers of these companies. The base of this research, is performance appraisal of TRE company with BSC model, and the main question is that whether performance of TRE company is balanced or not? So, performance of this company was studied in four aspects, using 23 measures including 14 quantity measure created by performance of company and 9 quality measures produced by distributing 1800 questionnaires. Then each index related to any measures is calculated and after combination of scores created by performance appraisal TRE Company and outcome of research shows that study by BSC model is balanced.شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) که با گذشت بیش از سی سال از آغاز فعالیت، هم اکنون در قالب شرکت بهره برداری مترو روزانه حدود 5/1 میلیون مسافر را در شهر تهران و حومه جا به جا می کند مانند دیگر شرکت های دولتی یا عمومی با چالش ارزیابی عملکرد روبهروست. فقدان کارایی سیستم ارزیابی سنتی که صرفا بر معیارهای مالی تکیه دارد برای ارزیابی و بهبود عملکرد این گونه شرکت ها که ماهیتا غیر انتفاعی بوده و شاخص های مالی در ارزیابی عملکرد آنان تعیین کننده نیستند راه تعیین یا بهبود عملکرد را برای مدیریت دشوار می سازد. استفاده از مدل کارت امتیازی متوازن که در کنار منظر مالی از سه منظر مشتری، فرآیند یادگیری و رشد به ارزیابی عملکرد می پردازد می تواند نظام ارزیابی کارآمدی را در اختیار مدیریت چنین شرکت هایی از جمله شرکت بهره برداری مترو تهران قرار دهد. مبنای اصلی تحقیق حاضر، بررسی عملکرد شرکت بهره برداری شرکت مترو تهران و حومه با استفاده از مدل ارزیابی متوازن است. پرسش اصلی این تحقیق این است که آیا عملکرد شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه متوازن است؟ برای پاسخگویی به این پرسش، عملکرد شرکت در چهار منظر فوق با استفاده از ۲۳ سنجه شامل ۱۴ سنجه کمی حاصل از اطلاعات عملکرد شرکت و ۹ سنجه کیفی برگرفته از توزیع دو پرسشنامه به شمارگان ۱۸۰۰ عدد ارزیابی شده است. سپس شاخص مربوط به هریک از سنجه های مذکور محاسبه وپس از تلفیق امتیاز حاصل از ارزیابی عملکرد شرکت بهره برداری مترو تهران بدست آمده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که عملکرد شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه که با استفاده از مدل کارت امتیازی متوازن ارزیابی شده، متوازن است.https://jmsd.atu.ac.ir/article_5022_744d30cb159cf48a9afbbf2ad4e5fff1.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت بهبود و تحول2251-8037195820081121The Impact of control and investigation on establishing and improving accountability cultureاثر نظارت و بازرسی در استقرار و تقویت فرهنگ پاسخگویی1271425023FAفتاحشریف زادههیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییعلیادبی فیروزجاییدانشجوی دانشگاه علامه طباطباییJournal Article20161014Control and investigation are considered as major managerial duties, so that, without this element, other functions such as planning, organizing, and directing would be incomplete, and there is no guarantee to effectively accomplish them. On the other hand, if systematic control and supervision are exercised, there won't be any problem to meet organization goals and objectives. But lack of control and accountability will not allow citizen participation in administrative activities, and this results in preventing organizations to have constructive and informative solutions and ideas that probably clients and/or citizens could make available to them. This research project was conducted in Nation's General Investigation organization from a statistical sample of 144 managers and super visor for the last two years. Applying statistical regression analysis, research finding indicate that considering control and investigation elements in organizations such as "organizational accountability", "legal accountability", "professional accountability" and "political accountability" have significantly and effectively affect and improve organization performance and goal achievement.نظارت و کنترل یکی از وظایف اصلی مدیریت محسوب می گردد، بطوریکه بدون توجه به این جزء، سایر اجزاء مدیریت شامل برنامه ریزی، سازماندهی و هدایت نیز ناقص بوده و تضمینی برای انجام درست آن وجود ندارد. سازمانی که مورد بازرسی قرار نگیرد روز به روز به ضعف و نابودی می رود و اثر بخشی ان مورد سوالی قرار می گیرد، بالعکس، سازمانی که اصولی بازرسی بر آن اعمال شود آن نارسایی ها وجود داشته باشد وجود بازرسی منظم آن ضعف را برطرف خواهد نمود. همچنین دستگاههای حکومت اگر خود را به پاسخگویی موظف ندانند، اثرات نامطلوبی بر جامعه از خود بر جای خواهد گذاشت و در مسیر عدم مشارکت و خود رایی خواهد افتاد و ارباب رجوع را صرفا موظف به اطاعت می دانند. در نتیجه باعث می شود که مردم از حکومت دلسرد و با آن همکاری و همیاری نداشته باشند. باید پاسخگوی به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه ظاهر شود و هر شهروند بدون هیج گونه دغدغه ای در جهت اصلاح بتواند از مسولان حکومتی توضیح بخواهد. این پژوهش بر اساس داده های جمع اوری شده در روند زمانی سال ۱۳۸۵ الی شهریور ۱۳۸۶ از نمونه ای متشکل از ۱۴۱ نفر از مدیران و کارشناسان سازمان <br />بازرسی کلی کشور، و بر اساس آزمون رگرسیون انجام شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که نظارت و بازرسی بر پاسخگویی و مولفه های آن نظیر پاسخگویی سازمانی، پاسخگویی قانونی، پاسخگویی حرفه ای و پاسخگویی سیاسی تأثیر دارد. و اعمال نظارت بر سازمان به نحوقابل ملاحظه ای بر بهبود عملکرد و تحقق اهداف آن یاری می رساند.https://jmsd.atu.ac.ir/article_5023_d122b9b15d9e5762d1d0a2971f861493.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت بهبود و تحول2251-8037195820081121Payment Unified System in Knowledge Based Organizations Surveyبررسی نظام جامع پاداش و پرداخت در سازمانهای دانش پایه (مطالعه موردی پژوهشگاه صنعت نفت)1431695024FAغلامرضااصیلیدانشجوی دانشگاه علامه طباطباییعباسعلیقدیریاندانشجوی دانشگاه علامه طباطباییسعیدشوال پوردانشجوی داانشگاه علامه طباطباییJournal Article20161014Globalization of economy is posing unprecedented opportunities and challenges for firms especially in developing countries. How does a firm best structure itself to thrive in current dynamic environment with high degree of uncertainty and go about entering global markets is one of the most risky issues in this era. Technology development strategy in alignment with business strategy is of increasing importance to achieve sustaining development. In this paper we introduce global balance approach as a potent driver for crafting technology development strategy. This paper provides an overview to technology development framework and methodology in SA/RAN, composed of technology selection, acquisition strategy, and timing, at the core of which lies capability assessment, attractiveness and roadmapping, A case study on technology development in the field of medical equipments and entering global market verifies the introduced methodology and how it can support global balance approach in • order to deliver successful products in fast response to market, with higher quality, service levels, scalablity, flexibility and lower price. <span lang="AR-SA" dir="RTL">رویکرد به دانش محوری برای ایجاد مزیت رقابتی نیازمند تحول در نظام پاداش و پرداخت سنتی است. استراتژی مؤثر و پاداش و پرداخت، شرایط لازم برای تقویت تعهد کارکنان به یادگیری، ایجاد نگرش سیستمی برای هدایت رفتار افراد به توسعه ظرفیت های یادگیری و انتقال دانش در سازمان تسهیل می نماید. بنابراین نظام پاداش و پرداخت متناسب با سازمان های دانش پایه که بتواند در جهت بهبود عملکرد سازمان مؤثر باشد مبتنی بر توانمندی و تخصص فرد و هم جهت با اهداف سازمان طراحی می شود. حرکت به سمت نظام جامع پاداش و پرداخت که علاوه بر پاداش مستقیم به مولفه های مشتمل بر مولفه های پاداشی غیر مستقیم، فرصت های یادگیری، محیط کاری رضایت بخش و اعتبار و هویت سازمانی توجه دارد، یکی از عناصر کلیدی موفقیتسازمانهای دانش پایه در فضای رقابتی امروز است. این مقاله بر آن است تا ضمن تبیین فلسفه و ساختار نظام پاداش و پرداخت در سازمانهای سنتی و دانش پایه، به معرفی مدل جامع پاداش و پرداخت پرداخته و با بررسی تاثیر نظام جامع پاداش بر عملکرد پژوهشگاه صنعت نفت، اهمیت توسعه این مدل را در سازمان های دانش پایه مورد بررسی قرار دهد</span>https://jmsd.atu.ac.ir/article_5024_b8c61472506145d399a8eedb0269c8b3.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت بهبود و تحول2251-8037195820081121An Applicable Model in Supplier Selection: A Case Study in a Research Instituteمدلی کاربردی در انتخاب تامین کننده خرید (مطالعه ای در یک پژوهشگاه تحقیقاتی)1711895025FAمحمد علیهاتفیهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییحسین علیقدیریانهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییJournal Article20161014The Supplier selection problem (SSP) is associated with deciding how one supplier should be selected from a number of potential alternatives. This paper describes the decision-making process and explains the case study of purchasing a pressure reactor in Research Institute of Petroleum Industry (RIP!). Comparative study shows that the presented model has a valid mathematical basement and is a simply applicable model. We believe that applying the model helps the procurement managers in most effective manner dealing with his decision-making problems.<span lang="AR-SA">مساله انتخاب تامین کننده خرید عبارتست از انتخاب معیارهای موثر برای تصمیم گیری خرید و سپس تعیین تامین کننده برتر بر اساس معیارهای منتخب. این مقاله پس از توضیح فرایند تصمیم گیری، مطالعه موردی انجام شده برای تصمیم گیری خرید یک دستگاه راکتور فشار در پژوهشگاه صنعت نفت را تشریح خواهد کرد. در ادامه، یک تحلیل مقایسه ای در خصوص مدل به کار گرفته شده، ارائه خواهد شد. با توجه به بنیه محکم ریاضی و سهولت به کار گیری مدل ارائه شده، مولفین مقاله معتقدند که استفاده از این مدل، به مدیران تامین و تدارکات سازمان ها در مسیر نیل به تصمیم گیری های اقتصادی در امور خرید، بسیار کمک خواهد نمود.</span>https://jmsd.atu.ac.ir/article_5025_05abe853d68dc82e5a36852308680e29.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت بهبود و تحول2251-8037195820081121Survey of the influence of spirituality on efficiency of the banking industryبررسی نقشی معنویت در کارایی بانکداری1912095026FAشمس الساداتزاهدیهیئت علمی دانشگاه علامع طباطباییعلیعلی پناهیدانشجوی دانشگاه علامه طباطباییJournal Article20161014In recent years, the place of spirituality in organizations has been increasingly considered by managers, excecutives, employees, and researchers to be essential to the organization, s interactions with employees, customers, and the community. However, little attention has been paid in the literature to the investigation of spirituality as a cultural phenomenon that might influence organizational behavior It seems clear from the spirituality literature that people with higher levels of spirituality are healthier, happier, and more productive at work. The purpose of this thosis is considering the relationship between spirituality and efficiency of banking industry.<span lang="AR-SA">در سالهای اخیر جایگاه معنویت در سازمانها مورد توجه روزافزون مدیران، کارکنان، مشتریان و جامعه قرار گرفته است. اما در ادبیات مربوطه معنویت به عنوان یک پدیده فرهنگی که ممکن است بر رفتار سازمان تأثیر بگذارد، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. از ادبیات مربوط به معنویت چنین بر میآید که افراد با معنویت بالاتر، زندگی کاری سالمتر، شادتر و پربار تری دارند و از کارایی بالاتری برخوردارند</span><span dir="LTR">.</span>
<span lang="FA" dir="RTL">هدف این رساله بررسی رابطه بین معنویت و کارایی صنعت بانکداری می باشد.</span>https://jmsd.atu.ac.ir/article_5026_8c92b8bae7d0825d2e3289f630b904c5.pdf