TY - JOUR ID - 4999 TI - مدلهای ورود به بازارهای بین المللی JO - مطالعات مدیریت بهبود و تحول JA - JMSD LA - fa SN - 2251-8037 AU - دهدشتی شاهرخ, زهره AD - هیئتی علمی دانشگاه علامه طباطبایی Y1 - 2007 PY - 2007 VL - 18 IS - 55 SP - 95 EP - 118 KW - فرآیند بین المللی شدن KW - مدل های مکتب آپ سالا KW - مدل های مبتنی بر نوآوری KW - مدل های شبکه KW - مدل های مبتنی بر منابع DO - N2 - فرآیند بین المللی شدن به معنای توسعه صادرات است. شرکتها از لحاظ قرار گرفتن بر روی پیوستار فرآیند بین المللی شدن متفاوت هستند و در هر مرحله از این فرآیند نیاز به خدمات متفاوتی جهت توسعه صادرات دارند. فرآیند بین المللی شدن شرکت ها مورد توجه تحقیقات تجربی بسیاری بوده و از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله چهار مدل مهم که عبارتند از مدل های مکتب آپ سالا (مدل های یو)، مدل های مبتنی بر نوآوری، (مدل های ای) مدل های شبکه و مدل های مبتنی بر منابع مورد بررسی قرار خواهند گرفت. UR - https://jmsd.atu.ac.ir/article_4999.html L1 - https://jmsd.atu.ac.ir/article_4999_6b284530060954c528eb193e8610f811.pdf ER -