TY - JOUR ID - 4969 TI - رابطه توجه به مسؤولیت اجتماعی و عملکرد بازاریابی شرکت های صادرکننده نمونه صنایع غذایی JO - مطالعات مدیریت بهبود و تحول JA - JMSD LA - fa SN - 2251-8037 AU - صنوبر, ناصر AU - مهدی زاده اصل, نسرین AD - هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی AD - دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی Y1 - 2009 PY - 2009 VL - 19 IS - 59 SP - 71 EP - 86 KW - اجتماعی شرکت KW - CSR KW - عملکرد بازاریابی KW - سهم بازار KW - اعتلای نام و نشان تجاری شرکت KW - مزیت رقابتی DO - N2 - در عصر حاضر، در شرایطی که بازاریابی نسل جدیدی از مفاهیم را مرور می کند، اخلاق و اجتماعی در کسب و کار از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است. مباحث سلامت انسان، آلودگی محیط زیست و کمیاب شدن منابع اولیه از جمله مباحثی هستند که توجه به اجتماعی در کسب و کار را توجیه می کنند. یکی از ابزارهای مهمی که در دنیای رقابت امروزی می توان برای ایجاد تمایز از رقبا و به دست آوردن مزیت رقابتی جهت بالا بردن سهم بازار از آن بهره جست، توجه به اجتماعی در کسب و کار می باشد. در این مقاله سعی شده است رابطه توجه به اجتماعی و عملکرد بازاریابی شرکت ها بررسی شود و برای این منظور از مدل پژوهش الانصاری و کرن (۲۰۰۵) و الگوی پژوهشی چاتر جی (۲۰۰۷) استفاده شده است. داده های از طریق پرسشنامه و از میان شرکت های صادرکننده نمونه صنایع غذایی استان آذربایجان شرقی گردآوری شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که بین توجه به اجتماعی و عملکرد بازاریابی شرکتی مورد مطالعه رابطه مثبت وجود دارد. UR - https://jmsd.atu.ac.ir/article_4969.html L1 - https://jmsd.atu.ac.ir/article_4969_2370f0b2c36fab2e13062cff5852438b.pdf ER -