TY - JOUR ID - 4924 TI - نقش اطلاعات و تحقیقات در بازاریابی بین الملل JO - مطالعات مدیریت بهبود و تحول JA - JMSD LA - fa SN - 2251-8037 AU - ابراهیمی, عبدالرحیم AD - هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی Y1 - 1992 PY - 1992 VL - 2 IS - 5 SP - 133 EP - 154 KW - اطلاعات KW - تحقیقات KW - بازاریابی بین الملل DO - N2 - اکنون برای همه کشورهای صنعتی و تازه صنعتی شده روشن گردیده است که کسب اطلاعات و انجام تحقیقات بازاریابی بین الملل نقش عمده ای را در پیشرفت و توسعه اقتصادی و اشتغال بیشتر نیروی انسانی آنها ایفا می کند. در این مقاله ابتدا عوامل عمده کسب اطلاعات برای بازاریابی بین الملل مورد توجه قرار گرفته است. سپس سیستم کسب اطلاعات و تحقیقات در بازاریابی شرح داده شده و سعی گردیده تا در شش مرحله تقریبا به همه منابع لازم برای کسب اطلاعات و تحقیقات در بازاریابی بین الملل اشاره شود. مدیریت مطلوب بازرگانی، یعنی اداره امور آینده و مدیریت آینده یعنی مدیریت اطلاعات. UR - https://jmsd.atu.ac.ir/article_4924.html L1 - https://jmsd.atu.ac.ir/article_4924_94b28adef47c3b58f2cad682e72fa4e3.pdf ER -