TY - JOUR ID - 4770 TI - کاربرد QFD در تامین خواسته های مشتریان از آموزش JO - مطالعات مدیریت بهبود و تحول JA - JMSD LA - fa SN - 2251-8037 AU - رهنورد, فرج الله AU - عباسپور, باقر AD - هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی AD - دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی Y1 - 2004 PY - 2004 VL - 11 IS - 41.42 SP - 209 EP - 222 KW - QFD KW - مشتریان KW - آموزش KW - خانه کیفیت DO - N2 - گسترش عملکرد کیفیت یکی از فنون مدیریت کیفیت است که برای به کارگیری مرحله به مرحله نداهای مشتری به صورت عملیاتی به کار گرفته می شود. این فن می تواند نه تنها در عملیات تولیدی، بلکه در خدمات مختلف از جمله خدمات آموزشی نیز کاربرد داشته باشد. در این مقاله برای ارتقای کیفیت خدمات آموزشی مرکز آموزش مدیریت دولتی از تکنیک QFD استفاده شده است. بعد از انجام مصاحبه با مشتریان کلیدی و شناسایی خواسته های آنها، این خواسته ها را رتبه بندی و سپس با به کارگیری روش خانه کیفیت به الزامات آموزشی تبدیل و به کار گرفته شده اند. یافته های پژوهش نشان می دهد که مهمترین الزامات آموزشی را باید به ترتیب در ساختار، اساتید، و محتوای دوره های آموزشی طرح مدیران جستجو کرد. UR - https://jmsd.atu.ac.ir/article_4770.html L1 - https://jmsd.atu.ac.ir/article_4770_770d70b04be312eee3e3c3a3f397e57c.pdf ER -