TY - JOUR ID - 1149 TI - تاثیر بازارگرایی درونی بر تمایل کارکنان به پذیرش تغییرات سازمانی JO - مطالعات مدیریت بهبود و تحول JA - JMSD LA - fa SN - 2251-8037 AU - مصلح, عبدالمجید AU - اله یاری بوزنجانی, احمد AD - استادیار دانشگاه خلیج فارس AD - دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 24 IS - 77 SP - 51 EP - 76 KW - پذیرش تغییرات سازمانی KW - مدیریت تغییر KW - بازارگرایی درونی KW - توسعه کارکنان KW - نظام پاداش‌دهی KW - ارتباطات درونی DO - N2 - هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تاثیر بازارگرایی درونی بر تمایل کارکنان به پذیرش تغییرات سازمانی است. نمونه مورد مطالعه در پژوهش حاضر، کارکنانی هستند که در شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری فارس (پردیس شیراز) مشغول به کار هستند. جهت انجام این پژوهش، پرسشنامه‌ای استاندارد میان تمامی کارکنان شرکت‌های مورد مطالعه توزیع گردید و در نهایت تعداد 93 عدد پرسشنامه گردآوری شد و مبنای تحلیل‌ها قرار گرفت. به منظور تحلیل فرضیه‌های ارائه شده در قالب مدل مفهومی پژوهش، از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی (PLS) استفاده گردید. نتایج تحلیل‌ها حاکی از تایید فرضیه اصلی پژوهش و دو فرضیه فرعی مرتبط با آن است. به این صورت که برخورداری از رویکردی بازارگرایانه به محیط درونی سازمان، بر تمایل کارکنان به پذیرش تغییرات سازمانی تاثیر مثبت و معنی‌داری دارد. علاوه بر این، ابعاد نظام پاداش‌دهی و توسعه کارکنان به ترتیب تاثیر مثبت و معنی‌دار بیشتری بر تمایل کارکنان به پذیرش تغییرات سازمانی دارد. در حالی که ارتباطات درون سازمانی، تاثیر معنی‌داری را نشان نداده است. در پایان نیز بر مبنای نتایج پژوهش، پیشنهاد و توصیه‌های کاربردی به شرکت‌ها ارایه گردیده است. UR - https://jmsd.atu.ac.ir/article_1149.html L1 - https://jmsd.atu.ac.ir/article_1149_a70140569c2113a9fe88731b1ce4b914.pdf ER -