%0 Journal Article %T بررسی تأثیر شهرت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی %J مطالعات مدیریت بهبود و تحول %I دانشگاه علامه طباطبایی %Z 2251-8037 %A هادیزاده مقدم, اکرم %A امیرخانی, طیبه %A عبدالملکی, مریم %D 2016 %\ 12/19/2016 %V 25 %N 81 %P 151-169 %! بررسی تأثیر شهرت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی %K رفتار شهروندی سازمانی %K شهرت سازمانی %K سازمان‌های بخش دولتی %K وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی %R 10.22054/jmsd.2016.6784 %X هدف از این مطالعه بررسی تأثیر شهرت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی (OCB) است. بدین معنا که در این پژوهش به بررسی این امر خواهیم پرداخت که آیا ادراک مثبت کارکنان از سابقه­ای از اعمال گذشته سازمان و توانایی فعلی سازمان برای پاسخگویی به نیازها و انتظارات ذینفعان آن می تواند بر رفتارهایی که داوطلبانه محسوب می شوند و در نظام پاداش رسمی سازمان شناسایی نمی شوند را بهبود بخشد.  جامعه آماری این پژوهش، کارکنان ستاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران هستند که 168 نفر از آنها به شیوه نمونه­گیری تصادفی انتخاب شدند. داده­ها با استفاده از پرسشنامه استادارد جمع­آوری شده‌اند. تحلیل داده ها به کمک مدل­سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. یافته‌های این پژوهش نشان می دهند که شهرت سازمانی و ابعاد آن شامل اقتدار، احترام، کارایی و خدمات بر رفتار شهروندی سازمانی تأثیر معناداری دارند. همچنین نتایج بررسی برازش کلی مدل مطالعه نشان می دهد که مدل مورد استفاده در این پژوهش یک مدل مناسب برای بررسی اثر شهرت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی است. %U https://jmsd.atu.ac.ir/article_6784_4cd5e4fbb95513605c055aa2ed1d71b8.pdf