%0 Journal Article %T تاثیر ویژگیهای محصولات با فناوری بالا بر رفتار پذیرش اجتناب مصرف کنندگان %J مطالعات مدیریت بهبود و تحول %I دانشگاه علامه طباطبایی %Z 2251-8037 %A الهی, سیدمجید %A فضلی, صفر %A یعقوبی, رویا %D 2013 %\ 07/16/2013 %V 22 %N 70 %P 151-171 %! تاثیر ویژگیهای محصولات با فناوری بالا بر رفتار پذیرش اجتناب مصرف کنندگان %K محصولات با فناوری بالا %K ویژگیها %K نگرش %K عواطف %K رفتار پذیرش/ اجتناب %R %X فرآیند تولید و توسعه محصولات با فناوری بالا تا این زمان این گونه دستخوش تغییر و تحول نبوده است. رشدسریع تکنولوژی و مخاطره در بازارهای جهانی و تغییرات روزافزون در نیازهای مشتریان، تیمهای توسعهمحصول جدید را با فشارهای روزافزونی موجه کرده است. در نتیجه تولید محصولات با فناوری بالا که مطابقبا نیازهای مشتریان باشد، برای تولیدکنندگان حائز اهمیت است. در این پژوهش به بررسی تاثیر ویژگی هایمحصولات با فناوری بالا بر رفتار پذیرش/ اجتناب مصرفکنندگان پرداخته میشود. جامعه آماری این تحقیق،دانشجویان دانشکدههای مدیریت دانشگاه های تهران بودند . تعداد 193 پرسشنامه مشتمل بر سوالاتچندگزینه ای تهیه گردید. دادههای جمعآوری شده به منظور بررسی رابطه میان متغیرها و تاثیر آنها بر یکدیگر،با استفاده از آزمونهای آماری میانگین یک جامعه، آزمون دو جملهای و مدل سازی معادلات ساختاری تحلیلشدند. نتایج تحقیق حاکی از این است که ویژگیهای محصولات با فناوری بالا بیشترین تاثیر را بر لذت داشتهاست . نگرش مصرف کنندگان بیشترین تاثیر را بر رفتار پذیرش داشته است. در حالی که تاثیر انگیختگی بررفتار پذیرش/ اجتناب قابل توجه نبود. %U https://jmsd.atu.ac.ir/article_520_f897d5381a3e9c414a1b8e52b8fffa86.pdf