%0 Journal Article %T ارائه روشی جهت تعیین کانال توزیع خدمات: مطالعه ای در یک شرکت مخابراتی %J مطالعات مدیریت بهبود و تحول %I دانشگاه علامه طباطبایی %Z 2251-8037 %A یاری, علیرضا %A مصلحی, عادل %A موسی زاده, نیلوفر %D 2010 %\ 04/21/2010 %V 20 %N 60 %P 57-72 %! ارائه روشی جهت تعیین کانال توزیع خدمات: مطالعه ای در یک شرکت مخابراتی %K آمیخته بازاریابی %K کانال توزیع %K روش شناسی تعیین کانال توزیع و صنعت مخابرات %R %X به رغم اهمیتی که مفاهیم بازاریابی در شرکت های دولتی و غیر انتفاعی دارد تا کنون تلاشهای چندانی در سازمانهای ایرانی صورت نگرفته است. از سوی دیگر متخصصان بازاریابی در کشورهای پیشرفته معتقدند که باید بازاریابی غیر تجاری از مدتها پیش مورد توجه قرار می گرفت. چرا که این نوع از سازمان ها، بودجه های فراوانی دریافت می کنند و بر روی میلیونها نفر تأثیر می گذارند، ولی اغلب عملیات آنها کارا و مؤثر نیست. بر این اساس و با توجه به کمبود راهکارهای عملی جهت تدوین راهبردی بازاریابی از جمله راهبرد توزیع به عنوان یکی از چهار آمیخته اصلی بازاریابی، و فقدان مطالعات بازاریابی در سازمانهای دولتی ایران، پژوهشی در مرکز تحقیقات مخابرات ایران صورت گرفت و چارچوب پیشنهادی به دست آمده در یک شرکت مخابراتی بکار گرفته شد. مقاله پیش رو قصد دارد تا چکیده مطالعات انجام شده و نتایج به دست آمده را در قالب ارائه روشی جهت تعیین کانال توزیع ارائه نماید. به این امید که بتواند به عنوان نمونه ای عملی و اجرایی، توسعه بکارگیری مفاهیم بازاریابی از جمله راهبرد توزیع را در سازمان های ایرانی نمایش دهد. %U https://jmsd.atu.ac.ir/article_5012_300d032900db89a0a34ede5457b5320f.pdf