%0 Journal Article %T طرح ریزی استراتژیک – فقط یک گام تا اجرا %J مطالعات مدیریت بهبود و تحول %I دانشگاه علامه طباطبایی %Z 2251-8037 %A محمودزاده, ابراهیم %D 2006 %\ 05/22/2006 %V 13 %N 49 %P 39-55 %! طرح ریزی استراتژیک – فقط یک گام تا اجرا %K طرح ریزی استراتژیک %K مدیریت استراتژیک %K مدیریت دانش %K ریسک %R %X هر چه تغییرات محیط سریع تر می شود سطوح رقابت شدیدتر می شود و سازمان ها فرصت کمتری برای تصمیم گیری و اجرا در اختیار دارند. بر همین اساس حلقه بین طرح ریزی و پیاده سازی تنگ تر و تنگ تر می شود. مدیریت استراتژیک چیزی بجز مدیریت دانش، مدیریت تغییر و مدیریت ریسک نیست. جنبه ی سخت استراتژی شامل مفاهیم، تعاریف و فرایندهای طرح ریزی و اجرا برای همه قابل درک است. آنچه نیاز به تعمق بیشتر دارد جنبه ی نرم استراتژی است از جمله رهبری، فرهنگ سازی و کار گروهی که زیرساخت های اجرای موفق استراتژی را فراهم می کنند. ایجاد یک نظام طرح ریزی با این ویژگی که فاصله ی تئوری و پارادایم جدید را با کارکنان سازمان کوتاه کند و در یک گام طرح ریزی را عملیاتی نماید. محور اصلی این مقاله است. مهم ترین وجه این فرایند ایجاد مشارکت، هم افزایی و عزم اجرایی در کارکنان شرکت است که تجربه ما در شرکت صاایران آن را تایید می کند. حضور فعال حدود 200 نفر به طور مستقیم و حدود 3500 نفر به طور غیر مستقیم در تکوین و پیاده سازی این نظام، حاکی از پویایی و موفقیت آن در شکوفایی ظرفیت های درونی و توانمندی های مدیران و کارشناسان شرکت، برای ترسیم مسیر آینده و تضمین بقای شرکت است که خود اجرای برنامه، نظارت، پاییدن و پویاسازی آن را بر عهده خواهند داشت. %U https://jmsd.atu.ac.ir/article_4806_f21a1b1e9f9c7bf0b4694a55cab0b330.pdf