%0 Journal Article %T خدمات مورد انتظار از نهادهای دولتی ایران جهت توسعه صادرات شرکتهای کوچک و متوسط (مطالعه موردی: صنایع شکلات سازی ایران) %J مطالعات مدیریت بهبود و تحول %I دانشگاه علامه طباطبایی %Z 2251-8037 %A اعرابی, سیدمحمد %A دهدشتی شاهرخ, زهره %D 2005 %\ 05/22/2005 %V 12 %N 45 %P 1-31 %! خدمات مورد انتظار از نهادهای دولتی ایران جهت توسعه صادرات شرکتهای کوچک و متوسط (مطالعه موردی: صنایع شکلات سازی ایران) %K شرکت %K توسعه صادرات %K ایران %K رشد اقتصادی %K خدمات بازاریابی %K خدمات اطلاعاتی %K خدمات مدیریتی %R %X شرکت های کوچک و متوسط، عمده ترین عامل رشد اقتصادی و پیشرفت تکنولوژیک در کشورها بوده اند. پژوهش ها نشان داده است که نیاز شرکتها به انواع خدمات و همین طور موانع و مشکلات صادراتی که با آنها مواجه هستند بر اساس مرحله صادرات و نوع صنعت تغییر می کند. در این پژوهش از دو روش مطالعه تطبیقی و پیمایشی استفاده شده است. در پژوهش تطبیقی شش کشور آسیایی (ژاپن، چین، مالزی، تایلند، کره جنوبی، و ترکیه) انتخاب شده اند. در تحقیق پیمایشی کلیه ی شرکتهای کوچک و متوسط تولید کننده شکلات جامعه ی آماری را تشکیل داده اند. سپس 15 مدیر در سازمان های ارائه دهنده خدمات درباره خدمات مورد نیاز شرکتهای مذکور مورد پرسش قرار گرفتند. در نهایت الگویی ارائه شده است که از نکات عمده آن الویت بندی گروه های خدمات مورد نیاز شرکت های تولید کننده و سپس زیر گروه های اصلی و فرعی خدمات مورد نیاز شرکتهای تولید کننده، تاسیس مراکز نظر سنجی و ارائه خدمات تخصصی با ایجاد هسته های آموزش، پژوهش و مشاوره در مرکز ارائه خدمات تخصصی است. %U https://jmsd.atu.ac.ir/article_4784_51bfd93a9d6679d5d1bb1fd505ad51d6.pdf