%0 Journal Article %T طراحی و تبیین ساختار مناسب برای افزایش کارایی تجاری در ایران %J مطالعات مدیریت بهبود و تحول %I دانشگاه علامه طباطبایی %Z 2251-8037 %A اعرابی, سیدمحمد %D 1997 %\ 02/19/1997 %V 6 %N 23.24 %P 85-113 %! طراحی و تبیین ساختار مناسب برای افزایش کارایی تجاری در ایران %K کارایی تجاری %K نقطه تجاری %K ایران %R %X مسایل ساختاری یکی از موثرترین موانع افزایش کارایی تجاری ایران می باشد. مطالعات چند موردی تبیینی و توصیفی در مورد ساختار تجاری کشورهای موثر در تجارت جهانی نشان می دهد که موفقیت آنان در طراحی و تبیین ساختاری با هدف کارایی تجاری و انعطاف پذیری و با تکنولوژی EDI و در اندازه کوچک یا متوسط می باشد. با تکیه بر مطالعات نظری و مطالعات موردی و تطبیقی و شرایط ایران طراحی نوینی صورت پذیرفته تا ضمن هماهنگی و انسجام دستگاه ها و موسسات دولتی مسئول در امر تجارت حضور فعال و موثر در صحنه جهانی بیش از پیش فراهم آید. دو ساختار جدید: 1. ساختار کارایی تجاری ایران 2. نقطه تجاری ایران پیشنهاد شده است. سازمان کارایی تجاری ایران به عنوان یک عامل تغییر و نقطه تجاری ایران به عنوان یک عامل اجرایی پیشنهاد شده است. %U https://jmsd.atu.ac.ir/article_4678_698ab580da5541fce08744b39681369d.pdf