%0 Journal Article %T تأثیرتعهد مدیران بر تعهد سازمانی، رضایت شغلی و عملکرد کارکنان %J مطالعات مدیریت بهبود و تحول %I دانشگاه علامه طباطبایی %Z 2251-8037 %A دهقان, نبی اله %A فتحی, صمد %A گرجامی, سمیه %A ولی‌وند زمانی, حسین %D 2012 %\ 04/20/2012 %V 21 %N 67 %P 97-128 %! تأثیرتعهد مدیران بر تعهد سازمانی، رضایت شغلی و عملکرد کارکنان %K ارایه خدمات %K توانمندسازی %K تعهد سازمانی %K رضایت شغلی %K عملکرد %R %X تحقیق حاضر با هدف مطالعه تأثیر تعهد مدیران عالی در چگونگی ارائه خدمات به کارکنان بر تعهد سازمانی و رضایت شغلی و اثر آن بر عملکرد آنان صورت گرفته است و تعهد مدیران در قبال کارکنان با عامل‏های آموزش، توانمندسازی و پاداش سنجیده شده است. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی است که با روش پیمایشی و همبستگی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق مجموعه کارکنان شعب بانک مورد مطالعه در غرب تهران می‏باشند که تعداد 200 نفر با روش نمونه‏گیری خوشه‏ای تک مرحله‏ای انتخاب شدند. داده‏های مورد نیاز با ابزار پرسشنامه گردآوری و با استفاده از فنون آماری نظیر ضریب همبستگی اسپیرمن، آزمون رگرسیون دو متغیره خطی، چند متغیره گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. همچنین اثرات مستقیم و غیرمستقیم متغیرها بر یکدیگر نیز در نمودار تحلیل مسیر نشان داده شد. نتایج تجزیه و تحلیل آماری نشان می‏دهد که تعهد مدیریت در چگونگی ارائه خدمات به کارکنان بر تعهد سازمانی و رضایت شغلی تأثیر دارد، ولی فقط متغیر رضایت شغلی بر بهبود عملکرد کارکنان تأثیرگذار می‏باشد. سایر یافته‎ها نیز نشان می‏دهد که ابعاد تعهد مدیریت در چگونگی ارائه خدمات به کارکنان (آموزش، توانمندسازی و پاداش‎ها) نیز هر کدام با تعهد سازمانی و رضایت شغلی ارتباط دارند، اما فقط عوامل توانمندسازی و پاداش دارای رابطه علت و معلولی با متغیرهای تعهد سازمانی و رضایت شغلی می‏باشند. %U https://jmsd.atu.ac.ir/article_1873_2cc882dd1cc08edb0a5dbefbd2018ea7.pdf