@article { author = {feyzi, kamran and kazazi, abolfazl and khalili shojaee, vahab}, title = {Impact of the use of CRM (Customer Relationship Management) on customers' satisfaction by SERQUAL model in PEC (Parsian Electronic Commerce)}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {19}, number = {57}, pages = {105-132}, year = {2008}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {This article deals with investigating CRM's (Customers Relationship Management) impact on customers' satisfaction by using Service Quality Model (SERQUAL) in PEC.}, keywords = {}, title_fa = {مدیریت ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان: تحلیلی براساس مدل کیفیت خدمات (سرکوال) (شرکت تجارت الکترونیک پارسیان)}, abstract_fa = {محور اصلی این تحقیق، بررسی تاثیر کاربرد مدیریت ارتباط با مشتری (مدیریت ارتباط با مشتری) بر رضایت مشتریان مشتریان با استفاده از مدل کیفیت خدمات (سرکوال)، می باشد.در این تحقیق، ابتدا مفاهیم رضایت مشتری و رویکرد "مدیریت ارتباط با مشتری " با استناد به مقالات و پژوهشهای معتبر بررسی شد، سپس با استفاده از مدل سرکوال معیارهای مناسب برای سنجش کیفیت خدمات به منظور اندازه گیری رضایت مشتریان تنظیم شده است. اصلاحاتلازم در این فهرست، از طریق مصاحبه با کارشناسان و صاحبنظران شکل گرفت.برمبنای معیارها و برای بررسی کاربرد عینی مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، پرسشنامه و شیوه پیمایش مناسب طراحی گردید، با استفاده از روشهای امار تحلیلی، سنجش اعتبار پاسخپرسشها و فرضیههای تحقیقی صورت گرفته است. در پایان، نتایج تاثیر کاربرد مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایت مشتریان و رتبهبندی تاثیر متغیرهای مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایت مشتری با استفاده از ازمون فریدمن و همچنین منافع حاصل از کاربرد انارائه شده است و پیشنهادهایی براساس نتایج و ادبیات تحقیق ارائه گردید.}, keywords_fa = {مدیریت ارتباط با مشتری,رضایت مشتری,مدل کیفیت خدمات (سرکوال),تجارت الکترونیک}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5006.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5006_be9354590161dff2b0f1b897525b80c0.pdf} }