@article { author = {rahmanseresht, hoseyn}, title = {Japanese management practices and its impact on business strategy}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {1}, number = {4}, pages = {33-55}, year = {1991}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {شیوه های مدیریت ژاپنی و تاثیر آن بر استراتژی بازرگانی}, abstract_fa = {طبیعی است که اگر شیوه های صحیح مدیریت مورد استفاده در یک کشور با ویژگی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن متناسب باشد در افزایش بهره وری آن کشور اثر قابل توجهی خواهد داشت. بنابراین منظور از ترجمه این مقاله این نیست که خواننده به جای تلاش برای یافتن شیوه هایی متناسب با مقتضیات کشورمان به استفاده از شیوه های مدیریت ژاپنی دعوت شود بلکه منظور اصلی از ترجمه این مقاله اینست که نشان دهد چگونه ژاپنی ها در تبدیل آرمان های خود به چارچوبهای عملی موفق بوده اند. باشد که خوانندگان ژرف نگر ضمن مطالعه این گونه مقالات با راههای جدید و شاید موثرتری برای تبدیل آرمانهای اسلامی خود به ابزارهای عملی آشنا شوند و در عین حال با الهام گرفتن از آنها، شیوه های مدیریت خود را بهبود بخشند.}, keywords_fa = {مدیریت ژاپنی,استراتژی بازرگانی}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4918.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4918_1ef236260b00b90d9c8bd0daafb7ce66.pdf} }