@article { author = {}, title = {The Moderating Role of Competitors' Attractiveness and Switching Cost on the Relationship Between Price, Service Quality, and Customer Annoyance in Real Estate Sector of Sina Insurance Co}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {20}, number = {63}, pages = {85-114}, year = {2010}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Investigating why customers switch their insurance serviceproviders, leads to valuable information for recognizing the likelyalterations in customers’ needs and expectations. This research isbased on a very fundamental question: why existing customers decideto switch from one service provider to another? To answer thisquestion, factors affecting switching intentions were derived from theliterature of current and previous studies. Research data were collectedby means of a questionnaire distributed among a population ofcustomers of an insurance company for a period of 3 years. Fromrandomly selected customers, 202 questionnaires were collected andanalyzed using structural equation modeling and SmartPLS software. Results showed a strong association between service quality and annoyance, on the one hand, and intention to switch service provider,on the other hand. Findings also revealed no evidence for a hypothetical relationship between price unfairness and switching intention. The same result was also found for the moderating effects ofswitching cost and alternative attractiveness.}, keywords = {switching cost,price unfairness,annoyance,alternative attractiveness}, title_fa = {نقش تعدیل کنندگی جذابیت رقبا و هزینه جا به جایی بر رابطه بین قیمت، کیفیت خدمات و رنجش خاطر با قصد رویگردانی مشتریان حقیقی در بخش مسکن بیمه سینا}, abstract_fa = {با توجه به رقابتی شدن صنعت بیمه در سا لهای اخیر و ورود بخش خصوصی به این عرصه، حفظ بیمه گذاران برای شرک تهای بیمه، اهمیت ویژ های یافته است. درتحقیق حاضر قصد بر آن بود تا با معرفی و سنجش عوامل مؤثر و تعدیل کننده بر قصد رویگردانی، زمینه را برای حفظ مشتریان موجودفراهم ساخت. بدین منظور بیمه گذاران شرکت بیمه سینا مستقر در شهر مشهد به عنوان جامعه آماری انتخاب گردید. برای تعیین حجم نمونه از روش نمون هگیری تصادفی ساده استفاده شد و  برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده به عمل آمد که در نهایت داده های 202 پرسشنامه مبنای تحلیل قرارگرفت. از نگارش دوم نرم افزار اسمارت پی ال اس برای تجزیه و تحلیل داد هها و ارزیابی مدل معادلات ساختاری استفاده شد. یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که متغیرهای جذابیت رقبا و هزینه جا به جایی فاقد نقش تعدیل کنندگی می باشند، اما اثر مستقیم آ نها بر قصد رویگردانی مشتریان تائید شد. هم چنین تأثیر متغیر قیمت غیرمنصفانه بر قصد رویگردانی مورد تأیید واقع نشد، اما تأثیر دو متغیر کیفی ت نامناسب خدمات و رنجش خاطر مشتری بر قصد رویگردانی تأیید گردید. این بدان معناست که شرکت مورد مطالعه می باید ارائه خدمات با کیفیت بالا و بهبود در رفتار با بیمه گذاران را در دستور کار خود قرار دهد.}, keywords_fa = {قصد رویگردانی,قیمت غیرمنصفانه,کیفیت نامناسب خدمات,رنجش خاطر,هزینه جا به جایی,جذابیت رقبا}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2928.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2928_6edf1b7e59dc93509b656ae4b4e9acdb.pdf} }