@article { author = {zahedi, shams -o sadat and najafi, gholaam ali}, title = {Management of Sustainable Agriculture Development}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {13}, number = {50}, pages = {1-18}, year = {2006}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Sustainable agriculture is one of important components of sustainable development, which is known as the appropriate approach for 2151 century for lives of a considerable fraction of people in third world. Unfortunately, despite the importance of agriculture in Iranian economy, the potential role of sustainable agriculture approach in resolving the current issues of agricultural sector, and creation of long-term sustainability, sustainable development and agriculture have been remained demoted to translation of some definitions and articles. This research considers the discussion of fundamental differences of livelihood, business or industrial agriculture and sustainable agriculture; and investigates the challenges  of business or industrial agriculture  and the concept of sustainable agriculture from the perspectives  of management, sustainable agriculture paradigm (sustainable development paradigm and sustainability model),  definition of sustainable agriculture,  sustainability framework (four social, economical, natural, and political dimensions of sustainability),  determination of the differences to  be  made  for establishment  of sustainable  agriculture as the result of changes in the environment. Also, considering the set of research findings, this research suggests the consecutive actions to be taken in different levels of agriculture sustainability, including utilization level, village level, zone level, province level, and national level.}, keywords = {}, title_fa = {مدیریت توسعه کشاورزی پایدار}, abstract_fa = {کشاورزی پایدار یک شاخه مهم از توسعه پایدار است که به عنوان رویکرد مناسب قرن 21 در جهت پایداری این بخش مهم اقتصادی و توجه به زندگی قشر عظیمی از مردم جهان سوم شناخته شده است. متاسفانه با همه اهمیتی که کشاورزی به عنوان یک بخش بزرگ اقتصادی در کشور ما دارد و نقشی که رویکرد کشاورزی پایدار می تواند در حل مشکلات کشاورزی کشور و ایجاد پایداری بلند مدت و حل معضلات فعلی داشته باشد بحث های توسعه پایدار و کشاورزی پایدار در حد ترجمه تعاریف و مقالات مربوط باقی مانده است.}, keywords_fa = {مدیریت توسعه,کشاورزی پایدار}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4817.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4817_77763a98c41e78e3fc2e9451e709221c.pdf} } @article { author = {faghihi, abolhasan and teymournejhad, kaaveh}, title = {An Accountability System for Tehran Municipality: A Research on Civil Services Delivery and Citizens' satisfaction}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {13}, number = {50}, pages = {19-46}, year = {2006}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {The core of this article is about "accountability of public services organizations to people" and specifically "accountability of Tehran Municipality for clienteles and citizens". In a general perspective, considering the roots of the problem, it seems that in a sphere where there are no "citizenship rights", and personal relationships and appointments.}, keywords = {}, title_fa = {نظام پاسخگویی در شهرداری تهران: پژوهشی پیرامون چگونگی ارایه خدمات شهری و رضایت شهروندان}, abstract_fa = {محور اصلی این مقاله، پاسخگویی سازمانهای بخش خدمات عمومی به مردم و به طور خاص، مساله پاسخ گویی شهرداری تهران به ارباب رجوع و شهروندان است. در چشم اندازی عام و در بازگشت به ریشه ها به نظر می رسد در فضایی که هنوز حقوق شهروندی متولد نشده؛ روابط شخصی و انتصاب ها بر انتخابات، ضوابط و شایستگی ها می چربد و در واقع، سوالی در کار نیست که پاسخی مطرح باشد طبعا مسئولان و متصدیان نیز در پست های مربوطه، جز به مافوق، خود را پاسخگو نمی یابند. از این رو مقوله پاسخگویی نیز در عرصه فرهنگ عمومی به ویژه به صورت پاسخگویی به مردم، جایگاهی مناسب نخواهد داشت.}, keywords_fa = {نظام پاسخگویی,شهرداری تهران,خدمات شهری,رضایت شهروندان}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4818.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4818_1bc92c71187c25698bb8e20a097ea301.pdf} } @article { author = {alvaani, seyed mehdi}, title = {A Critique on Research Methodology in Management}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {13}, number = {50}, pages = {47-63}, year = {2006}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {In 1950s, Building the scholar on systems had alarmed human and social sciences' researchers and thinkers through his classification of systems, which was not taken seriously at that time (Building, 1956). In his famous article "General System Theory" he emphasized on the commensurate choice of research tools and subject, pointing out that we can understand phenomena only when appropriate tools for that level are acquired. He believed the research tools have been designed in second and third levels of systems, and humans and organizations which belong to seventh and eights complex levels are investigated by them. Of course, the results of such researches are prone to many errors and deficiencies.}, keywords = {}, title_fa = {نقدی بر شیوه های شناخت در مدیریت}, abstract_fa = {در دهه پنجاه میلادی بولدینگ عالم علم سیستمها، در طبقه بندی نه گانه خود، پیامی هشدار دهنده را به پژوهشگران و اندیشمندان علوم انسانی و اجتماعی ارائه داد که در آن زمان توجه چندانی به آن نشد. او در مقاله خود تحت عنوان تئوری عمومی سیستمها به لزوم تناسب ابزارهای پژوهش و موضوع پژوهش اشاره کرد و متذکر شد که زمانی می توانیم به شناخت درست پدیده ها در هر سطح نائل شویم که ابزار مناسب همان سطح را بکار گرفته باشیم. به زعم او ابزارهای پژوهش در سطح دوم و سوم ثابت مانده اند و با استفاده از آنها انسان و سازمان که موضوعات سطح هفتم و هشتم از نظر پیچیدگی می باشند مورد پژوهش قرار می گیرند.}, keywords_fa = {شیوه های شناخت,مدیریت,سیستم}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4819.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4819_d4e0f4646e6e00b83ee336a21054105b.pdf} } @article { author = {asemi, mohammad javaad and tadbiri, sirous}, title = {"Customer- oriented Strategies and Desired Structure to Attain those Strategies in the Insurance Industry's"}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {13}, number = {50}, pages = {65-80}, year = {2006}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Insurance play very important Role on Economic Growth and development of the country.  it's stability depends on their customer's satisfaction. This paper wants to answer this question that which strategies in insurance industry is customer oriented and what kind of structure we need to attain this In this research not only present approaches used but also studies and experiences in insurance industry of several countries has been used. Local model of customer oriented strategies and proper structure in order to attain those strategies designed which will promote of insurance industry's efficiency. The 's research shows that in order to attain customer oriented strategies we need to have management development, easing on regulation's, privitazitation and diversification of insurance services. Centralization and satisfaction level to achieve above strategies was low and formality for achieving privatization strategies and management development level was high and easing on regulation strategies and diversification of insurance services was low}, keywords = {}, title_fa = {تبیین استراتژی های صنعت بیمه کشور و طراحی ساختار مناسب جهت تحقق آن}, abstract_fa = {بیمه، نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد. دوام و بقاء آن در گرو توجه به مشتری و تامین رضایت اوست. این مقاله درصدد پاسخ به این سوال است که استراتژی ها و راهکارهای مورد انتظار مشتری مداری در صنعت بیمه کشور کدام است و ویژگی های ساختاری جهت تحقق آن چگونه باید باشد؟ در این پژوهش، ضمن بهره گیری از نظریه های موجود از مطالعات و تجربیات صنعت بیمه در تعدادی از کشورها استفاده به عمل آمده است. با جمع بندی یافته ها، مدل بومی استراتژی های مشتری مداری صنعت بیمه کشور وضع و سپس ساختار مناسب به منظور تحقق آن استراتژی ها طراحی شد تا کارایی و اثربخشی صنعت بیمه ارتقاء بیشتری پیدا کند.}, keywords_fa = {استراتژی,صنعت بیمه,طراحی ساختار}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4820.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4820_3b2679f2736de110476d5288fe0fd14c.pdf} } @article { author = {naseri far, vahid}, title = {The Behavior of Financial Services' Consumers}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {13}, number = {50}, pages = {81-96}, year = {2006}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Understanding the behavior of financial service’s consumers and their needs and wants influences marketing activities of financial services. Demands of financial services consumers are affected by their psychological and behavioral attributes. As a result understanding and recognition of the behavior of financial services consumers gain a considerable significance. In this article this important subject is investigated.}, keywords = {}, title_fa = {رفتار مصرف کنندگان خدمات مالی}, abstract_fa = {درک رفتار مصرف کنندگان خدمات مالی و نیازها و خواسته های آنها بر روی فعالیت های بازاریابی خدمات مالی تاثیر می گذارد. تقاضای مصرف کنندگان خدمات مالی تحت تاثیر ویژگی های روانشناسی و رفتار آنها است. به همین جهت درک و شناخت رفتار مصرف کنندگان خدمات مالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله با توجه به اهمیت این موضوع به بررسی آن پرداخته شده است. }, keywords_fa = {رفتار,مصرف کنندگان,خدمات مالی}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4821.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4821_798e500d5018f64c94f4c3ccf87a0194.pdf} } @article { author = {yaghoubi, nour mohammad}, title = {E-government a Transitive Pattern}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {13}, number = {50}, pages = {97-117}, year = {2006}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Public administration environment has become more than any time complex, dynamic and revolutionized. The changes trespass the organizations boundaries consecutively and make managers face with new challenges. Survival and excellence in such an environment is attainable solely with change and adoption with dynamicity. Actually e-government as a new serving approach is a response to environmental challenges and adoption with new business world which has turned the attention of public administration in ICT age. Considering the importance of topic this article tries to investigate the meaning of e government and then present a pattern to transmit to e government. This pattern has designed in a way to consider different aspects of the issue and introduce a clear perspective of the transmission process.}, keywords = {}, title_fa = {دولت الکترونیک؛ الگوی انتقالی}, abstract_fa = {محیط مدیریت دولتی بیش از هر زمان دیگری پیچیده، پویا و متحول شده است. دگرگونی ها یکی پس از دیگری مرز سازمان ها را در می نوردد و مدیران را با چالش های جدیدی رو به رو می سازد. بقا و بالندگی در چنین محیطی تنها با تغییر و سازگاری با پویایی ها امکان پذیر است. دولت الکترونیک به عنوان رویکرد جدید خدمت رسانی در حقیقت پاسخی به چالش های محیطی و سازگاری با دنیای جدید کسب و کار است که مورد توجه مدیریت دولتی در عصر اطلاعات و ارتباطات قرار گرفته است. با عنایت به اهمیت موضوع در این مقاله تلاش شده است ابتدا مفهوم و ساختار دولت الکترونیک مورد بررسی قرار گیرد و سپس الگویی جهت انتقال به دولت الکترونیک معرفی گردد. این الگو به گونه ای طراحی شده است که زوایای مختلف موضوع دیده شود و چشم انداز روشنی از فرایند گذار ارائه گردد.}, keywords_fa = {دولت الکترونیک,الگوی انتقالی}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4822.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4822_da67179c9ffbde3a571b276afb253d1e.pdf} } @article { author = {zarnegar, mohammad}, title = {Organizational Culture Acceptance and Organization's Survival}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {13}, number = {50}, pages = {119-146}, year = {2006}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Organizational culture has a significant role in the fields of management and organizational behavior. Followed by new theories and researches in management, organizational culture has got increasing importance and consists one of major areas in management. Demographers, sociologists, psychologists, and even economists have paid especial attention to this new and important issue and have posed many theories and researches to identify its roles and significance. Organizational culture is considered as one of most effective factors of progress and development of the countries; as such many researchers believe that the success of Japan in industry andmanagement is the result of their strong focus on organizational culture. Organizational culture is a set of shared beliefs and values that influences the behavior and thoughts of members of organizations; and can be viewed as a start point for movement and dynamics or an obstacle for progress. Organizational culture is a foundation for change and transformation, and its acceptance from employees guarantees the survival and dynamics of the organization. surmounts any election, rules, and competencies, there would be no question at all. Hence, officials in charge do not take themselves accountable for rather than their superiors. Therefore, no place will be found for of public culture domain, especially in the form of public accountability. However, today "most of governments do exist in such conditions and govern in such infrastructure that must be accountable for increasing demands of conscious citizens, communities, interest groups, social movements, and other mass media" (Faghihi, 1380: 55). Power supervision and assurance of appropriate utilization of public resources; mostly remind negative and punishing aspects. On the other hand, accountability is considered as tools for continuous progress and improvement of services (Aucoin, 2000, 53). Therefore, considering the role of accountability of public sector officials for people and citizens in improvement of services, this seems to be a necessity and an effective factor of linking citizens and officials. In this article, by expressing of concepts, exigencies, theories, and effective factors on accountability of public sector organizations, especially Tehran Municipality, and analysis of data and inference of results, we try to respond to the question of whether accountability system has been designed in such a way to accomplish the satisfaction of citizens through delivery of urban services or not.}, keywords = {}, title_fa = {پذیرش فرهنگ سازمانی و بقای سازمان}, abstract_fa = {فرهنگ سازمانی در دانش مدیریت و رفتار سازمانی سهم بسزایی دارد. بر پایه نظریه ها و پژوهش های جدید در مدیریت، فرهنگ سازمانی دارای اهمیت روز افزونی شده و یکی از مباحث اصلی مدیریت را تشکیل داده است. جمعیت شناسان، جامعه شناسان، روانشناسان و حتی اقتصاد دانان توجه خاصی به این مبحث نو و مهم در مدیریت مبذول داشته و در شناسایی نقش و اهمیت آن نظریه ها و پژوهش های زیادی را مطرح ساخته اند. فرهنگ سازمانی به عنوان یکی از موثرترین عوامل پیشرفت و توسعه کشورها شناخته شده است به طوریکه بسیاری از پژوهشگران معتقدند که موفقیت کشور ژاپن در صنعت و مدیریت یکی از علل مهم توجه آنها به فرهنگ سازمانی است.}, keywords_fa = {فرهنگ سازمانی,بقای سازمان}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4823.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4823_b81833efd30eb5fac0ed6e8005c35d32.pdf} }