@article { author = {}, title = {Explanation of an Effective Reward Pattern for Civil Servants of Iran, Considering the Total Reward Approach}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {21}, number = {64}, pages = {1-17}, year = {2011}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Every organization wants to attract, retain and motivate its employees.Many believe that such desire is an initial purpose of any rewardprogram. The total rewards approach provides organizations with atotal solution. By taking Armstrong’s total rewards approach,organizations can achieve the best mix of monetary and non-monetaryrewards. In this research, it is attempted to offer an effective rewardpattern for civil servants regarding the total reward approach. Our datawere gathered by random sampling from the employees of ExportDevelopment Bank of Iran and were analyzed using SPSS 16 andLISREL 8/51. Results of the research show that there is a positivemeaningful correlation among elements of total reward, motivationand performance. Also, there is a positive meaningful causalrelationship between elements of the total reward and motivation, andbetween elements of total reward and performance. There is found nocausal relationship between motivation and performance. Meanwhile,among the elements of total reward, the individual-transactionalrewards and communal-relational rewards have more effect on thedependent variables. It is important to note that the aforesaid relationswere provided by the structural equation modeling.}, keywords = {Total Reward,Armstrong Model,Employees’ Performance,Work Motivation,Export Development Bank of Iran}, title_fa = {تبیین الگوی اثر بخش تشویق کارکنان بخش عمومی با رویکردی کل نگرانه به پاداش}, abstract_fa = {هر سازمانی خواهان جذب، حفظ و انگیزش کارکنان خود است. بسیاری بر این باورند که چنین خواسته ای هدف اولیه هر برنامه پاداش و جبران خدماتی است. در این راستا، رویکرد پاداش کل راه حلی جامع ارائه می کند. با اتخاذ این رویکرد، سازمان ها قادر خواهند بود به بهترین ترکیب از پاداش های پولی و غیر پولی دست یابند. در این مقاله تلاش می شود با توجه به رویکرد پاداش کل آرمسترانگ الگوی تشویقی مؤثری برای کارکنان بخش عمومی ارائه شود. بدین منظور، داده ها بر اساس نمونه گیری تصادفی ساده از میان کارکنان بانک توسعه صادرات جمع آوری و تجزیه و تحلیل شده اند. یافته های تحقیق نشان می دهد که میان عناصر پاداش کل، انگیزش و عملکرد همبستگی معنی داری وجود دارد. هم چنین، میان عناصر پاداش کل و انگیزش رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. چنین رابطه مثبت و معنی داری میان عناصر پاداش کل و عملکرد نیز یافت شد. میان انگیزش کاری و عملکرد کارکنان رابطه معنی داری به دست نیامد. ضمن اینکه از میان عناصر پاداش کل، پاداش های گروهی رابطه ای و فردی تبادلی از تأثیر بیشتری بر متغیرهای وابسته برخوردار بودند. لازم به ذکر است که روابط مذکور با کمک مدلسازی معادلات ساختاری در قالب یک الگو ارائه شده است.}, keywords_fa = {پاداش کل,مدل آرمسترانگ,عملکرد کارکنان,انگیزش کاری,بانک توسعه صادرات ایران}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_1892.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_1892_8c771f086472446c218141826963e6c5.pdf} } @article { author = {Hajjarian, Afifeh and Pourezzat, Ali Asghar and Gholipour, Arian and Hajarian, Masoud}, title = {Studying the Position of the Public in Checks and Balances System}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {21}, number = {64}, pages = {19-53}, year = {2011}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Power balance and control is considered as one of the most fundamental issues in the governance literature in which, position of the public as main owners of power is of paramount importance; however, it seems it is losing its importance more and more these days with the growing power of governments. In the governance systems, power is checked and balanced in two ways: the first way is through interactions among triple powers, and the second is through the centrality of civil society as a link between administration and thepublic. In the present study focusing on the second approach, “checks and balances pyramid” is designed by three constituents including administration, civil society and the public. To clarify the issue and torecognize its triple constituents, 67 key indicators were initially obtained by Delphi technique and then they were judged by the connoisseurs and elites of political science, sociology, law, economy and public management. Finally, the requirements for establishing power balance and control system were studied.}, keywords = {Public voice,public maturity,Civil Society,parties,Media,Non-governmental organizations,checks and balances system}, title_fa = {بررسی جایگاه عامه مردم در سیستم مهار و موازنه قدرت}, abstract_fa = {مهار و موازنه قدرت یکی از بنیادی ترین مباحث مطرح در ادبیات حکمرانی به شمار می آید که جایگاه عامه مردم به عنوان صاحبان اصلی قدرت در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. امری که به نظر می رسد با قدرت یافتن روزافزون دولت ها روز به روز کمرنگ تر می شود. در سیستم های حکمرانی، مهار و موازنه قدرت غالباً به دو روش صورت می گیرد: نخست از طریق تعاملات میان قوای سه گانه و دوم با محوریت جامعه مدنی که واسط میان حکومت و عامه مردم محسوب هرم مهار و « می شود. در این تحقیق که با رویکرد دوم انجام شده است، الگوی بر اساس سه مؤلفه حکومت، جامعه مدنی و عامه مردم طراحی شده » موازنه قدرت  است. به منظور تبیین موضوع و شناخت مؤلفه های سه گانه آن با بهره گیری از فن دلفی ابتدا 76 شاخص کلیدی به دست آمد و سپس در معرض قضاوت صاحب نظران و خبرگان علوم سیاسی، جامعه شناسی، حقوق، اقتصاد و مدیریت دولتی قرار گرفت و در نهایت الزامات استقرار سیستم مهار و موازنه قدرت مورد بررسی واقع شد.}, keywords_fa = {صدای عامه,بلوغ عامه,جامعه مدنی,احزاب,رسانه,سازمان های مردم نهاد,سیستم مهار و موازنه}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_1921.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_1921_56352e1073d2963a183f945adb5160a9.pdf} } @article { author = {Tavakoli, Gholamreza and Elyasi, Mehdi and Shafiee Roodposhti, Maysam and Heidari, Aliasghar}, title = {Developing a Model for Iran’s Military Export Pathology (Case: One of the Iranian Military Holding Corporations)}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {21}, number = {64}, pages = {55-88}, year = {2011}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {One of the most important strategic sectors of any country's economyis the military sector.Thus governments allocate a considerable amount of effort and cost to helpthis sector through obtaining its objectives. Meanwhile, it is known that aneffective way for military sectors to cover their own expenditures, andshowcase their powers, is export. Also, it is known that a major prerequisitefor prospering in exports is acknowledging the customer wants and fulfillingthem.This article tries to identify the harms of Iran’s military export, and employsthe qualitative methods such as open questionnaire, depth interview, andcontent analysis. Afterwards, its conceptual model is drawn making use ofthe affinity diagram. At the final stage, using quantitative methods, harmsare categorized and prioritized by the results acquired from the adaptivematrix. Statistical population of this research is comprised of 63 internalexperts (with 0.65 cooperation ratio) and 95 foreign experts (with 0.65cooperation ratio). Findings revealed that internal experts found 9 harmitems to be critical, needing urgent investigation and resolution, whilethis number was 4 with the foreign experts.}, keywords = {Pathology,Export,Military Sector,Holding Corporation,Qualitative Methodology}, title_fa = {آسیب شناسی صادرات محصولات دفاعی ایران مورد مطالعه: یکی از سازمان های مادر تخصصی دفاعی کشور}, abstract_fa = {یکی از مهم ترین بخشهای راهبردی در اقتصاد هر کشور، بخش نظامی آن کشور است. از اینرو دولتها بخش قابل توجهی از مخارج و توان خود را صرف موفقیت این بخش در انجام ماموریتهای خود میکنند. یکی از مبادی که بخش نظامی کشورها می تواند در تامین هزینههای خود گام مهم و مؤثری برداشته و هم چنین اقتدار و قدرت خود را به منصه ظهور برساند، صادرات است. بنابراین  صادرات امروزه دغدغهای مهم برای بسیاری صنایع نظامی بوده و توجه زیادی را به خود معطوف نموده است. یکی از عوامل موفقیت صادرات، شناسایی خواسته های مشتریان و تامین آنها و همچنین رفع چالشها و مشکلات احتمالی آنان است. لذا در این راستا مقاله پیش رو سعی نموده تا با استفاده از روش شناسی کیفی به ویژه ابزارهای مصاحبه عمیق و پرسشنامه باز و با بهره گیری از روش تحلیل محتوا و نمودار خویشاوندی آسیبهای مترتب بر امر صادرات نظامی ایران را شناسایی و طبقه بندی نموده و ضمن تعیین ضریب اهمیت آسیبها و میزان شدت آن ها با استفاده از روش های کمی، با بهرهگیری از ماتریس تطبیقی نتایج، آسیب ها از حیث اولویت و اضطرار دسته بندی نماید. جامعه آماری مورد نظر برای این پژوهش را در دو مرحله 36 نفر از خبرگان داخل کشور )با نرخ همکاری 36 درصد( و 56 نفر از مشتریان خارجی)با نرخ همکاری 36 درصد( تشکیل می دهند. نتایج به دست آمده از این پژوهش حاکی از آن است که از نگاه کارشناسان داخلی 5 مورد آسیب و از منظر کارشناسان خارجی 4 مورد آسیب در سطح بحرانی بوده و نیاز ویژه ای به بررسی و مرتفع شدن آن ها وجود دارد. }, keywords_fa = {آسیب شناسی,صادرات,بخش نظامی,سازمان مادر تخصصی,روش شناسی کیفی}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_1922.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_1922_0b3937506cdc90efaeb808fc68b0162c.pdf} } @article { author = {Aarabi, Seyed Mohammad and Mostafavi*, Amir}, title = {Developing an Integrated Model of Manufacturing Strategy in Coordination with Marketing and Business Strategies, and Studying This Coordination’s Impact on the Organizations’ Performance}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {21}, number = {64}, pages = {89-116}, year = {2011}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Alignment among all the strategies of different sectors in every organization is now being one of the challenges of today’s organizational management. This paper aims to develop an integrated model of manufacturing strategy in coordination with marketing and business strategies. According to the obtained results, the mentioned coordination has a meaningful impact on organizational performance.Our research strategy is survey, and the method used, in terms of results is developmental, descriptive-oriented in terms of goal, and quantitative in terms of data. Measurement tools are questionnaire andinterview. Our statistical population consists of the manufacturing companies admitted in the Tehran Stock Exchange. For measuring the companies’ performances, we calculated the growth rate of sales acquired from financial statements of five years. Descriptive and inferential statistics were used for data analysis. The research results verified the integrated model of manufacturing strategy. Findings also indicate that the companies incorporating a coordinative combination of business, marketing, and manufacturing strategies have a higher performance.}, keywords = {Manufacturing Strategy,Strategic Alignment,competitiveness,Business Strategy,marketing strategy}, title_fa = {الگوی یکپارچه راهبردهای تولید بازاریابی و کسب و کار و تأثیر آنها بر عملکرد سازمان}, abstract_fa = {ایجاد هماهنگی در نگرش ها و الگوهای مختلف و ارائه منطق مشترک در مسائل مدیریتی یکی از چالش های فراروی مدیریت در دوره کنونی است. این تحقیق الگویی هماهنگ از راهبردهای تولید در ارتباط با راهبردهای کسب و کار و بازاریابی را ارائه می کند که مطابق نتایج حاصل از تحلیل داده ها، این هماهنگی تأثیر معناداری در عملکرد سازمان دارد. راهبرد این پژوهش، پیمایش است که از روش کمی استفاده می کند. تحقیق حاضر براساس نتیجه، توسعه ای؛ بر اساس هدف، تبیینی توصیفی؛ بر اساس نوع داده، کمی است. جامعه آماری شامل کلیه مدیران یا کارشناسان شرکت های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار کشور است. برای جمع آوری اطلاعات از ابزارهای پرسشنامه و مصاحبه استفاده شد. جهت ارزیابی عملکرد، شاخص رشد فروش نسبت به صنعت انتخاب گردید لذا داده های مربوط به فروش شرکت و صنایع از صورتهای مالی بین سالهای 38 تا 33 جمع آوری گردید. در این پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی )آزمون مقایسه میانگین نمونههای مستقل، تحلیل واریانس، آزمونهای تعقیبی و همبستگی(استفاده شده است. در نهایت با توجه به نتایج آزمون فرضیه ها، الگوی هماهنگ راهبرد تولید را مورد تائید قرار گرفت و مشخص گردید که شرکتهایی که دارای ترکیب هماهنگی از راهبردهای تولید، کسب وکار و بازاریابی هستند دارای عملکرد بالاتری می باشند.}, keywords_fa = {راهبرد تولید,هماهنگی راهبرد,رقابت پذیری,راهبرد کسب و کار,راهبرد بازاریابی}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_1929.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_1929_7f841c966a0fed597ffd1fa605586db4.pdf} } @article { author = {Haghighi Kafash, Mehdi and Mazloumi, Nader and Mirzamohammadi, Farzaneh}, title = {Causes and Consequences of Organizational Cynicism (Case Study: Employees of Parsian Electronic Commerce Company)}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {21}, number = {64}, pages = {117-139}, year = {2011}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Should the human resource managers be concerned about cynicism and should they attempt to respond to it or not, depends mostly on whether cynicism has any negative effects on employees or their organizations. Many researchers have found that there is a relation between organizational cynicism and many variables such as job satisfaction, organizational commitment, organizational alienation, and organizational citizenship behavior. As many studies have shown, Cynicism has been associated with negative consequences respectingthe employees. Employees that are cynical about their organization, experience a variety of negative emotions, including distress, disgust and even shame when they think of their organizations. Thesenegative emotions result in emotional fatigue and depression. In this study it is attempted to investigate the causes and consequences of organizational cynicism in the Parsian Electronic Commerce Company. For the testing of research hypotheses, structural equation model (SEM) was used. The test results indicated that psychologicalcontract violation, organizational justice, and perceived organizationalsupport, affect the employee’s organizational cynicism; also thatorganizational cynicism has an effect on employee’s organizationalcommitment, organizational citizenship behavior, and theircounterproductive work behavior.}, keywords = {Organizational Cynicism,Organizational justice,Psychological contract,organizational commitment,Organizational Citizenship Behavior,Counterproductive Work Behavior}, title_fa = {پیش زمینه ها و پیامدهای بدبینی سازمانی مورد مطالعه : کارکنان شرکت تجارت الکترونیک پارسیان}, abstract_fa = {این که آیا مدیران منابع انسانی باید نگران بدبینی کارکنان به سازمان باشند یا برای پاسخ به بدبینی تلاش کنند تا حد زیادی بستگی به این دارد که آیا بدبینی اثرات منفی بر کارکنان یا سازمان دارد یا نه. تحقیقات متعددی نشان داده اند که بین بدبینی سازمانی و بسیاری از متغیرها مثل رضایت شغلی، تعهد سازمانی، بیگانگی از سازمان، رفتار شهروندی سازمانی و بسیاری از متغیرهای دیگر ارتباط وجود دارد. همان طور که تحقیقات مختلف نشان داده اند بدبینی با پیامدهای منفی مختلفی برای کارکنان مرتبط است. کارکنانی که به سازمانشان بدبین هستند احساسات منفی متنوعی شامل اضطراب، نفرت، و حتی احساس شرمندگی هنگام فکر کردن به سازمان را تجربه می کنند. این عواطف و باورهای منفی منجر به فرسودگی عاطفی کارکنان و افسردگی آنان می شود. در این تحقیق تلاش شده است تا به بررسی پیش زمینه ها و پیامدهای بدبینی سازمانی کارکنان شرکت تجارت الکترونیک پارسیان پرداخته شود. جهت آزمون فرضیه های تحقیق از مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج به دست آمده از آزمون فرضیات این پژوهش نشان داد که انحراف از قرارداد روانشناختی، عدالت سازمانی و حمایت سازمانی درک شده بر بدبینی سازمانی کارکنان تأثیر می گذارند. هم چنین ، بدبینی سازمانی بر تعهد سازمانی، رفتارهای شهروندی سازمانی و رفتار کاری مخرب کارکنان تأثیرگذار است.}, keywords_fa = {بدبینی سازمانی,عدالت سازمانی,قرارداد روانشناختی,تعهد سازمانی,رفتار شهروندی سازمانی,رفتار کاری مخرب}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_1937.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_1937_c377af7738dd1e3f2760552226b31687.pdf} } @article { author = {Hajipour, Bahman and Kord, Morteza}, title = {A Study of the Strategic Alliances’ Impact on the Relationship among Organizational Learning, Innovation, and Firm Financial Performance}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {21}, number = {64}, pages = {141-166}, year = {2011}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Pursuit of superior financial performance is one of the most important  issues for firms and management researchers. This study examines the relationship among organizational learning, innovation and financial performance, and that whether this relationship improves in the context of strategic alliances. We tested our model on a sample of 105 partnering firms, applying structural equation modeling based onPartial Least Squares (PLS) methodology. Results suggest a significant and positive relationship among organizational learning, innovation and financial performance. Also, it is manifested that this relationships becomes stronger in cases of firms partnering together.}, keywords = {}, title_fa = {اثرات پیمان های راهبردی بر روابط بین یادگیری سازمانی، نوآوری و عملکرد مالی شرکت}, abstract_fa = {دستیابی به عملکرد مالی برتر یکی از موضوعات مورد علاقه شرکت ها و محققان رشته مدیریت است. هدف از این تحقیق بررسی اثرات یادگیری سازمانی و نوآوری بر عملکرد مالی شرکتهاست. و این که "آیا این اثرات به دلیل ارتباط  شرکت با هم پیمانان بهبود پیدا میکند؟" الگوی تحقیق روی 501 نمونه از شرکتهایی که دارای پیمان راهبردی بودهاند با استفاده از الگویابی معادله  مورد آزمون قرار )PLS( ساختاری و بر اساس روششناسی کمترین مربعات بخشی گرفت. تحلیلها نشان داد که یادگیری سازمانی و نوآوری بر عملکرد مالی شرکت ها اثر مستقیم دارد. ضمن این که مشخص شد یکی از منابع خارجی قابل  اتکا برای یادگیری و نوآوری خارجی شرکت ها پیمان راهبردی است. به طوری که تشکیل پیمان های راهبردی باعث بهبود روابط بین یادگیری سازمانی، نوآوری و عملکرد مالی می شود.}, keywords_fa = {یادگیری سازمانی,نوآوری,پیمان های راهبردی,عملکرد}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2456.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2456_1568b6fb8fad8527e47b9db0802f72d4.pdf} } @article { author = {Shahraki, Alireza and Ghasemifard, Somayeh}, title = {Fuzzy Evaluation of the Required Agility Level to Be Reached by Manufacturing Organizations}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {21}, number = {64}, pages = {167-193}, year = {2011}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Change is one of the major challenges that organizations face with in this competitive area. Organizations deal with changes in different aspects such as customer demand variations, technological innovations and instability of the environment. In order to adapt to this turbulent and volatile market, organizations should attempt to change their priorities, strategic visions and their traditional models. For that reason, in the past few decades, the manufacturing realm has taken a rather new orientation toward a manufacturing paradigm called agility. Agility as the 21stcentury’s paradigm is the organization’s ability to exploit the opportunities brought about by the occurring changes. Numerous researches have taken place in association withthis winner strategy, its evaluation and ways of making organizations agile. However, what has not taken much attention is weather getting to an agile state is vital and inevitable for organizations in the globaleconomic system. In this paper, environmental variables of Baspar Sazeh Company were identified as the agility drivers. Then, employing the fuzzy approach, the importance weights, and performance rate of drivers were aggregated; thereby an agility index was obtained enabling the agility-need-level of manufacturingcompanies to be evaluated.}, keywords = {Agility,Fuzzy Logic,performance ratings,importance weights,Fuzzy agility index}, title_fa = {ارزیابی فازی سطح نیاز به چابک شدن در سازمان های تولیدی}, abstract_fa = {تغییر، یکی از بزرگ ترین خصوصیات سازمان ها در حوزه رقابتی امروز است.  سازمان ها تغییر را در ابعاد مختلفی چون تغییر در تقاضای و نظر مشتریان،  نوآوری های فناوری و محیط های متغیر تجربه می کنند و جهت انطباق با محیط دائماً متغیر و آشفته کسب وکار در تلاش برای تغییر اولویت ها، دیدگاه های استراتژیک و مدل های سنتی شان می باشند. بنابراین در طی چند دهه گذشته، صحنه تولید به سمت نوع نسبتاً جدیدی از پارادایم تولید با نام چابکی سمت گیری کرده است. چابکی به عنوان پارادایم قرن 12 ، توانایی سازمان برای پاسخ به تغییراست تا فرصت هایی را که بر اساس این تغییر ایجاد می شود مورد بهره برداری قرار  دهد. مطالعات بسیاری در ارتباط با این استراتژی برنده و چابک سازی سازمان ها ونیز ارزیابی سطح چابکی در سازمان ها انجام شده است . اما نکته مهمی که چندان مورد توجه قرار نگرفته این است که آیا چابک سازی یک سازمان، یک ضرورت اجتناب ناپذیر فعالیت و رقابت در عرصه اقتصاد جهانی است؟ در این مقاله،سعی شده است با شناسایی متغیر های محیطی کارخانه بسپار سازه از گروه کارخانجات پارت لاستیک به عنوان محرک های چابکی و تعیین وزن اهمیت ونرخ عملکرد هر یک از این محرک ها و ترکیب آن ها با به کاربستن اعداد فازی شاخصی برای ارزیابی سطح چابکی مورد نیاز سازمان مورد مطالعه ارائه گردد.  }, keywords_fa = {چابکی,منطق فازی,رتبه عملکردی,وزن اهمیت,شاخص چابکی فازی}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2458.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2458_c2253029c81f1775c5337fc132b08e1a.pdf} }