@article { author = {erabi, seyed mohammad and forghani allah abadi, mohammad ali}, title = {Designing Strategic control model for Defense Industrial Companies.}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {20}, number = {60}, pages = {9-22}, year = {2010}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {There are no any illustrations about how to choose strategic control tools based on environmental situations in the strategic management literature. The purpose of this study was to develop a new model to make links between strategic control tools and environmental scanning. The result of distributed questionnaires and data collected from managers works in Iranian Electronic Industries (IEI) shows that environmental munificence( availability of resources), environmental dynamism( amount of change and uncertainty), and environmental complexity were the most important variables which influence on strategic control in defense industrial companies. According to suggested model in turbulence environments managers will choose the strategic leap control tools including things such as strategic issue management system, and strategic analysis system. However in the stable environments managers may choose strategic momentum control including responsibility center management, critical success factors control, and general strategies management.}, keywords = {Strategic Control,situational model,environmental dynamic,environmental complexity,environmental munificence}, title_fa = {طراحی الگوی کنترل راهبردی در سازمانهای صنعتی دفاعی}, abstract_fa = {درادبیات موضوع درخصوص انتخاب روشهای کنترل راهبردی تحت شرایط متغییر محیطی رهنمود خاصی ارائه نمی شود. در واقع یک الگوی اقتضایی برای انتخاب مکانیزمهای کنترل راهبردی وجود ندارد. در این مقاله از طریق پرسشنامه های محقق ساخته و با توجه به نظرات خبرگان شاغل در شرکت های زیر مجموعه شرکت صنایع الکترونیک ایران، یک الگوی اقتضایی برای انتخاب مکانیزم مناسب کنترل راهبردی، در شرایط مختلف محیطی پیشنهاد می شود. یافته های پژوهش نشان می دهد که سه معیار پویایی، گستردگی و سطح منابع در دسترس سه متغیر تأثیرگذار بر سازمانهای دفاعی است و مدیران با در نظر گرفتن سه عامل ذکر شده می توانند مناسب ترین شیوه کنترل راهبردی را انتخاب کنند. بدین ترتیب که در محیطهای کاملاً متغیر باید از مکانیزم های مدیریت مسائل راهبردی و تجزیه و تحلیل حوزه راهبردی یا همان شیوه های موجود در کنترل بنیادی استفاده نمود. لیکن زمانی که میزان شدت عوامل محیطی متوسط تا کم است باید از کنترل تدریجی استفاده کرد. کنترل تدریجی شامل کنترل مراکز مسئولیت، کنترل عوامل حیاتی و کنترل راهبردهای عمومیاست}, keywords_fa = {کنترل راهبردی,مدل اقتضایی,پویایی محیط,پیچیدگی محیط,سطح منابع در دسترس}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5009.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5009_b3f3e802260fad5dc6586f6ba6777703.pdf} } @article { author = {dari nokorani, behrooz and bagherzadeh azar, mohammad}, title = {Providing a decision model for determining evaluation purpose, the most important factor and selecting strategic supplier in supply chain by paralytic network process approach}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {20}, number = {60}, pages = {23-38}, year = {2010}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {The main purpose of this research is to provide a good insight into the use of analytic network process (ANP) that is a multiple criteria decision-making methodology in evaluating supplier selection problems. Supplier selection problems are complex problems, which have many qualitative and quantitative concerns. In this study, an ANP model as a framework for evaluation purpose, the most important factor and selecting strategic supplier is proposed. Analytic network process can be use as a decision analysis tool to solve multi-criteria supplier selection problems that contain interdependencies. ANP is a complex methodology and requires more comparisons than the traditional AHP and it increases the effort. To show the application of the proposed model a case as an example is proposed.}, keywords = {Strategic supplier,Analytical network process,Analytical hierarchy process,Decision making}, title_fa = {مدل تصمیم گیری برای ارزیابی و گزینش بهترین تامین کننده راهبردی در زنجیره تامین با رویکرد فرایند تحلیل شبکه ای}, abstract_fa = {هدف عمده این مطالعه ارائه نگرشی مفید به کاربرد فرآیند تحلیل شبکه ای، که یک روش شناسی تصمیم گیری چند معیاره است برای ارزیابی مسائل مربوط به گزینش تامین کننده است. مسائل مربوط به گزینش تأمین کننده، مسائلی پیچیده هستند که ممکن است بسیاری دغدغه های کمی و کیفی را به همراه داشته باشند. در این مطالعه، یک مدل فرآیند تحلیل شبکه ای به عنوان چهارچوبی برای کمک به مدیران در جهت تعیین هدف ارزیابی، تعیین مهمترین عامل ارزیابی و گزینش بهترین تأمین کننده راهبردی در زنجیره تأمین پیشنهاد شده است. فرآیند تحلیل شبکه ای به عنوان ابزار تجزیه و تحلیل تصمیم برای حل مسائل چند معیاره گزینش تأمین کننده که شامل وابستگی های درونی اند قابل استفاده است. فرآیند تحلیل شبکه ای روش شناسی پیچیده ای است و نسبت به روش شناسی سنتی فرایند تحلیل سلسله مراتبی نیازمند مقایسات بیشتری است و تلاش مضاعفی را می طلبد. برای نشاندادن کاربردی بودن مدل پیشنهادی، موردی به عنوان مثال نیز ارائه شده است.}, keywords_fa = {تأمین کننده راهبردی,فرآیند تحلیل شبکه ای,فرآیند تحلیل سلسله مراتبی,تصمیم گیری}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5010.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5010_55678aa0a13e67b26257e95c93969c6e.pdf} } @article { author = {asghari zadeh, ezat -o- llah and ehsani, rahim and vali poor halabi, farah -o- llah and modir zare, saeed}, title = {The Performance evaluation of research groups In the Engineering Research Institute with VIKOR Method}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {20}, number = {60}, pages = {40-56}, year = {2010}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Using the scientific decision making methods is one of the basic part of the management in every organizations. Nowadays scientific survey of the organizations performance is one of the most important problems of the managers. The efficient evaluation can be used for determining the strength and weakness points. VIKOR is one of the methods of performance evaluation for helping managers in optimal decision making that has some advantages in compare of other techniques. At first this Article explain the Decision Making models then the VIKOR method is explained and compared with other methods and at last the research groups in the Engineering Research Institute are ranked with VIKOR and others methods. The VIKOR technique can be used in other organizations that have similar specifications with the sample organization}, keywords = {Criteria,Research groups,Ranking,Multiple Criteria Decision Making,VIKOR}, title_fa = {ارزیابی عملکرد گروه های پژوهشی در پژوهشکدهمهندسی جهاد کشاورزی با استفاده از روش VIKOR}, abstract_fa = {از اصول مهم در بهبود مدیریت در هر سازمان، بکار گیری روش های علمی تصمیم گیری است. امروزه از چالش های عمده مدیران ارشد سازمان ها بررسی علمی عملکرد واحدهای تحت مجموعه مدیریتی خود و ارزیابی موثر آنها می باشد. ارزیابی موثر می تواند برای شناسائی نقاط ضعف و قوت مورد استفاده قرار گیرد. از متدهای موجود ارزیابی عملکرد جهت کمک به تصمیم گیری بهینه مدیران ارشد، تکنیک تصمیم گیری چند شاخصه VIKOR میباشد، که در مقایسه با سایر تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه دارای مزایا و برتری هائی میباشد. در این مقاله ابتدا مدل های تصمیم گیری توضیح داده خواهد شد . سپس روش VIKOR تشریح میگردد، بدنبال آن این روش با سایر روش ها مقایسه شده و در انتها گروه های پژوهشی در پژوهشکده مهندسی جهاد کشاورزی با استفاده از روش VIKOR و سایر روش ها رتبه بندی خواهد شد. این تکنیک قابل تعمیم برای کلیه مراکز پژوهشی است که دارای خصوصیات مشابه با سازمان مورد مطالعه می باشند.}, keywords_fa = {شاخص,گروه های پژوهشی,رتبهبندی,تصمیم گیری چند شاخصه,ویکور}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5011.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5011_50b158f199e821118594ae8bfa0b6c2c.pdf} } @article { author = {yari, alireza and moslehi, adel and musa zadeh, nilufar}, title = {Introducing an heuristic approach to define the distribution channel; a Case Study in a Telecommunication Industry}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {20}, number = {60}, pages = {57-72}, year = {2010}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {In Spite of the importance of marketing concept in public and non-profit organization as well as in private sectors, there is no evidence to show a sufficient attention among Iranian public organization. According to Developed countries researchers, these public organizations receives a number of considerable budget and their performances have so much effects on so many people however, unfortunately most of these organizations are not efficient and effective. As approved in developed countries researches, marketing discipline can help these organizations to deliver their services more and more effective to their customers. Nevertheless there are not sufficient practical approaches to show case the beneficial usage of marketing discipline in Iranian organizations. In this regard, based on a research which defined in a project in Iran Telecom Research Center (ITRC), we try to define an heuristic approach for defining a place strategy as a one the main marketing mixes. These heuristic approach then implemented in a Telecommunication company as a case study. This paper will present this heuristic approach and its implications in a case study, with hope to help other public organizations to more reliance on marketing discipline including place strategy.}, keywords = {Marketing Mix,distribution channel,Approaches to place strategy,Case study,Telecommunication Industry}, title_fa = {ارائه روشی جهت تعیین کانال توزیع خدمات: مطالعه ای در یک شرکت مخابراتی}, abstract_fa = {به رغم اهمیتی که مفاهیم بازاریابی در شرکت های دولتی و غیر انتفاعی دارد تا کنون تلاشهای چندانی در سازمانهای ایرانی صورت نگرفته است. از سوی دیگر متخصصان بازاریابی در کشورهای پیشرفته معتقدند که باید بازاریابی غیر تجاری از مدتها پیش مورد توجه قرار می گرفت. چرا که این نوع از سازمان ها، بودجه های فراوانی دریافت می کنند و بر روی میلیونها نفر تأثیر می گذارند، ولی اغلب عملیات آنها کارا و مؤثر نیست. بر این اساس و با توجه به کمبود راهکارهای عملی جهت تدوین راهبردی بازاریابی از جمله راهبرد توزیع به عنوان یکی از چهار آمیخته اصلی بازاریابی، و فقدان مطالعات بازاریابی در سازمانهای دولتی ایران، پژوهشی در مرکز تحقیقات مخابرات ایران صورت گرفت و چارچوب پیشنهادی به دست آمده در یک شرکت مخابراتی بکار گرفته شد. مقاله پیش رو قصد دارد تا چکیده مطالعات انجام شده و نتایج به دست آمده را در قالب ارائه روشی جهت تعیین کانال توزیع ارائه نماید. به این امید که بتواند به عنوان نمونه ای عملی و اجرایی، توسعه بکارگیری مفاهیم بازاریابی از جمله راهبرد توزیع را در سازمان های ایرانی نمایش دهد.}, keywords_fa = {آمیخته بازاریابی,کانال توزیع,روش شناسی تعیین کانال توزیع و صنعت مخابرات}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5012.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5012_300d032900db89a0a34ede5457b5320f.pdf} } @article { author = {kazemian, gholamreza and ghorbani zadeh, vajh -o- llah and rastegar, seyed hamed}, title = {Factors affecting on the right of citizens accessibility of the information in local governance: case of Mashhad}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {20}, number = {60}, pages = {73-88}, year = {2010}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Good governance as a well known method in the public administration needs to transparency and responsibility. The right of citizens' accessibility of the information support transparency. Many of developing countries pay attention to this concept. This article adapted from the research that examines urban manager's attitudes about transparency and citizen rights. Research data gathered by interview and analyzed by content analyses method. Inquiries in the interviews are about the six factors affect on the inaccessibility of the information. Results show that from Mashhad's urban manager's viewpoint, citizens need to information but don't take enough action for accessing them because cost and any administrative difficulty. Mashhad's urban managers couldn't execute their informative duties along with citizens and lack of the legal mechanisms about information accessing by citizens was obvious.}, keywords = {information accessing,urban good governance,Mashhad}, title_fa = {عوامل مؤثر بر حق دسترسی شهروندان به اطلاعات در حکومت های محلی: مطالعه ای در شهر مشهد}, abstract_fa = {حکمرانی خوب به عنوان روشی پذیرفته شده در اداره امور عمومی و دولتی، نیازمند وجود شفافیت و پاسخگویی است. حق دسترسی به اطلاعات نیز مفهومی است که پشتوانه اصلی شفافیت به شمار می آید. از این رو پرداختن به این مسئله از دغدغه هایی است که در اکثر کشورهای در حال توسعه به آن توجهی ویژه شده است. در پژوهشی که مقاله پیش رو از آن استخراج شده است به منظور تعیین نگرشها و ذهنیات مدیران شهری، چه در مرحله جمع آوری دادهها و چه در مرحله تجزیه و تحلیلی، از روشهای کیفی استفاده شد. بدین ترتیب مصاحبه برای جمع آوری داده ها و تحلیل محتوا ( تحلیل ارزیابی) برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از مصاحبه ها انجام گردید. در این پژوهش ۶ ایستار اصلی درباره چرایی عدم دسترسی شهروندان به اطلاعات در اختیار نهاد مدیریت شهری مشهد مورد پرسش واقع شد و در کنار مصاحبه ها و تحلیل محتوا و تفسیر، از مقایسه زوجی و مشاهده جهت تطبیق و تدقیق نتایج استفاده شده است. آنچه از انجام پژوهشی حاصل آمد آن بود که از دید مدیران شهری مشهد، شهروندان در عین آن که نیاز به اطلاعات دارند، تلاش چندانی برای به دست آوردن آن انجام نداده اند و وجود هزینه و ناملایمات مانع تقاضای آنها برای اطلاعات شده است. همچنین مسؤولین شهری در مشهد نتوانسته اند اندیشه و تفکر و ذهنیت خود را درباره موضوع دسترسی شهروندان به اطلاعات به درستی پیاده کنند و اندیشه آنان در ترتیبات نهاد مدیریت شهری در مشهد نمود عینی نداشته و در عین حال ساز و کارهای قانونی مدونی هم برای نگاهبانی از این حق شهروندان (دسترسی به اطلاعات) وجود ندارد.}, keywords_fa = {حق دسترسی به اطلاعات,حکمرانی خوب شهری,مشهد}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5013.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5013_893e2f3e0131d7d08919607778ec1b6b.pdf} } @article { author = {sharif zadeh, fattah}, title = {Analyzing factors that influence productivity management Improvement in Urban Solid Waste Material.}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {20}, number = {60}, pages = {89-114}, year = {2010}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research was to analyze factors that have impact on productivity management improvement in big cities. Reviewing literature indicates that optimizing solid waste transportation and technology, recycling waste and cultivating a culture of less garbage production among families, public training and health can be among the most important and influential variables, in this respect. Different types of data first and secondary and information , pilot study were collected and analyzed statistically. Testing hypotheses and research findings revealed the degree of significance and influence of each factor under study. In conclusion, applied and academic recommendations were suggested with regard to analytical information to municipality administrators and future researchers}, keywords = {productivity management Improvement,Municipality and Local organization,solid waste materials,Recycling Urban Waste}, title_fa = {تبیین عوامل مؤثر بر بهبود بهره وری مدیریتمواد زاید جامد شهری}, abstract_fa = {هدف از انجام این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود بهره وری مدیریت مواد زاید جامد شهری در کلان شهر تهران است. برای این تحقیق پژوهشگران پس از مطالعات میدانی، مرور مبانی نظری و مصاحبه با افراد خبره در این زمینه، پنج عامل مهم را شناسایی نمودند. این عوامل عبارتند از"بهینه سازی تکنولوژی جمع آوری و حمل و نقل مواد زاید جامد"،"بهینه سازی تکنولوژی دفع مواد زاید جامد"، " توجه به امر بازیافت زباله "، " ایجاد فرهنگ تولید کمتر زباله در بین خانوارهای شهری " و " آموزش بهداشت و افزایش آگاهی مردم. اطلاعات مورد نیاز تحقیق از ۱۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان مواد زاید جامد شهری به کمک پرسشنامه دریافت شد. پس از جمع آوری داده ها، با استفاده از آزمون کای دو تک متغیره به آزمون فرضیه های تحقیقی پرداخته شد. نتایج حاصل از آزمون کای دو نشان داد که همه این عوامل بر بهبود بهره وری مدیریت مواد زاید جامد شهری در کلان شهر تهران مؤثرند.}, keywords_fa = {بهبود مدیریت بهره وری,شهرداری و سازمان محلی,مواد زائد جامد}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5014.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5014_032b20a234fa47163f0ad07eb7a8329a.pdf} } @article { author = {dehdashti, zohreh and niakan lahiji, nazila}, title = {E-advertising effectiveness on consumer behavior of computer products and services}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {20}, number = {60}, pages = {115-124}, year = {2010}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Adverting can be done by using different 'media such as Radio, Television, journals, and news papers, brochures, Billboard, and internet. Internet advertising compared to traditional advertising enjoys considerable advantage and a lot of these advertising is related to computer products and services. Therefore, in this article the effectiveness of e-advertising on consumer behavior of computer products and services has been studied. Research method is descriptive of survey type. Since according to previous studies most internet users one young generation. 193 graduate and undergraduate students of Allameh Tabatabae'i University graduate and undergraduate students who have seen internet advertising during 1387 were selected by using clustering sampling method. The most important findings is that e-adverting of computer products and services has been effective and content factor and flesh design are the most important factors from the consumer perspective of computer products and services. }, keywords = {e-advertising,Consumer Behavior,product involvement,attitude toward advertising,advertising content}, title_fa = {اثربخشی تبلیغات اینترنتی بر رفتارمصرف کننده کالاها و خدمات رایانهای}, abstract_fa = {امروزه شرکت ها از طریق رسانه های مختلفی از قبیل رادیو، تلویزیون، مطبوعات (روزنامه و مجلات)، بدنه نویسی وسایل نقلیه، دیوارنویسی، پوستر، بروشور، بیلبورد و اینترنت اقدام به تبلیغ می نمایند. در این میان تبلیغات اینترنتی در مقایسه با تبلیغات سنتی، از مزایای قابل ملاحظه ای برخوردار است. حجم وسیعی از این گونه تبلیغات به کالا و خدمات رایانه ای مربوط می باشد به همین دلیل بر آن شدیم تا در این مقاله اثر تبلیغات اینترنتی بر رفتار مصرف کننده کالا و خدمات رایانه ای را مورد بررسی قرار دهیم. روش تحقیق مورد استفاده در این مقاله توصیفی از نوع پیما شی میباشد. و چون براساس مطالعات گذشته بیشتر کاربران اینترنت جوانان می باشند. جامعه آماری این تحقیق را دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی که در سال ۱۳۸۷ در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کرده و در معرض تبلیغات اینترنتی قرار گرفته بودند تشکیل می دهند. در این مقاله از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده شد و حجم نمونه ۱۹۳ نفر تعیین گردید. مهمترین یافته این تحقیق مطلوب بودن میزان اثر تبلیغات اینترنتی کالا و خدمات رایانه ای بر رفتار مصرفی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی می باشد و همچنین مشخص شد که به ترتیب عامل محتوا و طرح فلش مهمترین عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف کنندگان کالاها و خدمات رایانه ای از دیدگاه آنهاست.}, keywords_fa = {تبلیغات اینترنتی,رفتار مصرف کننده,درگیری با محصول,نگرش نسبت بهتبلیغات,محتوای تبلیغات}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5015.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5015_f3e78fd57a78d97e075eb0621aaf554f.pdf} } @article { author = {ebrahimi, abolghasem and rudani, amin}, title = {Investigate The Relation Between Demographic Characteristics Of Customers And Leaning To Electronic Banking}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {20}, number = {60}, pages = {125-136}, year = {2010}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Electronic banking is a crucial product of the Internet and information technology. The importance of electronic banking increases day by day due to growing economic relations between countries. Man tends to develop simpler methods and mechanisms, and this encourages to revise our financial and economic activities and try to innovate new methods to facilitate bureaucratic processes within the banking system. However, founding an electronic society, in addition to completing infrastructures and updating the software basis, requires creating a new culture. Hence, identifying characteristics and needs of the people using this electronic society may be very important in encouraging individuals to enjoy advantages of electronic banking. This research intends to make a survey into demographic characteristics of clients and the inclination toward electronic banking. Regarding the nature of the research, a descriptive research methodology was used and the data gathering was performed through distributing inventories. To gather data the inventories were distributed and samples were selected randomly. 400 inventories, including the questions, were distributed among clients of Bank Persian in Karaj County, and 262 clients of the bank were chosen as the population determining the sample size. The research results show there is a relation between sex and electronic banking, and as well between marital status and electronic banking. In addition, findings of the research show the existence of a relation between the age, education, income and occupation of the people and their inclination toward using electronic banking.}, keywords = {Electronic Business,Electronic Banking,Demographic Characteristics of Customers}, title_fa = {بررسی رابطه بین ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان و تمایل به بانکداری الکترونیکی}, abstract_fa = {بانکداری الکترونیک از نتایج و پیامدهای مثبت شبکه جهانی اینترنت و فناوری اطلاعات است برای ایجاد یک جامعه الکترونیکی علاوه بر تکمیل زیر ساختها و به روز بودن نرم افزارها نیازمند فرهنگ سازی هستیم، از این رو شناخت ویژگیها و نیازهای استفاده کنندگان این جامعه الکترونیکی می تواند از مهمترین راهکارها برای ترغیب افراد به استفاده از بانکداری الکترونیک قلمداد شود. لذا این پژوهش در صدد است رابطه بین ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان و تمایل به بانکداری الکترونیکی را مورد بررسی قرار دهد. با توجه به ماهیت پژوهشی، روش تحقیق در آن، توصیفی و از بعد نحوه گردآوری داده ها از نوع پیمایشی است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده و نمونه گیری به روش تصادفی انجام گرفته است. نتایج پژوهش نشان می دهد بین جنسیت و بانکداری الکترونیکی و هم چنین بین وضعیت تاهل و بانکداری الکترونیکی رابطه وجود دارد. به علاوه یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین سن افراد، سطح تحصیلات، میزان درآمد و هم چنین شغل آنها و تمایل افراد به انجام امور بانکی از طریق الکترونیکی رابطه وجود دارد.}, keywords_fa = {تجارت الکترونیک,بانکداری الکترونیکی,ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5016.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_5016_22137fb45027e94c72a0e58d493ba8cb.pdf} }