دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
تاثیر امکانات رفاهی بر سرمایه روانشناختی مثبت

محسن علیزاده ثانی؛ ابوالحسن حسینی؛ امیر تبسمی

دوره 27، شماره 87 ، فروردین 1397، ، صفحه 29-44

https://doi.org/10.22054/jmsd.2018.8649

چکیده
  در عصر حاضر، پس از سرمایه های مالی، اجتماعی و  انسانی  می توان سرمایه روان شناختی را به عنوان منبع مزیت رقابتی پایدار برای سازمانها در نظر گرفت. سرمایه روان شناختی مثبت، مفهوم نسبتا جدیدی است که امروزه از حوزه روان شناسی مثبت گرا وارد مکتب رفتار سازمانی شده و از آن به عنوان مزیت رقابتی سازمان یاد می شود. این سرمایه قابلیت ارتقاء ...  بیشتر

تاثیر رفتار سازمانی مثبت و ابعاد آن بر مزیت رقابتی

داود حسین پور؛ فاطمه شمس

دوره 26، شماره 86 ، دی 1396، ، صفحه 145-166

https://doi.org/10.22054/jmsd.2017.8446

چکیده
  امروزه توجه و سرمایه گذاری بر جنبه های مثبت برای موفقیت سازمان ها ضروری است . در این راستا رفتار سازمانی مثبت و ابعاد آن در سازمان  ایجاد سرمایه روانشناختی می کند که  به باور پژوهشگران این سرمایه  قادر به تامین مزیت رقابتی برای سازمان ها است. کسب مزیت رقابتی برای هر سازمانی در هر صنعتی اهمیت دارد. با توجه به گستردگی رقابت در صنایع ...  بیشتر

تاثیر رفتار سازمانی مثبت و نوآوری باز بر بهبود مزیت رقابتی

احمد حسینی؛ فاطمه شمس

دوره 23، شماره 75 ، مهر 1393، ، صفحه 137-159

چکیده
  امروزه بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که سرمایه روانشناختی سازمان‏ها می تواند مزیت رقابتی پایداری برای آنها فراهم کند از طرف دیگر، لازمه حضور و تداوم سازمان‌ها در بازارهای جهانی امروزی توسعه و بکارگیری ایده‌های جدید و بکارگیری عملی آن در بازار می باشد. یکی از پارادایم‏های جدید نوآوری در سازمان که منجر به رقابت‏پذیر شدن ...  بیشتر

رفتار سازمانی مثبت گرا و تاثیر آن بر رابطه رفتار شهروندی و کیفیت زندگی کاری

حسن عباس زاده؛ آرش محمودی؛ امیری نوری

دوره 23، شماره 74 ، تیر 1393، ، صفحه 137-159

چکیده
    در دیدگاه های سنتی بیان می‌شد که سرمایه های مالی، انسانی و اجتماعی مهم‌ترین نقش را در موفقیت سازمان‌ها ایفا می‌کنند. اما در سال‌های اخیر توجه محققین سازمانی به توانمندی‌ها و صفات مثبت در افراد و اهمیت محیط‌های مثبت معطوف شد و بیان شد صرف داشتن امکانات و تکنولوژی‌های پیشرفته، مهارت‌ها و تجربه های شغلی و تعاملات اجتماعی نیروی ...  بیشتر