مهدی حقیقی؛ نادر مظلومی؛ پریا غفوری
دوره 24، شماره 77 ، تیر 1394، ، صفحه 29-49
چکیده
بیمههای عمر یکی از مهمترین انواع بیمههای اشخاص است و بیمههای عمر و پسانداز یکی از ابزارهای مهم پساندازهای مالی بهشمار میآیند .با در نظر گرفتن مدت طولانی بیمهنامههای عمر و تعهداتی که بیمهگر تقبل نموده، یکی از مباحثی که بیان آن بسیار مهم میباشد مسئله مربوط به اعتماد مردم به شرکتهای بیمه است و این که با توجه به طولانیمدت ...
بیشتر
بیمههای عمر یکی از مهمترین انواع بیمههای اشخاص است و بیمههای عمر و پسانداز یکی از ابزارهای مهم پساندازهای مالی بهشمار میآیند .با در نظر گرفتن مدت طولانی بیمهنامههای عمر و تعهداتی که بیمهگر تقبل نموده، یکی از مباحثی که بیان آن بسیار مهم میباشد مسئله مربوط به اعتماد مردم به شرکتهای بیمه است و این که با توجه به طولانیمدت بودن بیمهنامهها، افراد تا چه میزان حاضرند به شرکتهای بیمه اعتماد کنند و منابع مالی خود را به صورت پرداخت حقبیمه در اختیار شرکتهای بیمه قرار دهند. شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر اعتماد مردم به بیمههای عمر موضوع مورد بررسی در پژوهش حاضر میباشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش بیمهگذاران شرکت بیمه کارآفرین بودند که بیمه عمر خریدهاند. برای نمونهگیری از جامعه آماری فوق از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شد و از نمایندگیهای شرکت فوق نمونهگیری به عمل آمد .تعداد نمونه 196 نفر با استفاده از فرمول کوکران بدست آمد. آمارههای توصیفی شامل جداول فراوانی و میانگین میباشد و در سطح استنباطی نیز از مدل معادلات ساختاری شامل تحلیل عاملی تاییدی، معادلات ساختاری و تحلیل مسیر استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان داد که از بین دو متغیر عوامل مربوط به بیمهگذار (ویژگیهای اعتمادکننده) و عوامل مربوط به شرکت بیمه (ویژگیهای اعتمادشونده)، عوامل مرتبط با شرکت بیمه، تاثیر بیشتری روی اعتماد مشتری به بیمه عمردارد .
تورج حسن زاده ثمرین؛ سپیده سفیدکار
دوره 23، شماره 76 ، دی 1393، ، صفحه 141-155
چکیده
هدف این مطالعه بررسی رابطه بین فضیلت سازمانی و رفتار شهروندی کارکنان مناطق شهرداری شهر رشت است. روش تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی بوده و بر حسب روش، تحقیقی توصیفی از نوع همبستگی است که با به کارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده های مورد نیاز جمع آوری شده است. مدیران و کارشناسان شهرداریهای شهر رشت (257 نفر) به عنوان جامعه آماری ...
بیشتر
هدف این مطالعه بررسی رابطه بین فضیلت سازمانی و رفتار شهروندی کارکنان مناطق شهرداری شهر رشت است. روش تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی بوده و بر حسب روش، تحقیقی توصیفی از نوع همبستگی است که با به کارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده های مورد نیاز جمع آوری شده است. مدیران و کارشناسان شهرداریهای شهر رشت (257 نفر) به عنوان جامعه آماری انتخاب و با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه نیز برابر با 154 نفر تعیین گردید. ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامه بوده و داده های جمع آوری شده از طریق نرم افزار SPSS و آزمون رگرسیون خطی ساده و چندگانه مورد بررسی قرار گرفت. یافته های پژوهش حاکی از وجود رابطه مثبت و معنیدار (ضریب همبستگی 3/60) بین فضیلت سازمانی و رفتار شهروندی کارکنان مناطق شهرداری رشت بود، همچنین در بررسی ابعاد فضیلت سازمانی با رفتار شهروندی نیز مشاهده گردید خوش بینی (1/17)، شفقت (5/20)، صداقت (9/27)، و بخشش (4/14) درصد میتواند رفتار شهروندی سازمانی کارکنان مناطق شهرداری رشت را تبیین کند.