دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
بازاریابی جهانی فردمحور: تطبیق دادن بازاریابی جهانی و بازاریابی یک به یک

منیژه بحرینی زاده

دوره 13، شماره 49 ، خرداد 1385، ، صفحه 77-105

چکیده
  در دهه های اخیر دو روند به ظاهر متناقض در تفکرات بازاریابی به وجود آمده است. تحت عنوان بازاریابی جهانی و بازاریابی یک به یک. در این مقاله ضمن تشریح مبانی نظری هر یک از دو روند و مرور سیر تاریخی گذر از بازاریابی محلی به بازاریابی جهانی و از بازاریابی انبوه به بازاریابی یک به یک، این دو مفهوم را با بازاریابی سفارشی انبوه ترکیب کرده و در ...  بیشتر

ارزشیابی اثر بخشی آگهی های بازرگانی مربوط به خدمات بانکی بانک مسکن

علی اکبر افجه؛ فرشته منصوری موید

دوره 12، شماره 47 ، آذر 1384، ، صفحه 1-24

چکیده
  موضوع این مقاله عبارت است از ارزشیابی اثر بخشی آگهی های بازرگانی مربوط به خدمات بانکی بانک مسکن. پژوهش حاضر با تاکید بر آگهی های بازرگانی به عنوان یک عامل مهم و اثر گذار بر رفتار مشتریان بانکها در انتخاب و خرید خدمات سعی در شناخت و اندازه گیری میزان اثر بخشی تبلیغات وجود دارد. در این پژوهش برای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات بانک مسکن ...  بیشتر

بررسی عوامل موثر بر حفظ و تقویت وفاداری مشتریان

سید محمد اعرابی؛ محسن ورزشکار

دوره 12، شماره 46 ، شهریور 1384، ، صفحه 1-30

چکیده
  امروزه پژوهشهای بازاریابی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای شکل دهندهی مبانی تصمیم مدیران، از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار شده است؛ به گونه ایی که در سازمانهای آشنا با تفکر نوین بازاریابی، اتخاذ بسیاری از تصمیم های حیاتی سازمان منوط به نتایج حاصل از اجرای این پژوهشها است. یکی از نکات بسیار مهم و اساسی در طراحی و اجرای پژوهشهای بازاریابی، ...  بیشتر

بازاریابی: تحولات، چالشها و راهکارها در هزاره سوم

حمید خداداد حسینی؛ سعید فتحی

دوره 9، شماره 33.34 ، شهریور 1381، ، صفحه 147-174

چکیده
  بازاریابی یا مدیریت بازار، بخشی از فعالیت های سازمان ها است که نقشی حیاتی در حضور استراتژیک این سازمان ها در بازار دارد. در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90، تردیدهایی نسبت به ارزش فعالیت های بازاریابی در شرکت ها مطرح شد. این تردید ها ناشی از برخی اقدامات ضعیف شرکت ها در انجام فعالیت های بازاریابی و همچنین بروز تحولات و چالشها در عرصه بازار ...  بیشتر

نگرشی بر جهانگردی و مفاهیم آن از دیدگاه بازاریابی

ابوالفضل تاج زاده نمین

دوره 7، شماره 27.28 ، اسفند 1379، ، صفحه 105-128

چکیده
  نوشتار حاضر با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع جهانگردی که بعضا اذهان بسیاری از محققین را بخود مشغول نموده است. تلاشی است از دیدگاه بازاریابی تا از یک سو با ترسیم ابعاد و نگرشهای گوناگون موجود در آن ضمن تاکید بر نگرش سیستمی و جایگاه آن ماهیت چند جانبه ای جهانگردی را مورد توجه قرار داده و ضرورت بررسی محیط بازاریابی و شناخت ابعاد خرد ...  بیشتر

نقش آمیخته بازاریابی جهانگردی جهت جذب جهانگردان بیشتر

عبدالرحیم ابراهیمی

دوره 5، شماره 19 ، آذر 1374، ، صفحه 109-132

چکیده
  پس از اینکه اهداف بازاریابی هر یک از بازارهای هدف مشخص گردید آمیخته بازاریابی را می توان طراحی نمود. شیوه های سنتی آمیخته بازاریابی متشکل از چهار بخش است که عبارتند از کالا، قیمت ارتقاء و مکان یا توزیع، این چهار عامل اغلب 4p نامیده می شوند. مولفین و محققین بازاریابی جهانگردی اجزا اضافی دیگری را برای این صنعت عرضه کرده اند. به علت منحصر ...  بیشتر

شناخت وضعیت بازاریابی کشورهای مختلف در 15 سال آتی و توصیه هایی برای افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی کشور

عبدالرحیم ابراهیمی

دوره 3، شماره 11.10 ، آذر 1372، ، صفحه 97-110

چکیده
  با توجه به افزایش سهم نفت و فراورده های آن در صادرات کشور و با در نظر گرفتن میزان ضربه پذیری اقتصادی در اثر نوسانات قیمت نفت، تقریباً برای اکثر اقتصاددانان روشن شده است که جهت ثبات اقتصادی، چاره ای جز توجه بیشتر به صادرات کالاهای غیر نفتی نیست. این نکته در برنامه های اول و دوم کشور، تا حدودی، مورد توجه قرار گرفته است و از طریق مسئولین، ...  بیشتر