دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
تاثیر بی‏ عدالتی رویه ‏ای ادراک‏ شده بر بهزیستی سازمانی

شهرام نوری ثمرین؛ نسرین ارشدی؛ سید اسماعیل هاشمی؛ عبدالزهرا نعامی

دوره 29، شماره 98 ، دی 1399، ، صفحه 113-138

https://doi.org/10.22054/jmsd.2021.53703.3686

چکیده
  ژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر اوباشگری در محیط کار و  بی‏عدالتی رویه‏ای ادراک‏ شده بر بهزیستی سازمانی با نقش میانجی سکوت سازمانی انجام گرفت. این مطالعه از نوع پژوهش‏های همبستگی مبتنی بر الگویابی معادلات ساختاری است.جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی کارکنان مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‏های نفت شرکت ملی مناطق نفت‏ ...  بیشتر

تاثیر فلات شغلی بر روی سکوت سازمانی

حسین دامغانیان؛ عرفان شهباز

دوره 29، شماره 97 ، مهر 1399، ، صفحه 41-68

https://doi.org/10.22054/jmsd.2020.47005.3429

چکیده
  ازجمله مسائلی که امروزه سازمان‌ها را تهدید می‌کند سکوت سازمانی ، فلات شغلی و تاثیرات آنها برروی سازمان و منابع انسانی است. پژوهشگران سکوت سازمانی را خودداری از بیان ایده‌ها و نظریات راجع به مشکلات سازمانی می‌دانند. اما فلات شغلی به عنوان مرحله‌‌ای تعریف می‌شود که کارمندان بدون توجه به شغل فعلی و فاصله زمانی بسیار طولانی، فرصت‌ ...  بیشتر

تاثیر سبک رهبری رابطه مدار بر آوای سازمانی کارکنان با در نظر گرفتن نقش میانجی جو سازمانی

عباسعلی رستگار؛ بنفشه فتوت

دوره 29، شماره 96 ، تیر 1399، ، صفحه 149-168

https://doi.org/10.22054/jmsd.2020.13427.1809

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر سبک رهبری رابطه مدار بر آوای سازمانی کارکنان با در نظر گرفتن نقش میانجی جو سازمانی در روزنامه‌های کثیرالانتشار شهر تهران صورت گرفت. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، مدیران ارشد و مدیران میانی روزنامه‌های کثیرالانتشار شهر تهران است که به‎کمک روش نمونه گیری ...  بیشتر

فراتحلیل پیشایندها و پیامدهای پدیده سکوت سازمانی در ایران

بلال پناهی

دوره 28، شماره 94 ، دی 1398، ، صفحه 85-107

https://doi.org/10.22054/jmsd.2020.44489.3373

چکیده
  در سال­های اخیر موضوع سکوت سازمانی جایگاه مهمی را در بین پژوهش­های مربوط به حوزه سازمان و مدیریت بدست آورده است. سکوت سازمانی پدیده­ای اجتماعی محسوب می­شود که در اثر عوامل متعددی در سازمان بروز کرده و نتایج مهم سازمانی را تحت تأثیر قرار می­دهد. این پژوهش با بکارگیری روش فراتحلیل و با هدف ترکیب کمی نتایج پژوهش­های انجام شده ...  بیشتر

تأثیر سبک رهبری بر عملکرد منابع انسانی با میانجی‌گری سکوت سازمانی

رضا جعفری هرندی؛ حبیبه نجفی

دوره 26، شماره 85 ، آذر 1396، ، صفحه 57-85

https://doi.org/10.22054/jmsd.2017.8220

چکیده
  با توجه به رقابت جهانی،  ارزیابی عملکرد برای بقای سازمان مورد نیاز است و دلیل اصلی برای ارزیابی و اندازه گیری عملکرد سازمانی، افزایش اثربخشی کلی سازمان و فرآیندهای کسب و کار است.هدف این تحقیق بررسی تأثیر سبک رهبری بر عملکرد منابع انسانی در سازمان با میانجی‌گری سکوت سازمانی می باشد. تحقیق از نوع همبستگی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری ...  بیشتر

بررسی تاثیر سکوت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی

امیرحسین امیرخانی؛ فرشته قلعه‌آقا‌بابائی

دوره 26، شماره 85 ، آذر 1396، ، صفحه 109-124

https://doi.org/10.22054/jmsd.2017.8222

چکیده
  سازمان‌ها برای بقا و ماندگاری نیازمند کارکنانی‌اند که فراتر از وظایف خود را بر عهده گیرند و با حفظ سیستم اجتماعی سازمان به طور غیرمستقیم به دست‌یابی به اهداف سازمان کمک و بتوانند بر چالش‌های محیط غلبه کنند. هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر سکوت سازمانی بر رفتار شهروندی کارکنان است. این پژوهش از نوع پژوهش‌های تحلیلی و به شیوۀ همبستگی ...  بیشتر

رابطه هویت‌سازمانی با سکوت سازمانی

حسام الدین کمال زاده؛ فهیمه لیاقت

دوره 26، شماره 84 ، تیر 1396، ، صفحه 97-124

https://doi.org/10.22054/jmsd.2017.7857

چکیده
     سکوت سازمانی و هویت سازمانی دو مفهوم چالش برانگیز برای سازمان ها محسوب می شود و هدف این پژوهش نیز بررسی رابطه ی بین هویت سازمانی و سکوت سازمانی کارکنان شهرداری بندرعباس می باشد. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری اطلاعات توصیفی-پیمایشی و مقطعی است. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان شهرداری مرکزی بندرعباس بوده که ...  بیشتر

نقش اعتماد سازمانی و عدالت سازمانی در سکوت سازمانی

عادل زاهد بابلان؛ غفار کریمیان پور

دوره 25، شماره 80 ، تیر 1395، ، صفحه 85-99

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.4029

چکیده
   این پژوهش با هدف  بررسی نقش عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی در پیش بینی سکوت سازمانی در دانشگاه انجام گرفت.  روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل تمام اساتید دانشگاه بودند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه  ای تصادفی، سه دانشکده انتخاب و از این سه دانشکده 70  نفر از اساتید به عنوان نمونه انتخاب و پرسشنامه ...  بیشتر

نقش رفتار سازمانی مثبت‌گرا در کاهش سکوت سازمانی

سیدمهدی الوانی؛ رضا واعظی؛ روح الله هنرمند

دوره 24، شماره 79 ، اسفند 1394، ، صفحه 1-26

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف تعیین رابطه رفتار سازمانی مثبت­گرا با سکوت سازمانی انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان ادارات کل بانک سپه (1905 تن) بوده که با استفاده از فرمول کوکران، 320 تن به روش تصادفی طبقه­ای به­عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر روش گردآوری داده­ها، توصیفی- پیمایشی و مقطعی است. پایایی ...  بیشتر