دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
اثر سبک رهبری بر اعتماد در روابط رهبر-پیرو

اکبر حسن پور؛ یوسف وکیلی؛ سعید جعفری نیا؛ اسماعیل خرم

دوره 29، شماره 98 ، دی 1399، ، صفحه 139-172

https://doi.org/10.22054/jmsd.2021.54232.3714

چکیده
  یکی ­از مؤلفه­های اساسی و مهم در روابط متقابل بین رهبر و پیرو، اعتماد به سبک رهبری مافوق است. لذا هدف پژوهش حاضر، تعیین اولویت اثر هر یک از سبک‌های رهبری بر اعتماد به رهبر و بررسی پیامدهای حاصل از نقش میانجی اعتماد از طریق فراتحلیل پژوهش­های موجود در این زمینه است. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و از منظر ماهیت داده­ها کمی است. ...  بیشتر

تبیین ‌سبک‌های رهبری و مهارت‌های ارتباطی مدیران

محمدرضا جباری؛ کمال درانی؛ عباس رحیمی نژاد

دوره 28، شماره 94 ، دی 1398، ، صفحه 109-135

https://doi.org/10.22054/jmsd.2020.43814.3356

چکیده
  زمینه و هدف: جایگاه و نقش مدیران به­علت تأثیری که بر افراد زیردست و همچنین بر عملکرد یک سیستم و به­طور خاص یک سازمان می­گذارند، از اهمیت به­سزایی برخوردار است. در این میان، ساختار­های بنیادین شخصیتی، رفتار­ها و سبک­های ارتباطی افراد از جمله مدیران را تحت‌تأثیر قرار می­دهند. یکی از این ساختارهای بنیادین، طرح­واره­های ...  بیشتر

رهبری اخلاقی و بررسی تاثیر ابعاد آن بر تعهد سازمانی

محمد دوستار؛ محمودرضا مستقیمی؛ محمد اسماعیل زاده

دوره 24، شماره 79 ، اسفند 1394، ، صفحه 27-45

چکیده
  تعهد سازمانی به عنوان یکی از متغیرهای مهم سازمانی می­تواند تحت تأثیر سبک­های مختلف رهبران سازمان و نحوه برخورد آن­ها باشد. هدف این مقاله بررسی تأثیرات رهبری اخلاقی بر روی ابعاد مختلف تعهد سازمانی است. از این ­رو،  ابتدا متغیرهای رهبری اخلاقی و تعهد سازمانی و ابعاد آن را تشریح نمودیم. سپس به جمع­آوری داده از جامعه مورد نظر ...  بیشتر

بررسی نقش تعدیل کنندگی کانون کنترل کارکنان بر رابطه بین سبک رهبری و تعهد سازمانی

مهدی حقیقی کفاش؛ محمود جلائیان دهقانی

دوره 23، شماره 73 ، خرداد 1393، ، صفحه 121-143

چکیده
  اندیشه ورزان علم مدیریت، شیوه های مدیریت و هدایت یک سازمان را از نظر نحوة برخورد باهمکاران و نوع نگرش مدیر نسبت به سازمان در عکس العمل ها و واکنش های درونی کارکنان موثردانسته و معتقدند، همین عکس العمل ها هستند که در نهایت، موجب ایجاد انگیزه برای کارکرد بهتر ویا از بین بردن میل و انگیزه به کار در کارکنان می شود. از اینرو این مسأله برای ...  بیشتر

تبیین زیرساختهای مدیریت دانش با استفاده ازمدلهای فرهنگ و رهبری سازمانی

میر علی سید نقوی؛ سید محمد مهدی بحرالعلوم

دوره 19، شماره 57 ، خرداد 1387، ، صفحه 86-104

چکیده
  افزایش روزافزون اهمیت سرمایه های دانشی و مبدل شدن آنها به منبعی از مزیت رقابتی سازمان ها، لزوم مطالعه عوامل مؤثر بر فرایندهای مدیریت دانش را بیش از پیش نمایان می سازد. در عصر کنونی ایده ها با مشخصه عدم اطمینان، مدیریت دانش ابزاری مؤثر در بهره گیری ازسرمایه انسانی و پاسخگویی به عدم قطعیت های استراتژیک محسوب می شود. در این راستا، ابتکار ...  بیشتر